Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Kinberg-Neger
Det är vad jag tror, helt ärligt.

Han har fått någon jävla psykosknäpp på att hon bär traditionell muslimsk-somalisk klädsel och i hans skruvade värld tolkat det som att hon är farlig för honom. Kanske att hon var terrorist eller rent av ett spöka. I en psykiskt sjuk människas värld är sånt inte alls ovanligt.
Fast.... även om han uppfattat henne som farlig... då distanserar man sig. Man följer inte faran. Om jag ser att det brinner, så kastar jag inte mig inte i elden utan jag avlägsnar mig??

Och vad gjorde han ute med en kniv? Hade han planerat på förväg att mörda någon? För det är inget man normalt har i sin väska ....
Citera
2024-12-17, 23:29
Medlem
Citat:
Nej. Men det finns teorier om att han dödade henne på grund av att hon var huckle. En tanke jag själv har är om han blev rädd för henne och därför attackerade? Det var mörkt ute, hon kanske bar slöja och klänning, vilket i hans skruvade hjärna blev till ett spöke? Motiv. Eller hatbrott. Eller hämn för mordet på thai-Saga

Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-hammarattack
Tackar båda!
Tills vidare antagande, alltså.
Den kvällen var det ganska dåligt väder, inget som lockade till promenad direkt.
Vad jag har problem med är den ganska förtätade missbruksmiljön i Märsta. Modernt langande är ju smidigt numera med elcyklar, gärna utan lysen. Full service, hemkört ända till porten som bästa pizzabud. Det här är enligt gamla vänner en mycket öppen verksamhet just i de här kvarteren. Det jag lite olyckligt kallade "rökhörnan" har länge varit en populär knutpunkt för ett gäng yngre leverantörer. De lär ha flyttat lite västerut för ett tag sedan. Men de finns!
Den enda kund jag kunde tänka mig saknar kredit är just BO. Han kanske måste skaffa sitt på andra sätt och gav sig ut på en promenad i ovädret. (Och så spinner jag vidare på det för mig själv vilket leder till följande)
OK, man kan kanske tycka det här är fånigt pladder, men för att göra det kort - det här är ett stort problem på mikronivå och jag försöker ta olika tillfällen att dra upp det. Där eländet samlas, där bildas också grogrund för stort, men oftast osynligt elände bakom fördragna gardiner. De här affärerrna drar inte bara till sig Kunder/missbrukare utan också hoppfulla entreprenörer. Allt redan känt, omtalat av större tänkare och samhällsplanerare än jag. Men plågsamt närvarande för "vanligt folk"
Senast redigerad av tantigheter 2024-12-17 kl. 23:32.
Citera
2024-12-17, 23:33
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Fast.... även om han uppfattat henne som farlig... då distanserar man sig. Man följer inte faran. Om jag ser att det brinner, så kastar jag inte mig inte i elden utan jag avlägsnar mig??

Och vad gjorde han ute med en kniv? Hade han planerat på förväg att mörda någon? För det är inget man normalt har i sin väska ....

Du tänker att en schizofren med tidigare våldshistorik ska tänka rationellt som dig?
Han är ju råsjuk, så sjuk man kan bli. En så kallad gök, som fetto-GW skulle sagt.

I hans psykotiska värld kan han ha haft röster som uppmanade honom, det kan finna en hel "berättelse" som vi inte känner till. Han kan ha haft en röst som sa, du måste döda spöket annars kommer det och tar hela din familj. Det är du eller spöket. Välj själv.
Isch.

Såna här vandrande psykiskt sjuka som dessutom har våldstendenser är som vandrande bomber, helt jävla oberäkneliga och livsfarliga för alla som de hakar upp sig på.
Senast redigerad av Anna-Kinberg-Neger 2024-12-17 kl. 23:40.
Citera
2024-12-17, 23:40
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Tragisk händelse. En kvinna som bidrog till välfärden blir mördad påväg hem från jobbet. Och en man som blivit sviken av vården som egentligen borde fått vård istållet för att springa fritt på våra gator.

Troligtvis har hon haft airpods och pratat i telefon och inte lagt märke till att hon blir förföljd.

GM bär skulden i frågan, sluta skydda honom
Citera
2024-12-17, 23:55
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Hur bär han skuld när han är råsjuk? Han är en regelrätt galning. Det är såna som han som är helt jävla livsfarliga och som gör att folk som arbetar med de aldrig vänder ryggen mot de inom rättspsykiatrin.

Det fanns en ung man för några år sedan som fick en knäpp på ett ett pensionärspar. Han trodde de förföljde honom från huset mitt emot. De övervakade honom. Så han kom över och skar av halsen på de båda stackarna.
Såna här är livsfarliga och ska inte springa bland folk. Inte ens bland hucklen - bevisligen. De tror på fullaste allvar att allt de tänker är sant.

Kan få för sig precis vad som helst om vem som helst. De kan få för sig att du våldtagit och mördat deras mor utan att någonsin träffat de.

Det är bortförklaringar, tyckte du lika synd om etiopiern i Skellefteå för 2 år sen som också våldtog och permanent hjärnskadade den där 15 åriga flickan Luna?

Han var också psykiskt sjuk, så då är det helt plötsligt synd om honom eller hur?

Du resonersr som någon från socialtjänsten/miljöpartiet.
Citera
2024-12-17, 23:59
Medlem
Baisers avatar
Hur gammal är MGM?
Citera
2024-12-18, 00:00
Medlem
38 år
Citera
2024-12-18, 00:09
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
I domen ifrån 2022 så framkommer det att han TIDIGARE fått en drogutlöst psykos. Alltså p.g.a drogintag. För att morska upp sig vid 2022 gärningen så tog han både cannabis och kokain. Börjar undra om han varit drogpåverkad även denna gång och fått en flipp.

Hade jag fått en drogutlöst psykos så hade jag aldrig rört droger, för resten av mitt liv.

Citat:
Hur bär han skuld när han är råsjuk? Han är en regelrätt galning. Det är såna som han som är helt jävla livsfarliga och som gör att folk som arbetar med de aldrig vänder ryggen mot de inom rättspsykiatrin.

Det fanns en ung man för några år sedan som fick en knäpp på ett ett pensionärspar. Han trodde de förföljde honom från huset mitt emot. De övervakade honom. Så han kom över och skar av halsen på de båda stackarna.
Såna här är livsfarliga och ska inte springa bland folk. Inte ens bland hucklen - bevisligen. De tror på fullaste allvar att allt de tänker är sant.

Kan få för sig precis vad som helst om vem som helst. De kan få för sig att du våldtagit och mördat deras mor utan att någonsin träffat de.
Citera
2024-12-18, 00:12
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Ur domen står så här:

Det framgår av journalanteckningarna att Patrik Storm tidigare har hamnat i en psykos som utlösts av drogintag.

För att rusta sig till att utföra aktuella gärningar har han införskaffat och konsumerat
droger, och utredningen ger inget klart stöd för att han redan vid den tidpunkten
befann sig i ett psykotiskt tillstånd.

Detta måste i viss mån tala emot att någon nedsättning ska ske.

Under alla förhållanden har hans sinnestillstånd huvudsakligen haft
betydelse för hans motivbild, och inte för hans faktiska agerande.

Som framgått i det föregående har hans agerande föregåtts av planering och han har varit mycket väl
medveten dels om sina handlingar, dels om dess brottsliga natur.
Citera
2024-12-18, 00:21
Medlem
Ok, who cares gällande allt jidder och tjaffs i denhär tråden. En till oskyldig person har fallit offer för psykiskt störd och oberäknelig person som fått röra sig fritt bland folk. Vad kan göras? Vad kan krävas? Är det knyta näven i fickan som gäller och acceptera att man kan bli halshuggen på bussresan till och från jobbet?

Politiker kommer undan så otroligt lätt med att totalt skita i kaoset vi "peasants" får leva i.

Är det någon som har lösningsförslag? Om ja; hur når man dit?

Vila i frid Nimo.
Citera
Parongatans avatar

Moderatormeddelande

Postat av Parongatan 2024-12-18, 00:24
Moderator
Okej. Eftersom att flera fortsätter att gödsla tråden med OT- och tramsinlägg, så kommer locket till varningsburken att öppnas snart. Uppryckning och håll er till trådämnet.

/Moderator
2024-12-18, 00:42
Medlem
LeeVans avatar
Sett ett antal foton av GM nu i olika miljöer och han ger inte intrycket av en våldsman personlighet. Så även det här brottet är nog gjort under en psykos, må hända drogutlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in