Jag vill börja med att säga att jag är mycket nöjd med bemötandet från Mr.Woods. Ibland när man mejlar moderatorer svarar de inte alls eller så svarar de bara kortfattat och grinigt. Mr.Woods håller hög klass. Men jag håller inte med i sakfrågan och jag förstår inte varför Trump-anhängarnas skadeglädje inte skulle vara ett politiskt ämne.
I forumet finns andra trådar som handlar om Trump-anhängarnas attityder:
Så jag köper inte Mr.Woods argument alls. Skadeglädje som politisk drivkraft bland Trump-anhängare måste ju absolut vara ett politiskt ämne. Trådstarten och mejlväxlingen finns i citaten nedan:
I forumet finns andra trådar som handlar om Trump-anhängarnas attityder:
- (FB) Hur kan folk som påstår sig vara emot övergrepp på kvinnor ändå vara Trump-anhängare?
- (FB) Hur hade MAGA reagerat om George Soros agerat som Musk gjort?
- (FB) Varför är "owning the libs" så viktigt för MAGA? Det känns väldigt högstadie-nivå.
- (FB) Varför är MAGA-mäns maskulinitet så otroligt skör?
Så jag köper inte Mr.Woods argument alls. Skadeglädje som politisk drivkraft bland Trump-anhängare måste ju absolut vara ett politiskt ämne. Trådstarten och mejlväxlingen finns i citaten nedan:
Citat:
Hoppas att du kan känna dig belåten med det.
Vänligen
/Mr.Woods
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Citat:
Jag förstår inte logiken. Att visa skadeglädje är inte samma sak som att diskutera skadeglädjens påverkan på amerikansk politik. Eftersom många väljare verkar drivas av skadeglädje är det en naturlig politisk fråga. Här har du en liknande tråd i Politik: USA och den har ju inte slängts: (FB) Varför är "owning the libs" så viktigt för MAGA? Det känns väldigt högstadie-nivå.
Näe, jag tycker inte att tråden behövs, men jag skall visa vår PM-växling för mina kollegor och höra om de tycker annorlunda.
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Citat:
Vi har sagt att vi inte skall ha en massa trådar där vi gottar oss i hur ledsna Harris supportrar är, och på samma sätt skall vi naturligtvis inte ha trådar där vi diskuterar sådan skadeglädje.
Personligen tycker jag att tråden i så fall passar bättre i Psykologi, men politik är det ju inte.
Vänligen
/Mr.Woods
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Citat:
Hej,
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Hej Mr.Woods,
Jag är missnöjd med kasseringen av tråden "Är skadeglädjen trumpisternas sanna glädje?":
Jag köper inte din motivering då jag menar att skadeglädje som drivkraft i amerikansk politik absolut är ett diskutabelt ämne.
Jag är missnöjd med kasseringen av tråden "Är skadeglädjen trumpisternas sanna glädje?":
Citat:
De som dyrkar Trump är glada idag. Jag har noterat att glädjen verkar bero på att alla andra är så ledsna. Trumpisterna har inbillat sig att jättemånga är ledsna idag vilket gör dem glada. Särskilt glada blir de åt att personer som "Triggered Feminist" blir ledsna. Lite som de jobbigaste fotbollssupportrarna. Om Bajen slår AIK i ett derby så glädjs de mer åt att AIK fick stryk än att deras lag vann.
Var kommer skadeglädjen ifrån och varför är det då viktigt för trumpister att andra är ledsna?
Var kommer skadeglädjen ifrån och varför är det då viktigt för trumpister att andra är ledsna?
Jag köper inte din motivering då jag menar att skadeglädje som drivkraft i amerikansk politik absolut är ett diskutabelt ämne.
Vi har sagt att vi inte skall ha en massa trådar där vi gottar oss i hur ledsna Harris supportrar är, och på samma sätt skall vi naturligtvis inte ha trådar där vi diskuterar sådan skadeglädje.
Personligen tycker jag att tråden i så fall passar bättre i Psykologi, men politik är det ju inte.
Vänligen
/Mr.Woods
Jag förstår inte logiken. Att visa skadeglädje är inte samma sak som att diskutera skadeglädjens påverkan på amerikansk politik. Eftersom många väljare verkar drivas av skadeglädje är det en naturlig politisk fråga. Här har du en liknande tråd i Politik: USA och den har ju inte slängts: (FB) Varför är "owning the libs" så viktigt för MAGA? Det känns väldigt högstadie-nivå.
Hoppas att du kan känna dig belåten med det.
Vänligen
/Mr.Woods