Till manusförfattaren av denna serie, slå upp ordet "realism". Nån krockar med bilen, ingen tanke på att ringa polis eller ambulans, istället stjäl man pengarna och anordnar en liten begravning där hemma.. oj suck! En mördare går in i ett tomt polishus och sätter sig att ringa... nej jag...nej!
Tycker den finska polisen tog priset 😅
Dorsin är bra dock
Den svenska blonda poliskärringen verkar gå på Stilnoct, Valium samt Sobril dygnet runt, totalt uttryckslös människa... Ordet "tråkig" fick precis en ny innebörd för mig-
Otroligt svaga! Även de kända skådisarna är urusla
Vissa karaktärer är verkliggen irrirterande, speciellt tjejen och killen som tagit pengarna. Dom är så enfaldiga att jag bara längtar efter att ryskan ska komma och hugga ner dem.
Vissa karaktärer är verkliggen irrirterande, speciellt tjejen och killen som tagit pengarna. Dom är så enfaldiga att jag bara längtar efter att ryskan ska komma och hugga ner dem.
Meningen med sådana här filmer är att bland annat att tittaren ska få sympati för vissa och känna avoghet gentemot andra. I den här serien är alla som identitetslösa köttsäckar för mig, så ryssen kan döda alla tycker jag, skulle inte känna ett endaste dugg vare sig innan eller efter.
I avsnitt fyra måste den som klippte ihop filmen har knarkat. Tanten med den försvunn dottern byter mellan blont och rött hår tre gånger utan kronologiskt sammanhang. Dessutom förflyttar sig poliserna till hallen där de två personerna ligger mördade utan någon som helst förklaring hur de hamnade där, rätta mig gärna om jag har fel eller om jag somnade mitt i den triviala handlingen.
Bara serien/filmen har en mordgåta som utspelar sig i norrbotten i norra sverige lockar mig enormt då jag är väldigt svag för Jägarna, Händelser vid vatten, Midnattssol etc. Men denna skit trots en ganska namnkunnig cast är en ruskig besvikelse efter 4 avsnitt. Jag brukar inte ha problem med trögt tempo men detta trampar vatten ordentligt efter en okej lovande start. Så mycket konstiga plotholes och konstiga saker som sker också.
Från avsnitt 4
Varför sprang hen upp på taket efter tortyren och hen haft ihjäl Sarris gubbar.
Hur varslades polisen ut dit Sarris gubbar dött, någon som hört skott? Men varför inte visa någonting hur de fick reda på det eller fick in samtalet eller så.
Hur kan inte hon som jobbar på stället hen satt bakom reagera mer på att personen hon ger vatten ser helt trasig ut. Ring 112?
Varför frågar inte kvinnliga polisen Dorsin om fotot hon hittat är från hans samling (detta kanske hon förstår ändå). Men hur hon ska förstå på Dorsins vaga beskrivning om personen på andra sidan sjön ta beslutet att bryta sig in där mitt i natten och lämna bilden där? Helt otroligt konstigt beteende.
Bara serien/filmen har en mordgåta som utspelar sig i norrbotten i norra sverige lockar mig enormt då jag är väldigt svag för Jägarna, Händelser vid vatten, Midnattssol etc. Men denna skit trots en ganska namnkunnig cast är en ruskig besvikelse efter 4 avsnitt. Jag brukar inte ha problem med trögt tempo men detta trampar vatten ordentligt efter en okej lovande start. Så mycket konstiga plotholes och konstiga saker som sker också.
Från avsnitt 4
Varför sprang hen upp på taket efter tortyren och hen haft ihjäl Sarris gubbar.
Hur varslades polisen ut dit Sarris gubbar dött, någon som hört skott? Men varför inte visa någonting hur de fick reda på det eller fick in samtalet eller så.
Hur kan inte hon som jobbar på stället hen satt bakom reagera mer på att personen hon ger vatten ser helt trasig ut. Ring 112?
Varför frågar inte kvinnliga polisen Dorsin om fotot hon hittat är från hans samling (detta kanske hon förstår ändå). Men hur hon ska förstå på Dorsins vaga beskrivning om personen på andra sidan sjön ta beslutet att bryta sig in där mitt i natten och lämna bilden där? Helt otroligt konstigt beteende.
Ja det finns en hel massa ologiska saker i manuset, du satte fingret på en del.
Hon hoppar dessutom upp på taket helt barfota. Den här tjejen kan nog knäcka betongbalkar med bara skinkorna. Är hon ens människa?