Citat:
Ursprungligen postat av
dryslian
sorry ja menar de senaste spelen ska helst flyta på ex epic grafik osv vad är snäppet bättre grafik än det jag har nu ?
Jag har snäppet sämre dator än dig och jag kör fortfarande precis allt på ultra och det flyter.
Ska du byta ut någonting med den där datorn så är det en processor och möjligtvis sen hårddisken.
Problemet du upplever och det jag misstänker är att du ställer in inställningar i spelen som inte riktigt håller för det graffe kortet. Aktiverar du till exempel Ray tracing som nu är populärt i varje spel... Så har din modell endast den tidigaste versionen av det... Och att aktivera det drar till och med ner prestandan på dom allra senaste modeller.
Problemet med ray tracing är att det är inte ens i full kraft än. De senaste korten är bara kort som försökt att optimera sig mer kring det och gör att de korten kostar några extra 5-7000 kr... Helt onödig kostnad för någon som spelar lite spel...
Så vill du att spelen ska flyta bättre så är det bara att ta för vana att stänga av ray tracing direkt och ha allting sen på ultra så kommer spelen flyta bättre.
En annan sak du borde göra är ställa in fabriksintällningarna på Nvidia så du inte har ändrat något med det. Fabriksinställningarna är ganska bra optimerade för Nvidia, och guider på nätet kan ofta inget eller ljuger för att få clicks...
Sen kan du söka på Nvidia DLDSR och fixa det via youtube om du vill ha bättre grafik för några ynka fps mindre. Det gör så att man kan ställa upp skärminställningarna... Så låt säga att du vanligtvis kör på upplösningen 1080p i spel (1920x1080) så kommer du nu få två upplösningar till du kan köra med i spel för en ytterliggare boost till din grafik. (1560x1440 och 2880x1620)
Detta gör att du får tillgång till många fler pixlar på samma bild. Vilket typ 10 gångrar din grafik..... Och får nästan inte nån märkbar fps hit.. låt säga att du kanske förlorar 10fps på några miljoner fler pixels.
Så du har två steg att göra så som jag ser det om du vill att spel ska flyta bättre på din dator nu direkt.
1. Tryck restore och sen ställ in Nvidia DLDSR... Höj upplösningen i spelen och stäng av all ray tracing för det "stödjer" ditt kort inte.. Du har i princip prestanda nog att "pröva det", men du får extrem hit på fpsen när du gör det.
2. Uppgradera din processor till en i7 eller i9 då dom klarar lite mer, alternativt även hårddisk... För att göra det kommer du behöva ett nytt moderkort som stödjer socketen den nya processorn ska till.