2025-01-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Jag har genomskådat Jönsson som en ljugande pajas.

Har du? Nej.

Du är jävligt naiv.

Är det nu vi får en lista med fem andra lögner (inte åsikter) så diskussionen får lite substans igen?
Eller blir det walk over igen?
Citera
2025-01-02, 19:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
SVT/SR redan berättat det för dig vad som de tog upp som var inkorrekt.
Nej, det är du som postar en stor mängd inlägg där du beskyller HJ för ”lögn och desinformation”. SVT har inte använt sådana ord och det oriktiga klippet påverkade vare sig informationen eller sanningshalten i den aktuella videon.

Varje normalt tänkande människa förstår att sekunderna med Erika Bjerström inte har någon betydelse för informationen eller sanningshalten i videon:
FÖRSTÅ TRUMP - Informationen svensk media INTE ger dig
https://www.youtube.com/watch?v=OTMwsyBVczs

SVT har valt att ensidigt fokusera på en betydelselös detalj i en enda video bland hundratals videor. Det uppenbara syftet är att försöka smutskasta HJ och sådana typer som du hänger förtjust på.
Citera
2025-01-02, 19:54
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Är det nu vi får en lista med fem andra lögner (inte åsikter) så diskussionen får lite substans igen?
Eller blir det walk over igen?
Jag tror inte att GustafBradson klarar att göra en lista med ens en (1) enda lögn.

En uppenbar lögn är däremot detta i SVT Nyheter (se även trådstarten):
”Ett olyckligt val av klipp” – Henrik Jönsson backar från kritik mot SVT:s USA-bevakning
Youtube-profilen Henrik Jönsson backar nu från delar av sin kritik av SVT:s USA-bevakning.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-var-ett-olyckligt-klipp-henrik-jonsson-backar-fran-kritik-mot-svts-usa-bevakning

Påståendet att HJ backar från kritik mot SVT:s, eller annan medias, USA-bevakning är direkt lögnaktigt och HJ var till och med tydlig med att hans kritik kvarstår.
Citera
2025-01-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag tror inte att GustafBradson klarar att göra en lista med ens en (1) enda lögn.

En uppenbar lögn är däremot detta i SVT Nyheter (se även trådstarten):
”Ett olyckligt val av klipp” – Henrik Jönsson backar från kritik mot SVT:s USA-bevakning
Youtube-profilen Henrik Jönsson backar nu från delar av sin kritik av SVT:s USA-bevakning.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-var-ett-olyckligt-klipp-henrik-jonsson-backar-fran-kritik-mot-svts-usa-bevakning

Påståendet att HJ backar från kritik mot SVT:s, eller annan medias, USA-bevakning är direkt lögnaktigt och HJ var till och med tydlig med att hans kritik kvarstår.

Japp, det enda han backade från var väl att han fått det att framstå som att just det klippet var Erikas ord, de fanns i en tidningsartikel istället.
Kritiken av SVT:s valbevakning backade han definitivt inte från någonstans.
Citera
2025-01-02, 20:29
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Japp, det enda han backade från var väl att han fått det att framstå som att just det klippet var Erikas ord, de fanns i en tidningsartikel istället.
Kritiken av SVT:s valbevakning backade han definitivt inte från någonstans.
Precis, och det han ville illustrera med det korta klippet med Erika Bjerstöm var de värdeord som ofta används av media om Trump. Erika Bjerstöm har ju själv använt dessa ord så i sak stämmer det ju.

SVT:s teknik handlar om härskartekniker, gaslighting och liknande tekniker för social manipulation. Teknikerna fungerar och massor av människor låter sig manipuleras och luras gång på gång. Det är en psykologisk gåta att så många är så korkade i Sverige.
Citera
2025-01-04, 14:54
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja HJ har fått in mycket pengar efter denna SVT-intervju.

Påverkar det ekonomiska tillskottet Jönssons trovärdighet som samhällsdebattör till det bättre efter sågningen?

För personer med intellektuell hederlighet hjälper inget stöd i världen, den masspsykos du hoppas på, som ska trolla bort lögner uppstår inte för personer med integritet, däremot kan nog en del osäkra människor som söker ett narrativ som förklarar deras eländiga tillvaro känna sig sedda, när förvirrade människor skänker pengar till en uppenbar lögnare.
Citera
2025-01-04, 15:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Påverkar det ekonomiska tillskottet Jönssons trovärdighet som samhällsdebattör till det bättre efter sågningen?

För personer med intellektuell hederlighet hjälper inget stöd i världen, den masspsykos du hoppas på, som ska trolla bort lögner uppstår inte för personer med integritet, däremot kan nog en del osäkra människor som söker ett narrativ som förklarar deras eländiga tillvaro känna sig sedda, när förvirrade människor skänker pengar till en uppenbar lögnare.

Jag rättade ditt inlägg:

"Påverkar det ekonomiska tillskottet på 9 miljarder skattekronor SVTs trovärdighet som samhällsdebattör till det bättre efter sågningen av deras USA-rapportering?

För statlig media med intellektuell hederlighet hjälper inget stöd i världen, den masspsykos du hoppas på, som ska trolla bort lögner uppstår inte för personer med integritet, däremot kan nog en del osäkra människor som söker ett narrativ som förklarar deras eländiga tillvaro känna sig sedda, när människor tvingas skänka skattepengar till en uppenbar lögnfabrik som SVT."
Citera
2025-01-04, 15:17
Medlem
Citat:

Det visar väl att folk anser att han är bra och viktig.
Citera
2025-01-04, 15:40
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Inlägg med låg kvalité
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Det visar väl att folk anser att han är bra och viktig.
Subjektivt, ja! Jönsson är fortfarande sågad längd med fotknölarna objektivt eftersom ha enligt vetenskaplig metod sysslar med självmotsägelser d.v.s. lögner.
Det är uppenbart att SVT får ta skit av en mindre obskyr grupp män som inte gillar när deras narrativ granskas, precis som barnet som inte vill höra om felet de gör, handflatorna mot öronen och felet försvinner.
Citera
2025-01-04, 16:13
Medlem
Citat:
Subjektivt, ja! Jönsson är fortfarande sågad längd med fotknölarna objektivt eftersom ha enligt vetenskaplig metod sysslar med självmotsägelser d.v.s. lögner.
Det är uppenbart att SVT får ta skit av en mindre obskyr grupp män som inte gillar när deras narrativ granskas, precis som barnet som inte vill höra om felet de gör, handflatorna mot öronen och felet försvinner.

Visst, han tog fel ”klipp”, men han kan ju ändra klippet och få samma sak bevisad, hur många ggr som helst.

Däremot, så kommer SVT aldrig ifrån att de låter sina egna känslor styra vad som sägs, i tex fallet Trump.

Jag som privatperson kan ju tycka vad jag vill om Trump, men jag sitter inte i TV och får betalt från skattebetalarna heller….

Det är pinsamt att se dem försöka förmedla nyheter om allt som de är ”emot”, dvs Trump, Jönsson, SD, Lamotte, Bard, osv osv osv.

Skriver man för en tidning så är det ju en annan sak, jag behöver inte köpa DN, men SVT och public Service måste jag betala för, då förväntar jag mig att de anstränger sig lite oxå…
Citera
2025-01-04, 16:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
[...] enligt vetenskaplig metod sysslar med självmotsägelser d.v.s. lögner.
[...]
Vilken vetenskaplig metod menar du? Vidare är ”självmotsägelser” inte synonymt med ”lögner” och i detta fall är bägge begreppen irrelevanta eftersom inget av dem är tillämpligt.
Citera
2025-01-04, 16:42
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Visst, han tog fel ”klipp”, men han kan ju ändra klippet och få samma sak bevisad, hur många ggr som helst.

Däremot, så kommer SVT aldrig ifrån att de låter sina egna känslor styra vad som sägs, i tex fallet Trump.

Jag som privatperson kan ju tycka vad jag vill om Trump, men jag sitter inte i TV och får betalt från skattebetalarna heller….

Det är pinsamt att se dem försöka förmedla nyheter om allt som de är ”emot”, dvs Trump, Jönsson, SD, Lamotte, Bard, osv osv osv.

Skriver man för en tidning så är det ju en annan sak, jag behöver inte köpa DN, men SVT och public Service måste jag betala för, då förväntar jag mig att de anstränger sig lite oxå…

Av programmet och intervjun visade sig att Jönsson i bästa fall använde sig av "alternativ fakta".

Jag förstår att det gjorde ont, men SVT ska granska oavsett vilken politisk rörelse det handlar om, det är så att Jönsson fritt ska kunna komma undan med lögner, det vore fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in