2024-12-08, 02:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Det är extremt mycket enklare att få tillgång till en Windows dators kamera än en mobiltelefons. Finns många anledningar till det.
Citera
2024-12-08, 02:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Nej, varför skulle den vara det??? Fungerar ju ungefär likadant.

Olika operativsystem fungerar olika. Och av historiska skäl så har hackare längre sysslat med att försöka kapa datorers kameror än mobiler.
Citera
2024-12-08, 02:33
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jag ser många som tejpar för eller lägger pengar på skydd som täcker för deras webbkameror. Jag har dock aldrig sett någon som gör detsamma med mobilen - som ju har kamera såväl fram som bak. Så om man nu är så rädd att någon spionerar på en genom webbkameran borde man väl vara ännu mer paranoid över att någon spionerar genom mobilens kameror, som man väl oftare tenderar att ha närliggande i fler intima situationer (badrummet exempelvis)?

Öh vad ser de i tel? ett öra
Själv tejpar jag datorns kamera trots knapp..efter att ha sett aktiverades trots avstängd.
Jobbar med säkerhet och jag vet att några jag känner har levererat företagsdatorer till olika känsliga yrken som direkt varnar säkavd om man söker på vissa saker vill inte gå in mer på det.
Oftast pratar jag i handsfree i bilen, eller via högtalare och låter telefon ligga på bordet sällan jag pratar annars
Men är en äldre generation...
Citera
2024-12-08, 02:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Det är vanligare att hacka kameran på datorn mig veterligen och förmodligen enklare. Om vi bortser från vad jag tror så är kameran på datorn ofta vinklat på ett sådant sätt så att det exponerar kroppen när man minst vill det. En mobil har du inte vinklad på samma sätt. Du tittar i den eftersom att du använder den. Du har den liggande med kameran rakt uppåt eller nedåt.

Men vi kan hålla med. Tejp är alltid bra. För mycket är inte dålig.
Citera
2024-12-08, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men vi kan hålla med. Tejp är alltid bra. För mycket är inte dålig.
Läste du vad jag skrev? Kan hålla med dig i sak om tejp men inte i det här ämnet.
Citera
2024-12-08, 02:37
Avslutad
Jag öppnar alltid androiden så fort jag köpt den och fimpar mekaniskt kameror och mic forever. Vid samtal sköts det via lurar.
Citera
2024-12-08, 02:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Läste du vad jag skrev? Kan hålla med dig i sak om tejp men inte i det här ämnet.

Du resonerar om vinklar? Men om man totaltäcker borde det ju vara lugna gatan? Dvs helt hållet tejp. De djävlarna kan inte se ett skit! Om det nu finns djävlar som skulle vilja se något av en. Högst märkligt om.
Citera
2024-12-08, 02:40
Medlem
Citat:
Du resonerar om vinklar? Men om man totaltäcker borde det ju vara lugna gatan? Dvs helt hållet tejp. De djävlarna kan inte se ett skit! Om det nu finns djävlar som skulle vilja se något av en.
Visserligen. Själv är jag glad om någon vill se något.
Citera
2024-12-08, 02:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Visserligen. Själv är jag glad om någon vill se något.

Ok. Ja så länge de bara vill se. Du får ju en annan människa att bry sig om just dig. Det är ett plus.
Citera
2024-12-08, 02:52
Medlem
Citat:
Ok. Ja så länge de bara vill se. Du får ju en annan människa att bry sig om just dig. Det är ett plus.
Ja eller hur, man får ta det som det är. Så klar jag förstår folk som är av annan natur. Men just jag hade inte haft några problem med det. Tror också det hade varit skadligt för den som ägnade sin tid att titta på mig.
Citera
2024-12-08, 02:53
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Jag öppnar alltid androiden så fort jag köpt den och fimpar mekaniskt kameror och mic forever. Vid samtal sköts det via lurar.

Shit.
Det var fan avancerat, men väldigt finurligt av dig!
Är det svårt att genomföra?
Citera
2024-12-08, 03:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ja eller hur, man får ta det som det är. Så klar jag förstår folk som är av annan natur. Men just jag hade inte haft några problem med det. Tror också det hade varit skadligt för den som ägnade sin tid att titta på mig.

Japp det är också fattar. Inget man gör utan konsekvens. Om folk fattade det kanske det skulle vara mindre dolt tittande.

Sedan anmäl dom bara. Skada dom inte på riktigt.
Senast redigerad av Zaedrews 2024-12-08 kl. 03:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in