Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Till manusförfattaren av denna serie, slå upp ordet "realism". Nån krockar med bilen, ingen tanke på att ringa polis eller ambulans, istället stjäl man pengarna och anordnar en liten begravning där hemma.. oj suck! En mördare går in i ett tomt polishus och sätter sig att ringa... nej jag...nej!

Hahah håller med!
Det är så DÅLIGT!
Citera
2025-01-09, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Har sett till och med avsnitt fyra nu. Svaga skådespelarinsatser, platta och tråkiga karaktärer. *suck* 😟

Otroligt svaga! Även de kända skådisarna är urusla
Citera
2025-01-09, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Tycker den finska polisen tog priset 😅
Dorsin är bra dock
Dorsin pratade sina repliker likt att det var teater. Stelt och onormalt. Har han någon filmskådespelarutbildning?
Citera
2025-01-09, 12:08
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Tycker den finska polisen tog priset 😅
Dorsin är bra dock
Den svenska blonda poliskärringen verkar gå på Stilnoct, Valium samt Sobril dygnet runt, totalt uttryckslös människa... Ordet "tråkig" fick precis en ny innebörd för mig-
Citera
2025-01-09, 15:17
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Otroligt svaga! Även de kända skådisarna är urusla
Vissa karaktärer är verkliggen irrirterande, speciellt tjejen och killen som tagit pengarna. Dom är så enfaldiga att jag bara längtar efter att ryskan ska komma och hugga ner dem.
Citera
2025-01-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Vissa karaktärer är verkliggen irrirterande, speciellt tjejen och killen som tagit pengarna. Dom är så enfaldiga att jag bara längtar efter att ryskan ska komma och hugga ner dem.

Hahaha jaa
Citera
2025-01-09, 15:25
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Hahaha jaa

Meningen med sådana här filmer är att bland annat att tittaren ska få sympati för vissa och känna avoghet gentemot andra. I den här serien är alla som identitetslösa köttsäckar för mig, så ryssen kan döda alla tycker jag, skulle inte känna ett endaste dugg vare sig innan eller efter.
Citera
2025-01-09, 16:27
Medlem
I avsnitt fyra måste den som klippte ihop filmen har knarkat. Tanten med den försvunn dottern byter mellan blont och rött hår tre gånger utan kronologiskt sammanhang. Dessutom förflyttar sig poliserna till hallen där de två personerna ligger mördade utan någon som helst förklaring hur de hamnade där, rätta mig gärna om jag har fel eller om jag somnade mitt i den triviala handlingen.
Citera
2025-01-10, 00:20
Medlem
KavliBaconosts avatar
Bara serien/filmen har en mordgåta som utspelar sig i norrbotten i norra sverige lockar mig enormt då jag är väldigt svag för Jägarna, Händelser vid vatten, Midnattssol etc. Men denna skit trots en ganska namnkunnig cast är en ruskig besvikelse efter 4 avsnitt. Jag brukar inte ha problem med trögt tempo men detta trampar vatten ordentligt efter en okej lovande start. Så mycket konstiga plotholes och konstiga saker som sker också.

Citera
2025-01-12, 21:10
Medlem
Pinoputchins avatar
Dubbelpost
Senast redigerad av Pinoputchin 2025-01-12 kl. 21:37.
Citera
2025-01-12, 21:34
Medlem
Pinoputchins avatar
Dubbelpost
Citera
2025-01-12, 21:37
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Bara serien/filmen har en mordgåta som utspelar sig i norrbotten i norra sverige lockar mig enormt då jag är väldigt svag för Jägarna, Händelser vid vatten, Midnattssol etc. Men denna skit trots en ganska namnkunnig cast är en ruskig besvikelse efter 4 avsnitt. Jag brukar inte ha problem med trögt tempo men detta trampar vatten ordentligt efter en okej lovande start. Så mycket konstiga plotholes och konstiga saker som sker också.

Ja det finns en hel massa ologiska saker i manuset, du satte fingret på en del.

Hon hoppar dessutom upp på taket helt barfota. Den här tjejen kan nog knäcka betongbalkar med bara skinkorna. Är hon ens människa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in