2024-12-08, 16:45
Medlem
Jag vill börja med att säga att jag är mycket nöjd med bemötandet från Mr.Woods. Ibland när man mejlar moderatorer svarar de inte alls eller så svarar de bara kortfattat och grinigt. Mr.Woods håller hög klass. Men jag håller inte med i sakfrågan och jag förstår inte varför Trump-anhängarnas skadeglädje inte skulle vara ett politiskt ämne.

I forumet finns andra trådar som handlar om Trump-anhängarnas attityder:

Så jag köper inte Mr.Woods argument alls. Skadeglädje som politisk drivkraft bland Trump-anhängare måste ju absolut vara ett politiskt ämne. Trådstarten och mejlväxlingen finns i citaten nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Citat:
Citat:
Hej Mr.Woods,

Jag är missnöjd med kasseringen av tråden "Är skadeglädjen trumpisternas sanna glädje?":

Citat:
De som dyrkar Trump är glada idag. Jag har noterat att glädjen verkar bero på att alla andra är så ledsna. Trumpisterna har inbillat sig att jättemånga är ledsna idag vilket gör dem glada. Särskilt glada blir de åt att personer som "Triggered Feminist" blir ledsna. Lite som de jobbigaste fotbollssupportrarna. Om Bajen slår AIK i ett derby så glädjs de mer åt att AIK fick stryk än att deras lag vann.

Var kommer skadeglädjen ifrån och varför är det då viktigt för trumpister att andra är ledsna?

Jag köper inte din motivering då jag menar att skadeglädje som drivkraft i amerikansk politik absolut är ett diskutabelt ämne.
Hej,

Vi har sagt att vi inte skall ha en massa trådar där vi gottar oss i hur ledsna Harris supportrar är, och på samma sätt skall vi naturligtvis inte ha trådar där vi diskuterar sådan skadeglädje.
Personligen tycker jag att tråden i så fall passar bättre i Psykologi, men politik är det ju inte.

Vänligen

/Mr.Woods

Jag förstår inte logiken. Att visa skadeglädje är inte samma sak som att diskutera skadeglädjens påverkan på amerikansk politik. Eftersom många väljare verkar drivas av skadeglädje är det en naturlig politisk fråga. Här har du en liknande tråd i Politik: USA och den har ju inte slängts: (FB) Varför är "owning the libs" så viktigt för MAGA? Det känns väldigt högstadie-nivå.
Näe, jag tycker inte att tråden behövs, men jag skall visa vår PM-växling för mina kollegor och höra om de tycker annorlunda.
Hoppas att du kan känna dig belåten med det.

Vänligen

/Mr.Woods
Citera
2024-12-08, 17:14
Medlem
franges avatar
Det kan ju ha att göra med att det redan finns tio miljoner trådar om Donald Trump och om dennes följare, väljare, belackare och motståndare.

Vad du än vill diskutera om så finns det redan minst femtio sådana trådar. Det behövs knappast ännu en. Punkt slut.
Citera
2024-12-08, 17:39
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Jag vill börja med att säga att jag är mycket nöjd med bemötandet från Mr.Woods. Ibland när man mejlar moderatorer svarar de inte alls eller så svarar de bara kortfattat och grinigt. Mr.Woods håller hög klass. Men jag håller inte med i sakfrågan och jag förstår inte varför Trump-anhängarnas skadeglädje inte skulle vara ett politiskt ämne.

I forumet finns andra trådar som handlar om Trump-anhängarnas attityder:

Så jag köper inte Mr.Woods argument alls. Skadeglädje som politisk drivkraft bland Trump-anhängare måste ju absolut vara ett politiskt ämne. Trådstarten och mejlväxlingen finns i citaten nedan:

Med tanke på detta

"Näe, jag tycker inte att tråden behövs, men jag skall visa vår PM-växling för mina kollegor och höra om de tycker annorlunda.
Hoppas att du kan känna dig belåten med det.

Vänligen

/Mr.Woods"

Så undrar man ju när du fick det sista PM svaret från Mr.Woods.
Kan man få veta det?
Citera
2024-12-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Så undrar man ju när du fick det sista PM svaret från Mr.Woods.
Kan man få veta det?

18 november.
Citera
2024-12-08, 22:38
Moderator
Mr.Woodss avatar
Jag ber om ursäkt för att jag missat att återkoppla.

Vi diskuterade tråden samma dag som klagomålet kom, och vi som modererar Politik: utrikes var rörande överens om att den inte hör hemma i nämnda delforum, samt att det slängts en mängd liknande trådar i Papperskorgen.

TS påpekar ju också att det finns andra, liknande trådar som lämnats kvar, så min fråga är då varför dessa inte duger att posta i, och varför det istället behövs ytterligare en?
Senast redigerad av Mr.Woods 2024-12-08 kl. 22:42.
Citera
2024-12-09, 13:33
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt för att jag missat att återkoppla.

Ingen fara.

Citat:
Vi diskuterade tråden samma dag som klagomålet kom, och vi som modererar Politik: utrikes var rörande överens om att den inte hör hemma i nämnda delforum, samt att det slängts en mängd liknande trådar i Papperskorgen.

"Vi var överens" är ju inte ett sakargument.

Citat:
TS påpekar ju också att det finns andra, liknande trådar som lämnats kvar, så min fråga är då varför dessa inte duger att posta i, och varför det istället behövs ytterligare en?

Därför att det inte finns någon som handlar om Trump-anhängares skadeglädje. Den som jag tog som exempel handlar om deras "högstadienivå". Men den postades en vecka efter min och högstadienivå är inte samma sak som skadeglädje.
Citera
2024-12-10, 00:35
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ingen fara.

"Vi var överens" är ju inte ett sakargument.

Därför att det inte finns någon som handlar om Trump-anhängares skadeglädje. Den som jag tog som exempel handlar om deras "högstadienivå". Men den postades en vecka efter min och högstadienivå är inte samma sak som skadeglädje.
Jag har diskuterat saken ett varv till med mina kollegor, och visst, jag viker mig. Vi ger tråden en chans till.

(FB) Är skadeglädjen trumpisternas sanna glädje?

Ordet är fritt!
Citera
2025-01-26, 11:01
Medlem
Citat:
Jag har diskuterat saken ett varv till med mina kollegor, och visst, jag viker mig. Vi ger tråden en chans till.

(FB) Är skadeglädjen trumpisternas sanna glädje?

Ordet är fritt!

Tack för att du återställde tråden! Tyvärr som så ofta händer tröttnade jag på ämnet och har inte haft så mycket tid att skriva på Flashback heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in