• 1
  • 2
2024-12-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JHNS
Tippar på att det odlas generellt sett mindre inrikes då det inte är värt risken om man jämför med priset och kvaliten på importerat gräs.

Exakt, man odlar inte i den utsträckning som man gjorde förr. Det är mycket enklare att få tag på röka idag. Många som började odla för 20 år sedan gjorde det för att de inte kunde köpa röka där de bodde. Lägg också till att en odlare kan inte tjäna på det lika bra som förr, satt på en odling förr så kunde man enkelt sälja det till folk i närheten och göra ganska bra med pengar. Idag så finns det så många andra folk kan köpa från, plus att idag så är det vanligt att gäng och andra otrevliga personer inte accepterar att det är en fri marknad utan gärna lägger sig i.
Citera
2024-12-17, 22:31
Medlem
rondellhundens avatar
Andra sociala medier har tagit över på olika områden,
Citera
2024-12-17, 22:43
Medlem
PurpleHaze-Ganjabreeders avatar
Ja, varför har intresset för CB-odling minskat på FB? Eller har det minskat? För 10 - 20 år sedan odlade alla till 100% inomhus under strömförbrukande HPS-lampor och hade väl SWECAN som sin huvudsajt. Nu har ju bevisligen läget ändrats betydligt. Jag vet ärligt talat inte om det är färre som odlar inomhus idag? Antalet som odlar utomhus sommartid har troligen ökat eftersom det finns otroligt många fler strains idag som är autoflowering. HPS-odlarna har garanterat minskat i antal trots att jag personligen är jävligt skeptisk till alla LED-armaturer som importeras från Kina. Att SWECAN helt är borta ur bilden är ju i sig jävligt tragiskt och vart de gubbarna tagit vägen är en gåta? Minns när Trestor lekte herre på täppen och drev sidan med järnhand.

Skulle gissa på att antalet småodlare som odlar några plantor i en garderob eller i ett tält i lägenheten har minskat. Antalet storodlare har däremot ökat dramatiskt. Vilket styrks av all mängd som krängs via dark net.

En intressant fråga är hur långt bort en legalisering ligger för Sverige? Med tanke på hur trögtänkta de svenska myndigheterna är när det gäller att släppa alkoholen fri i vanliga butiker så har jag svårt att tänka mig en CB-legalisering innan år 2100. Att Tyskland och några länder i södra Europa har "låtsaslegaliserat" är ju klart bra. Trist är ju att inte ens Holland och Amsterdam har lyckats legalisera Cannabis utan all ganja som krängs i coffeeshoparna fortfarande idag 2024 görs kriminellt av kriminella organisationer med långa fängelsestraff som påföljd.

Så min avslutande kommentar blir - GROW IT & LEGALIZE IT - SMOKE ON!
Citera
2025-01-11, 12:21
Medlem
Fimbafambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Det har flyttats till SF forum.

Du får gärna ge några fler ledtrådar.
Är det ett svenskt forum?
Citera
2025-01-11, 19:15
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbafamba
Du får gärna ge några fler ledtrådar.
Är det ett svenskt forum?
Ja det är ett svenskt forum men man får inte länka dit. Dom har dock en avdelning för odling av cannabis och man kan klicka på typ 1 för vecka 1 och se hur växten ser ut då, eller på 15 för se hur den såg ut vecka 15, asnice.
Citera
2025-03-08, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Inte värt risken? Då borde man inte röka. Att odla till eget bruk är överlägset säkraste metoden att få tag på gräs. Åka till en langare innebär mycket större risker. Att odla eget är så nära 100% riskfritt du kan komma. Enda sättet att åka fast om du sköter det snyggt är extrem otur som snubben som åkte dit pga grannarna startade en brand i huset och brandmännen hittade odlingen under släckningen.

Jag tror det är en kombination av att forum i allmänhet minskat till förmån för Facebook och annan dynga samt att folk som redan lärt sig finns inte heller så mycket att diskutera. Kan man grunderna är det liksom inte så mycket att prata om. Man gör det bara.
Jag tror som dig.

Jag var med i några utländska forum och hämtade info. Där fanns några Svenskar. Men sen är de där som sitter på forumen år in och år ut så jävla dryga och konversationerna är tråkiga. Så jag har avslutat sådana konton.

Sedan är den här delen av FB den sämsta. Bara idioter utan riktig erfarenhet som sitter och ljuger.
Citera
2025-03-14, 21:16
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
plus att idag så är det vanligt att gäng och andra otrevliga personer inte accepterar att det är en fri marknad utan gärna lägger sig i.
Svenska odlare blir rövknullade av släktbaserade kriminella nätverk från mellanöstern.
Citera
2025-03-14, 21:18
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
I många år var cannabisodling en vädigt aktivt ämnesområde på Flashback, där odlare delade tips, erfarenheter och tekniska lösningar. Men på senare tid har aktiviteten drastiskt minskat. Varför har det blivit så?

Är det att youtube har tagit över när det kommer till utbildning av Cannabis odling?

Är det helt enkelt ett minskat intresse över cannabis odling i Sverige?

Vilka plattformar söker odlare sig till i dagsläget?

Vad skulle flashback behöva göra för att få liv i odlingsforumet igen?

Tanke på hur död denna sida av forumet är,förmodar jag inga svar dock värt ett försök.

Snuten har gjort det svårt att odla tyvärr
Citera
2025-03-15, 21:36
Medlem
FuffensFarbrors avatar
jag tror mer på att flashback inte är det enda forumet idag som folk väljer att posta odlings dagböcker på. men jag gillar att följa svenska odlings dagböcker här på FB så posta gärna era grows här.
Citera
2025-05-16, 01:42
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Ja det är ett svenskt forum men man får inte länka dit. Dom har dock en avdelning för odling av cannabis och man kan klicka på typ 1 för vecka 1 och se hur växten ser ut då, eller på 15 för se hur den såg ut vecka 15, asnice.

Ingen har bett dig länka. Att namge är väl knappast emot några regler? Du kan använda * i namnet om du vill vara på säkra sidan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in