• 1
  • 2
2024-12-14, 15:21
Medlem
gronagubbens avatar
I många år var cannabisodling en vädigt aktivt ämnesområde på Flashback, där odlare delade tips, erfarenheter och tekniska lösningar. Men på senare tid har aktiviteten drastiskt minskat. Varför har det blivit så?

Är det att youtube har tagit över när det kommer till utbildning av Cannabis odling?

Är det helt enkelt ett minskat intresse över cannabis odling i Sverige?

Vilka plattformar söker odlare sig till i dagsläget?

Vad skulle flashback behöva göra för att få liv i odlingsforumet igen?

Tanke på hur död denna sida av forumet är,förmodar jag inga svar dock värt ett försök.
Senast redigerad av gronagubben 2024-12-14 kl. 15:26.
Citera
2024-12-14, 15:27
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Det har flyttats till SF forum.
Citera
2024-12-14, 15:49
Avstängd
Många forum har dött ut med utformningen "heta ämnen" så att fb numer är mer likt vilken skräptidning som helst.

Sen all censur, smygcensur, inlägg som försvinner överallt och avstängningar på det har gjort att mpnga tröttnat, kvar finns några som går in här mer av vana eller som försöker dela något och såklart en våg av idol och melloföljarskaran (nu när forumet troligtvis är köpt och fått en del positiva omnämningar i msm), troll& regimtroll.

Sen kan jag tänka mig att mycket redan skrivits, går att söka upp lätt samt lär finnas mer utförliga guider på håll där det är mer accepterat & lagligt.

Plus aspekten med allt mer övervakning och elektroniska fotspår.

Vet sen inte vad SF forum är, det kanske är en stor anledning med, men det kanske är några av skälen. En kombination av saker...

Jag tror inte det är för ett minskat intresse för man känner ju cannabisdoft lite överallt man rör sig oavsett stadsdel, och lär vara så lite överallt i landet, så lär fortfarande vara vanligt.
Senast redigerad av UpTop 2024-12-14 kl. 15:52.
Citera
2024-12-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Det har flyttats till SF forum.

Varför skulle det flyttats till ett Science Fiction forum? Helt ologiskt?
Citera
2024-12-14, 15:54
Medlem
10L har redan sagt allt som behöver sägas!
Citera
2024-12-14, 16:00
Avstängd
Galejans avatar
Yngre användare tränar och sköter sina kroppar numera. Äter nyttigt. De röker inte braj. Och de användare som odlade braj och diskuterade om det på Flashback 2010 är idag blandmissbrukare eller döda, så dom har försvunnit den vägen.
Citera
2024-12-14, 16:14
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Yngre användare tränar och sköter sina kroppar numera. Äter nyttigt. De röker inte braj. Och de användare som odlade braj och diskuterade om det på Flashback 2010 är idag blandmissbrukare eller döda, så dom har försvunnit den vägen.
Minns inte när jag diskuterade om det men det kan ha varit däromkring kanske. Hursomhelst så lever jag ännu tyvärr. Har länge längtat efter döden. Nu odlar jag inget annat än hat mot livet. Röker knappt alls mer än nån gång per år kanske. Snarare lär väl rökat ha ökat sen dess men jag tror fler köper olika vapes med thch & allt vad det heter.
Citera
2024-12-14, 16:42
Medlem
JHNSs avatar
Tippar på att det odlas generellt sett mindre inrikes då det inte är värt risken om man jämför med priset och kvaliten på importerat gräs.
Citera
2024-12-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JHNS
Tippar på att det odlas generellt sett mindre inrikes då det inte är värt risken om man jämför med priset och kvaliten på importerat gräs.

Inte värt risken? Då borde man inte röka. Att odla till eget bruk är överlägset säkraste metoden att få tag på gräs. Åka till en langare innebär mycket större risker. Att odla eget är så nära 100% riskfritt du kan komma. Enda sättet att åka fast om du sköter det snyggt är extrem otur som snubben som åkte dit pga grannarna startade en brand i huset och brandmännen hittade odlingen under släckningen.

Jag tror det är en kombination av att forum i allmänhet minskat till förmån för Facebook och annan dynga samt att folk som redan lärt sig finns inte heller så mycket att diskutera. Kan man grunderna är det liksom inte så mycket att prata om. Man gör det bara.
Citera
2024-12-14, 18:56
Medlem
JHNSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Inte värt risken? Då borde man inte röka. Att odla till eget bruk är överlägset säkraste metoden att få tag på gräs. Åka till en langare innebär mycket större risker. Att odla eget är så nära 100% riskfritt du kan komma. Enda sättet att åka fast om du sköter det snyggt är extrem otur som snubben som åkte dit pga grannarna startade en brand i huset och brandmännen hittade odlingen under släckningen.

Jag tror det är en kombination av att forum i allmänhet minskat till förmån för Facebook och annan dynga samt att folk som redan lärt sig finns inte heller så mycket att diskutera. Kan man grunderna är det liksom inte så mycket att prata om. Man gör det bara.

Orkar odla när det finns så stor tillgång på kvalitetsprodukter, detta är vad som händer i uk tex. Vad gemene man bör och inte bör blir en skum diskussion, jag talar om huvudanledningen.
Citera
2024-12-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JHNS
Orkar odla när det finns så stor tillgång på kvalitetsprodukter, detta är vad som händer i uk tex. Vad gemene man bör och inte bör blir en skum diskussion, jag talar om huvudanledningen.

Ja, att det är för jobbigt och enklare att gå och handla, att folk vill ha "instant gratification" är en annan sak. Det är ett giltigt argument. Jag menar bara att det inte är mer riskabelt att odla vilket du påstod tidigare, snarare tvärtom.
Citera
2024-12-14, 19:39
Medlem
Sublinguals avatar
Tror mer att det flyttat till Reddit finns sjuk erfarna odlare där. Samma med drog framställning, Reddit is da shit
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in