• 1
  • 2
2024-12-14, 12:27
Medlem
Lao Tzus avatar
Har han rätt?

Han är ju ett levande bevis på marijuanamissbrukets skadeverkningar själv?

Citat:
Sangeren Elton John, der tidligere ærligt har fortalt om sit misbrug, mener ikke, at marihuana nogensinde skulle være blevet legaliseret

Jeg fastholder, at det er vanedannende. Det fører til andre stoffer. Og når du er skæv - og jeg har været skæv - så tænker du ikke normalt. Legalisering af marihuana i Amerika og Canada er et af de største fejltagelser nogensinde, siger han blandt andet.

https://ekstrabladet.dk/underholdnin...sinde/10468028
Senast redigerad av Lao Tzu 2024-12-14 kl. 12:31.
Citera
2024-12-14, 12:32
Har man missbrukat en subtans med negativt resultat - marijuana eller ej - är man väl berättigad en åsikt som man får lov att yttra?

Jag vet faktiskt inte vem man annars ska lyssna mer till förutom experter på narkotika och läkare.
Citera
2024-12-14, 13:00
Medlem
Europes avatar
Fast jag tror inte det är cannabis fel att han är bög. Han verkar ju inte ha slutat vara det när han slutade med cannabis.
Citera
2024-12-14, 13:21
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Fast jag tror inte det är cannabis fel att han är bög. Han verkar ju inte ha slutat vara det när han slutade med cannabis.

Menar du att han hävdar att rökat var det som gjorde honom bög?
Citera
2024-12-14, 13:27
Han har dock rätt på vissa sätt. Amerikaner är väldigt dåliga på att reglera sin frihet. I vissa delstater är det total legalisering så det stinker gräs överallt på gatorna. Klart vanligt folk blir irriterade på detta. Detta borde mer endast vara tillåtet att röka hemma eller på coffee shops och likande.
Citera
2024-12-14, 13:34
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
Han har dock rätt på vissa sätt. Amerikaner är väldigt dåliga på att reglera sin frihet. I vissa delstater är det total legalisering så det stinker gräs överallt på gatorna. Klart vanligt folk blir irriterade på detta. Detta borde mer endast vara tillåtet att röka hemma eller på coffee shops och likande.
Precis. Det är inte roligt när det blir avmystifierat och del av sån ytlig trash kultur.
Folk tröttnar väl när det är lagligt och går över till oxy och annat. Som är hårdare reglerat mm. Jag tror inte det är lika fränt att röka på idag som det kunde va på 70 talets verklighet. Men det kanske jag.
Citera
2024-12-14, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Har han rätt?

Han är ju ett levande bevis på marijuanamissbrukets skadeverkningar själv?
'Något av det värsta var legalisering av cannabis' enligt elton john, med andra ord vill elton john ses som 'moralens väktare' och distrahera från och fortfarande försöka förminska innebörden av att hans kollega från bbc, jimmy savile fick möjlighet att våldta hundratals barn i decennier och även adlades därefter av deras inavlade kungahus, annars kanske man riktar fler frågor till varför han inte brydde sig tillräckligt om att skydda barn från våldtäkt jämfört med hans nuvarande engagemang mot att fullvuxna personer röker cannabis för hälsans skull.

Att själlösa ondskefulla svin riktar sig mot cannabis för fullvuxna personer talar inte mot cannabis och dess väldokumenterade skonsamma men potenta hälsoeffekter.
Citera
2024-12-14, 13:39
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Har man missbrukat en subtans med negativt resultat - marijuana eller ej - är man väl berättigad en åsikt som man får lov att yttra?

Jag vet faktiskt inte vem man annars ska lyssna mer till förutom experter på narkotika och läkare.
Absolut. Cannabis är farligt för sköra människor. Vem som helst. Beror lite på vad för slags samhälle man lever i.

Vad drogen gör med dig beror mycket på det. Klimatet i samhället.
Det ska vara uppstyrt och man måste få tag i ungdomarna/medlemmarna i tid. Och låta dem vara med i samhället. Men det är inte syftet med samhället. Det ska råda fiendskap.
Citera
2024-12-14, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Absolut. Cannabis är farligt för sköra människor. Vem som helst. Beror lite på vad för slags samhälle man lever i.

Vad drogen gör med dig beror mycket på det. Klimatet i samhället.
Det ska vara uppstyrt och man måste få tag i ungdomarna/medlemmarna i tid. Och låta dem vara med i samhället. Men det är inte syftet med samhället. Det ska råda fiendskap.
Cannabis är inte farligt för fulllvuxna och välinformerade 'sköra människor' efter som det även i Sverige skrivs ut till de i riktigt digert mentalt och fysiskt tillstånd som ifall de har epilepsi eller MS eftersom det är väldokumenterat skonsamt och tillför livsavgörande hälsoförbättringar.
Senast redigerad av vemvaresombanna 2024-12-14 kl. 13:48.
Citera
2024-12-14, 13:49
Bannlyst
Så för att homofilen själv inte har någon impulskontroll och inte klarar av att röka gräs på ett normalt sätt så måste vi alla anpassa oss efter detta?
Citera
2024-12-14, 13:50
Medlem
Jag känner fler som missbrukar nässpray eller lypsyl. Till den grad att de inte klarar ett par timmar utan sin fix.
Lite på den nivån ser jag missbrukare av gräs. Vilken oreda kan de ens göra? Sitta ner?
Citera
2024-12-14, 13:52
Klart att Elton John inte kommer att vara för det då han missbrukat rökat samt colan och spriten.

Men har han uttryckt sig att även alkohol borde förbjudas då trots att han missbrukade det med?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in