Ja, varför har intresset för CB-odling minskat på FB? Eller har det minskat? För 10 - 20 år sedan odlade alla till 100% inomhus under strömförbrukande HPS-lampor och hade väl
SWECAN som sin huvudsajt. Nu har ju bevisligen läget ändrats betydligt. Jag vet ärligt talat inte om det är färre som odlar inomhus idag? Antalet som odlar utomhus sommartid har troligen ökat eftersom det finns otroligt många fler strains idag som är autoflowering. HPS-odlarna har garanterat minskat i antal trots att jag personligen är jävligt skeptisk till alla LED-armaturer som importeras från Kina. Att
SWECAN helt är borta ur bilden är ju i sig jävligt tragiskt och vart de gubbarna tagit vägen är en gåta? Minns när
Trestor lekte herre på täppen och drev sidan med järnhand.
Skulle gissa på att antalet småodlare som odlar några plantor i en garderob eller i ett tält i lägenheten har minskat. Antalet storodlare har däremot ökat dramatiskt. Vilket styrks av all mängd som krängs via dark net.
En intressant fråga är hur långt bort en legalisering ligger för Sverige? Med tanke på hur trögtänkta de svenska myndigheterna är när det gäller att släppa alkoholen fri i vanliga butiker så har jag svårt att tänka mig en CB-legalisering innan år 2100. Att Tyskland och några länder i södra Europa har "låtsaslegaliserat" är ju klart bra. Trist är ju att inte ens Holland och Amsterdam har lyckats legalisera Cannabis utan all ganja som krängs i coffeeshoparna fortfarande idag 2024 görs kriminellt av kriminella organisationer med långa fängelsestraff som påföljd.
Så min avslutande kommentar blir -
GROW IT & LEGALIZE IT - SMOKE ON!