2024-12-14, 22:03
Medlem
Iman2014s avatar
Hej!

Jag har ett stort problem sedan 1 r tillbaka och det handlar om att nr jag laddar ner olika program p datorn, s nr jag vill ppna programmet s kommer det ett felmeddelande dr det str

"Det gick inte att starta programmet korrekt (0xc000007b). Klicka p OK fr att stnga programmet."

Jag vet inte hur man fixar detta. Hade varit tacksam fr hjlp!
Citera
2024-12-14, 22:11
Medlem
Finnj-vels avatar
Jag har samma problem p en dator och jag googlade p felkoden, frsta resultatet lste problemet.
Citera
2024-12-14, 22:13
Bannlyst
en enkel googling sger:

The 0xc00007b/0xc000007b error occurs whenever a user attempts to run a game and Windows does not find the necessary relevant files

s uppdatera allt du hittar.

funkar det inte kan du dra ner "file explorer" eller vad det heter p sysinternals.com och filtrera p "file not found" sen se vad de menar

om du inte har en bttre logg funktion att inspektera dvs
Citera
2024-12-14, 23:08
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
en enkel googling sger:

The 0xc00007b/0xc000007b error occurs whenever a user attempts to run a game and Windows does not find the necessary relevant files

s uppdatera allt du hittar.

funkar det inte kan du dra ner "file explorer" eller vad det heter p sysinternals.com och filtrera p "file not found" sen se vad de menar

om du inte har en bttre logg funktion att inspektera dvs

Frstr inte riktigt.

Nu r det s att det handlar inte bara om ett spel eller ett program utan nstan alla program jag laddar ner gr inte att ppna. Till exempel VidCombo Youtube downloader. Jag vill kunna ladda ner Youtube videor p min dator, men varje program jag laddar ner gr inte att ppna. Och jag fr samma meddelande.
Citera
2024-12-15, 00:13
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Frstr inte riktigt.

Nu r det s att det handlar inte bara om ett spel eller ett program utan nstan alla program jag laddar ner gr inte att ppna. Till exempel VidCombo Youtube downloader. Jag vill kunna ladda ner Youtube videor p min dator, men varje program jag laddar ner gr inte att ppna. Och jag fr samma meddelande.

Har du googlat p felkoden innan du postade p fb?

Detta sgs ha hjlp mnga, har du genomfrt dessa steg?

Install all the required DirectX (DX9, DX10, DX11 Etc...)
Link: https://www.microsoft.com/en-us/down...ils.aspx?id=35

Install all the Visual C++ Runtimes (The installer below, brings all the Visuals C++ in one) Link: https://m.majorgeeks.com/files/detai...installer.html

Install all the DLLS (Tutorial more below to make them work) Link: https://www.mediafire.com/file/zlovi...riais.rar/file
Citera
2024-12-15, 08:13
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Hej!

Jag har ett stort problem sedan 1 r tillbaka och det handlar om att nr jag laddar ner olika program p datorn, s nr jag vill ppna programmet s kommer det ett felmeddelande dr det str

"Det gick inte att starta programmet korrekt (0xc000007b). Klicka p OK fr att stnga programmet."

Jag vet inte hur man fixar detta. Hade varit tacksam fr hjlp!

Gr en reparationsinstallation av OS:et. Det sparar alla filer, instllningar program etc, men ominstallerar ditt OS. Det lser alla problem du har. Fr det r nog fler n bara det dr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in