• 1
  • 2
2024-12-13, 21:02
Medlem
Finnj-vels avatar
Jag och min fru ska gifta oss i februari och hon har köpt en begagnad brudklänning. Hon är på jobbet nu men kommer hem kl 22, och ungefär samtidigt kommer jag bli mördad. Idag tvättade jag nämligen klänningen på 30 grader utan att tumla eller torka, endast lite vanish tvättmedel, och när tvätten var klar efter typ 40 minuter så känner jag inte igen klänningen, det ser ut som ett stort och tjockt spindelnät typ. Kommer den korrigera sig i takt med att den torkar eller kan man inte tvätta såna här plagg?
Citera
2024-12-13, 21:04
Moderator
Maviels avatar
Det sistnämnda.
Citera
2024-12-13, 21:05
Medlem
KlasLunds avatar
Hopsan! Du har en knapp timme på dig att lösa problemet...
Citera
2024-12-13, 21:13
Medlem
Det är bara att fejka ett inbrott, du kommer inte undan annars. Man kan absolut inte maskintvätta brudklänningar. Låt henne välja en ny fin klänning, som du betalar för.
Citera
2024-12-13, 21:18
Medlem
DauXs avatar
Är du säker på att bröllopet blir av som planerat?

Brudklänningar kan (generellt) inte tvättas i maskin så den kommer inte på något mystiskt sätt fixa sig när den torkar.

Citera
2024-12-13, 21:24
Medlem
Kanske var den tillverkad av acetat, då funkar det inte med vattentvätt, klänningen är förstörd.
Citera
2024-12-13, 21:37
Medlem
Fördelen blir att du slipper tvätta i fortsättningen. Det finns fler klänningar att köpa så det löser ni. Hur tänkte du, tittade du på tvättlappen?
Citera
2024-12-13, 21:41
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ja, det är jag med inne på.
Vilken normal man kan få för sig att börja tvätta frugans brudklänning av alla plagg, speciellt på en fredag? Bröllopet skulle ju dessutom vara i februari.
Tar du en titt på Ts historik så förstärker det tramsvibbarna...
Citera
2024-12-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Jag och min fru ska gifta oss i februari och hon har köpt en begagnad brudklänning. Hon är på jobbet nu men kommer hem kl 22, och ungefär samtidigt kommer jag bli mördad. Idag tvättade jag nämligen klänningen på 30 grader utan att tumla eller torka, endast lite vanish tvättmedel, och när tvätten var klar efter typ 40 minuter så känner jag inte igen klänningen, det ser ut som ett stort och tjockt spindelnät typ. Kommer den korrigera sig i takt med att den torkar eller kan man inte tvätta såna här plagg?

Jag vågar inte tvätta min frus kläder, risken för bli lynchad är överhängande.

Jag vet inte ett skit om brudklänningar till skillnad från oväntat många incels här som googlar.

Bit ihop o berätta imorgon vad som hänt o leta reda på ”ny” på blocket. Dina blåtiror kommer försvinna innan julafton
Citera
2024-12-13, 22:28
Medlem
Giant Squids avatar
Gräv ned den i trädgården och blåneka när hon frågar vart den är, och plocka fram kreditkortet och beställ en ny Då framstår du som en hjälte
Citera
2024-12-13, 22:50
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel

Du måste blivit tappad som liten. Nej du kan inte tvätta en sådan klänning i tvättmaskin. Den måste kemtvättas. Bara att hala upp kreditkortet, hoppas för din skull att din fru har ett någorlunda milt temperament så slipper du kanske undan med en avhyvling.
Citera
2024-12-13, 23:11
Medlem
Du skriver ju redan att hon är din fru....men angående klänningen....en brudklänning lämnar man in hos en kemtvätt. Klänningen är förstörd nu. Lycka till med äktenskapet...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in