Citat:
Ursprungligen postat av
ermex
Tjena! Efter lite övervägande har jag bestämt mig för att skita i Dbolen och lägga mig på 300mg test E e3.5d
Lite frågetecken innan jag kör: Ska dra hem adex att ha vid östro-känningar, är 0,25mg EOD overkill för 300 test i veckan? Säg att man får gynokänning eller gör blodprov och östrogenet är 300.
Räcker det att köra Enclo 25mg 2 veckor sen 12.5mg 2 veckor eller ska man kasta in Nolva också? Och isåfall vilken dos och hur länge?
Tänkte köra Grön kanyl 21G för att suga upp. Orange kanyl 25G 0,50x25mm för inject i höger och vänster delt. Rimligt?
Mvh e
Låter klokt!
Angående adex så har jag för mig att halflife e mellan 30-50h så hade nog inte kört eod. Adex fungerar ju bara några timmar efter du svalt den så vid känningarta en tablett. Kanske kör 2 gånger i veckan? (Typ 0,5mg) sen om du tar en tablett och det går 5-6 dagar innan du får känningar kan du ju justera å köra var 5e dag tex. AI tycker jag ska tas vid behov och inte i onödan. Men gäller att hitta ditt sweetspot. Bästa är att om du får känningar eller andra tecken på högt östro. Ta tex 0,5mg 2 dagar i veckan å se vad som händer, försvinner höga östro-sides och du inte upplever lågt e2 sides så är det ju en sweetspot. (Går ju ta blodprov och se e2 när du tar adex också)
Angående PCT vill jag inte uttala mig för mycket då jag inte har jättemycket kunskap men när jag körde 500mg/vecka i 5 månader så körde jag clomid 2 veckor (50mg/dag) och lite lite adex vid behov. Dock hatar jag clomid man mår bajs men efter 6 veckor gjorde jag blodprov och LH var bra och test låg på 600 så det funkade iaf för mig.
Angående nålar låter det rimligt men har du plan på att fortsätta kura så hade jag hittat fler ställen att pinna. Min favorit är ventrogluteal men kör också delts, glutes och quads.
Kör alltid 1 inch nål eller större även om du kör i axeln. 25g är bra storlek men 1” - 1,5” är bästa längden, kör du under 1 inch är risken att du får in mycket olja i fettet (sub-q) och att det läcker ut istället för in i muskeln.