• 1
  • 2
2024-12-13, 16:35
Julen närmar sig och för många innebär det en mysig tid med släkt och familj. Vi vet dock allihopa att under covidhysterin slets familjer isär eftersom den som vaccinerade sig sade upp bekantskapen med den som inte ansåg att vaccin var nödvändigt. Man "utsatte dom andra för risk" vilket splittrade familjer. Socialdemokraterna sa att man inte skulle krama en ovaccinerad osv.

Nu när hysterin har lagt sig, har ni som knuffat bort era familjemedlemmar förlåtit dem eller sa ni farväl för alltid? Ni som blev lämnade, har ni förlåtit familjen som stöttade bort er och kanske förstår deras perspektiv?

Kommer ni att fira jul ihop i år eller är familjen fortfarande splittrad?

Notera att tråden ligger i RoS så detta är inte en tråd att diskutera vaccinet i sig utan mer om hur familjerelationerna ser ut såhär i efterhand.
Citera
2024-12-13, 16:37
Själv blev jag ganska utskälld av de äldre i släkten och fick sms i princip varje dag att jag skulle vaccinera mig men jag gjorde det inte. Idag är allt som vanligt även om jag känner att det ligger kvar i luften.
Citera
2024-12-13, 16:44
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorkSmartNotHard
Själv blev jag ganska utskälld av de äldre i släkten och fick sms i princip varje dag att jag skulle vaccinera mig men jag gjorde det inte. Idag är allt som vanligt även om jag känner att det ligger kvar i luften.

Kan ju bli rätt trevligt då när ni väl fått i er lite brännvin.

Nej, själv känner jag ingen som inte tog sprutan så här är det inga problem.
Citera
2024-12-13, 16:46
Bannlyst
Ja man ska inte låta solen gå ner över sitt vrede..

De flesta i min omgivning tog sprutorna. En av de få som är emot och mig veterligen tackade nej är ganska så sjuk får man säga. Men det finns vad jag vet ingen som menar att det är covid som är orsaken iaf.

Men många av dem som faktiskt tog sprutorna är sjuka också, flera har "gått vidare". Och ja jag misstänker gidtinjektionerna tills motsatsen är bevisad
Citera
2024-12-13, 16:46
Man kan förlåta men man behöver inte acceptera, nu vet man ju vilka som inte tvekar att kasta en under bussen nästa gång saker blir lite skakigt.

Jag undviker dock helt folk som är vaxxade, dels för de lider av masspsykos och dels för att de sprider spikproteiner som gör folk sjuk. Som många har bevisat gång på gång så är just detta Cvid19 vaxxet den riktiga sjukdomen.
Citera
2024-12-13, 17:04
Medlem
Citat:
Julen närmar sig och för många innebär det en mysig tid med släkt och familj. Vi vet dock allihopa att under covidhysterin slets familjer isär eftersom den som vaccinerade sig sade upp bekantskapen med den som inte ansåg att vaccin var nödvändigt. Man "utsatte dom andra för risk" vilket splittrade familjer. Socialdemokraterna sa att man inte skulle krama en ovaccinerad osv.

Nu när hysterin har lagt sig, har ni som knuffat bort era familjemedlemmar förlåtit dem eller sa ni farväl för alltid? Ni som blev lämnade, har ni förlåtit familjen som stöttade bort er och kanske förstår deras perspektiv?

Notera att tråden ligger i RoS så detta är inte en tråd att diskutera vaccinet i sig utan mer om hur familjerelationerna ser ut såhär i efterhand.

Utanför det hör forumet tror jag inte det var så mycket splittring. Det är några få folieförbrukare som sprider de myterna. För de flesta var det mer jaha, gör du på det viset...

Och i princip ingen orkar ens diskutera ämnet längre, det är överspelat.
Citera
2024-12-13, 17:09
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Vi har några antivaxxers på företaget. De fick covid rätt rejält medan vi som tog vaccinet kom undan väldigt lindrigt.

Jag skiter fullkomligt i de som inte vill ha vaccin. Deras egna bekymmer.

Några antivaxers fick hoppa över tjänsteresor under pandemin. Jag själv har varit ute på en del då det krävdes att man var vaccinerad. Dock inget svenskt krav utan från de länder jag besökte.
Vaccinationsintyg + PCR tester mm var krav.
Haft covid 3-4 gånger, aldrig feber, aldrig direkt sjuk utan kunnat jobba hela tiden.

Har du svåra problem med att du aldrig tog vaccinet? Verkar så när du drar upp det här igen. Pandemin är över men du verkar leva kvar i den. Du kanske har munskydd fortfarande.
Citera
2024-12-13, 17:10
Medlem
SnutteFia03s avatar
Ingen tänker på corona längre, det var jättelängesedan nu.

Tror heller inte att varken familjer splittrades eller att bekantskaper sades upp i någon nämnvärd utsträckning över vem som valde att vaccinera sig eller inte.
Citera
2024-12-13, 17:17
Medlem
zombie-nations avatar
Jag lever på gråskalan så jag mådde dåligt av polariseringen. Jag ansågs som provaxxer bara för att jag själv valde att ta vaccin. De grälade lite på min mor som avstod flera vaccinationer efter två. Men hon fick AC och blev sjuk. Den fjärde sprutan ville jag hoppa över, men det skapade friktioner i kretsen så jag tog Moderna och blev sjuk.

Har bara en kompis som avstod helt. Men det kändes ändå OK, men det fanns folk som var arga på honom.

Jag förstod vare sig att vara arg på dem som tog vaccinet eller de som avstod från vaccinet. Det som störde mig mest var en unge till en i kretsen som aktivt nästan gick in för att smitta, som inte ville ha vaccin och som festade mer än vanligt, flera gånger i veckan.

Det jag ångrar mest var att jag inte chansade att åka till min styvmor, för hon avled av ålder i pandemins slutskede och då hade jag inte träffat henne på två år. Jag kunde inte heller gå på begravning för då stod jag på immunhämmande medicin. Det känns som jag gjorde helt fel.

Det är lite OT men kände att jag behövde säga det.
Citera
2024-12-13, 17:57
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vi har några antivaxxers på företaget. De fick covid rätt rejält medan vi som tog vaccinet kom undan väldigt lindrigt.

Haft covid 3-4 gånger, aldrig feber, aldrig direkt sjuk utan kunnat jobba hela tiden.

Du tog vaccinet men fick ändå sjukdomen 3-4 ggr och tycker du kom lindrigt undan? Hur tycker du ett vaccin bör fungera?
Jag tog smittkoppor en gång, och nu är det utrotat, vi har vaccinerat mot Covid i snart fem år och det kommer fortfarande nya vågor hela tiden, är det ett fungerande vaccin? Jag blev, till sist, smittad av trippelvaccinerade idioter med munskydd, och jag är den osolidariske riskspridaren?

Som svar på frågan, jag undviker ämnet, det är ju pinsamt att dra upp för de som tryckte i sig sex sprutor och fortfarande blev sjuka medan jag knappt märkte det. Jag bröt inga bekantskaper för att de valde vaccin, men jag hade bekanta som bröt med mig för jag valde att avstå. Jag har inte förlåtit dem.
Citera
2024-12-13, 18:36
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Ingen tänker på corona längre, det var jättelängesedan nu.

Tror heller inte att varken familjer splittrades eller att bekantskaper sades upp i någon nämnvärd utsträckning över vem som valde att vaccinera sig eller inte.

Fast tror du inte det beror lite på hur pass mycket det händer i personens liv i övrigt?
Citera
2024-12-13, 18:53
Medlem
Onanikrems avatar
Låg inte i fejd med någon vare sig de vaccinerat sig eller inte, jag tog tre av fyra eller fyra av fem? Minns inte, men hoppade den sista. Hade aldrig covid men var extremt försiktigt i kontakt med äldre närstående under den tiden. Närstående klarade sig också, de äldre var fullvavxade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in