Citat:
Ursprungligen postat av
Anna-Kinberg-Neger
Nej. Men det finns teorier om att han dödade henne på grund av att hon var huckle. En tanke jag själv har är om han blev rädd för henne och därför attackerade? Det var mörkt ute, hon kanske bar slöja och klänning, vilket i hans skruvade hjärna blev till ett spöke? Motiv. Eller hatbrott. Eller hämn för mordet på thai-Saga
Citat:
Ursprungligen postat av
Marchioness
Tackar båda!
Tills vidare antagande, alltså.
Den kvällen var det ganska dåligt väder, inget som lockade till promenad direkt.
Vad jag har problem med är den ganska förtätade missbruksmiljön i Märsta. Modernt langande är ju smidigt numera med elcyklar, gärna utan lysen. Full service, hemkört ända till porten som bästa pizzabud. Det här är enligt gamla vänner en mycket öppen verksamhet just i de här kvarteren. Det jag lite olyckligt kallade "rökhörnan" har länge varit en populär knutpunkt för ett gäng yngre leverantörer. De lär ha flyttat lite västerut för ett tag sedan. Men de finns!
Den enda kund jag kunde tänka mig saknar kredit är just BO. Han kanske måste skaffa sitt på andra sätt och gav sig ut på en promenad i ovädret. (Och så spinner jag vidare på det för mig själv vilket leder till följande)
OK, man kan kanske tycka det här är fånigt pladder, men för att göra det kort - det här är ett stort problem på mikronivå och jag försöker ta olika tillfällen att dra upp det. Där eländet samlas, där bildas också grogrund för stort, men oftast osynligt elände bakom fördragna gardiner. De här affärerrna drar inte bara till sig Kunder/missbrukare utan också hoppfulla entreprenörer. Allt redan känt, omtalat av större tänkare och samhällsplanerare än jag. Men plågsamt närvarande för "vanligt folk"