• 5
  • 6
2024-12-10, 11:21
Medlem
swingersclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Mobiler är givetvis datorer, är du svagbegåvad?
Tror du Elon Musk, Tesla bossen, skulle börja simulera nästa generations TESLA i en smartphone? Eller Kennedy Space Center i Florida resp Texas styra nästa rymduppskjutning med en smarthone?
Visst, en smartphone var vissa datorliknande funktioner som barn utan nämnvärt höga krav gott och väl kan vara nöjda med. Men ska man ex sköta börshandel, som jag ex gör, då krävs det en dator. Mobilt BankID accepterar inte ens de överföringar jag gör på miljonbelopp var- och varannan minut.
Citera
2024-12-10, 12:15
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingersclub
Tror du Elon Musk, Tesla bossen, skulle börja simulera nästa generations TESLA i en smartphone? Eller Kennedy Space Center i Florida resp Texas styra nästa rymduppskjutning med en smarthone?
Visst, en smartphone var vissa datorliknande funktioner som barn utan nämnvärt höga krav gott och väl kan vara nöjda med. Men ska man ex sköta börshandel, som jag ex gör, då krävs det en dator. Mobilt BankID accepterar inte ens de överföringar jag gör på miljonbelopp var- och varannan minut.
Elon Musk skulle inte simulera någonting, han skapar ingenting och är alldeles för korkad för det.
Citera
2024-12-10, 12:42
Citat:
Ursprungligen postat av Walkir
Med Windows Update, Indexeraren och Windows Defender, så behövs det inga virus.

Sen är värme den stora akilleshälen för en PC-laptop. Ofta throttlar de sönder från ingenstans och den utlovade prestandan mer än halveras när den behövs som mest.

Windows 10 LTSC 2019 känns som sista versionen som kan mäta sig med GNU/Linux prestandamässigt.

Ang. Mac, så är det svårt att hitta något mer prisvärt än en Mac Mini M4 idag. Vi som testat vet vad vi pratar om.
Det handlar om materialet din dator är byggd av inget annat.
Citera
2024-12-10, 12:43
Medlem
engammalfisks avatar
Budget skräp är mest lock produkter, man ska köpa en sån först och få blodad tand & köpa något bättre.

Det är suspekt att mellan klass segmentet är så pass mycket bättre vilket är något som förstärker tesen, så mycket dyrare kan komponenterna inte vara att tillverka. Och high end har marginellt mer prestanda vilket förstärker tesen ytterligare.

Det är inte bara slut konsument som blir manipulerade, kan tänka mig att produkt ansvarig på t.ex Lenovo blir det av sina grossister.

I dags dato borde budget laptops kommit ikapp och orkat med Windows till 100% men satsa hatten på att de kommer knappt klara det i 30 år till möjligtvis aldrig.

Plus till viss del vill de också täcka in alla i klasscivilisationen. Budget jox i passar bättre i filippinsk kåkstad inte i svenska butiker men en försäljare är sällan hederlig.
Senast redigerad av engammalfisk 2024-12-10 kl. 12:51.
Citera
2024-12-10, 18:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etthittebarn
7an var fet. XP höll länge också men frågan är om inte 7an var bättre. För sin tid var den ju landslide release.

Det sticker ut 3 winop som var bäst, de nyare har ju dessutom att man godkänner avlyssning, känns olustigt plus att os:et suger.
Citera
2024-12-12, 11:51
Medlem
Kanske är giganten.se som avlyssnar dig då du klipper ihop fejkade mail 👍
Citera
2024-12-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swingersclub
Smartphones och PCs har generellt vissa skillnader i arkitektur, t.ex. ARM vs x64, eftersom smartphones måste köra på lägre energinivåer samt inte har samma möjlighet till kylning. Men det gör inte att man kan säga att smartphones inte är en dator. Om du programmerar en cross-platform applikation, tex något för webben så kommer vanligtvis det mesta av koden att vara samma.
Citera
2024-12-22, 14:32
Medlem
Datorn blev snabbare efter uppdateringen
Dock slö fortfarande nu har jag formaterat den och startat om ska börja använda senare. har bytt till Mac nu
Jag gillar inte att microsoft saktar ner datorn med flit för att man ska uppdatera den , och utan att berätta att man gör det
Finns mycket på PC som inte är intuitivt också som det är på Mac
Mac är dyrare helt klart, kan vara mkt dyrare men om man inte köper de dyraste så vinner i alla fall igen det på ordning och reda och väl fungerande dator alla programmen ihop och inte minst med iPhone också.
Kontentan: Microsoft slöar ner ens dator med flit dag efter dag och man får sitta och kämpa mot klockan helt i onödan bara för att de gillar att slösa med andra människors tid och liv. sick deluxe
Citera
2024-12-24, 07:20
Medlem
Knivur-273s avatar
Din maskin är förmodligen inte avlyssnad, men kan ha blivit tagen som en "bot"
Under alla tiotals år så har det inte hänt mig ännu såvitt jag vet.

För länge sedan fick jag dock operera bort ett jävla reklamvirus ur min sons dator. Jag tvingades att starta om maskinen med en boot-skiva för att kunna vrida ut den fan ur hårddisken som vore den en fästing.
Senast redigerad av Knivur-273 2024-12-24 kl. 07:24.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in