• 1
  • 2
2024-12-06, 22:14
Medlem
Ja, som titeln lyder är det nu dags för mig att kliva över till den mörka sidan. Inför Vintern tänkte jag inleda min första cykel, tanken är 500mg Test e i veckan i 16 veckor, samt 25mg Dbol de inledande veckorna för att kickstarta cykeln. Tänkte ha Adex till hand vid östrogenkänningar, tänker 0.5mg vid känningar då.

Nedan följer statsen:

Ålder: 22 år

Vikt: 105kg

Längd: 195cm

Uppskattad BF%: 17-18%

Medicinska problem: Inga

Styrkestats, bänk, böj och mark:

Bänk: 110kg

Marklyft: Någonstans över 200kg

Böj: Kör bodybuildingstil, men runt 140kg skulle jag tro.

Nuvarande kostupplägg: Ligger på mellan 3500 och 4000 kalorier, 3500 på vilodagar, 4000 på träningsdagar. Alltid 200g+ protein dagligen. Äter relativt mycket fett för att hålla hormonerna i balans som natty, men under kur kommer det vara mer fokus på kolhydrater och protein, då jag tänkt lägga mig på 5000kcal och över 300g protein dagligen. Kosten kommer främst bestå av havregryn, nötfärs, vit fisk, pasta, ris, potatis, kvarg samt en och annan proteinshake eller proteinbar.

Träningserfarenhet: Totalt några år, tillbaka till träningen efter 1 års uppehåll pga skada, nu tränat sammanhängande i ett halvår.

Tidigare kurer: Inga

Eget förslag till kur: 500mg Test e e3.5d v1-16 , 25mg Dbol v1-4

Eget förslag till PCT: Enclomiphene 12.5mg ed i 30 dagar

Mål med kuren: Lägga på sig massa över vintern, bygga en stabil grund inför kommande sommar, samt att öka styrkan främst i marklyft.

Så, är det en rimlig förstakur? Någon mer erfaren som har några invändningar eller några tips jag ska ha med mig under kur? Är öppen för kritik och invändningar, men moralsnack kan ni skita i och hålla för er själva. Mitt liv mina beslut.

Tack på förhand
Citera
2024-12-07, 01:31
Medlem
KaninSlejpners avatar
Här är några ord från en som inte kurar...

Kan du inte bara nöja dig med där du är? Låter som att du har en rätt bra styrka redan. Eller vad är det som får dig att fortsätta?
Citera
2024-12-07, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninSlejpner
Här är några ord från en som inte kurar...

Kan du inte bara nöja dig med där du är? Låter som att du har en rätt bra styrka redan. Eller vad är det som får dig att fortsätta?

Jodå, jag är ”nöjd” med var jag är, tränar mest som en hobbygrej, men nu är det dags att experimentera, det är alltid roligt.
Citera
2024-12-07, 12:20
Medlem
ark702s avatar
strunta i dbollen var bara tålmodig med att testot kickar in...
och glöm ej göra blodprover innan och efter kur ser allt bra ut efter kuren behöver du inte sluta
Citera
2024-12-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ark702
strunta i dbollen var bara tålmodig med att testot kickar in...
och glöm ej göra blodprover innan och efter kur ser allt bra ut efter kuren behöver du inte sluta

Har funderat på det, kanske bumpa upp testot till 750mg beroende på hur man svarar på det och skita i Dbolen. Dock hade man velat känna på styrkeökningarna och vattenvikten.

Tänkte kolla Blodfetter, Hematokrit, Östro, Testo och såklart hålla koll på blodtryck under kuren då. Någonstans runt 4-5 veckor in är väl rimligt att kolla blodvärden. Säkert glömt något.
Citera
2024-12-07, 13:48
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ermex
Har funderat på det, kanske bumpa upp testot till 750mg beroende på hur man svarar på det och skita i Dbolen. Dock hade man velat känna på styrkeökningarna och vattenvikten.

Tänkte kolla Blodfetter, Hematokrit, Östro, Testo och såklart hålla koll på blodtryck under kuren då. Någonstans runt 4-5 veckor in är väl rimligt att kolla blodvärden. Säkert glömt något.

Tror inte du behöver öka testot, 250 e5d är en lagom nybörjardos.
Citera
2024-12-07, 14:55
Medlem
ark702s avatar
Citat:

Kolla även högkänsligt CRP för att se systemisk inflammation, bra för att se om testot du fått har skitolja i sig
Citera
2024-12-07, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ark702
Kolla även högkänsligt CRP för att se systemisk inflammation, bra för att se om testot du fått har skitolja i sig

Tack för tipset, ska göra min due diligence och läsa mig fram till bästa shoppen/märket innan jag beställer
Citera
2024-12-07, 19:59
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Ja, som titeln lyder är det nu dags för mig att kliva över till den mörka sidan. Inför Vintern tänkte jag inleda min första cykel, tanken är 500mg Test e i veckan i 16 veckor, samt 25mg Dbol de inledande veckorna för att kickstarta cykeln. Tänkte ha Adex till hand vid östrogenkänningar, tänker 0.5mg vid känningar då.

Nedan följer statsen:

Ålder: 22 år

Vikt: 105kg

Längd: 195cm

Uppskattad BF%: 17-18%

Medicinska problem: Inga

Styrkestats, bänk, böj och mark:

Bänk: 110kg

Marklyft: Någonstans över 200kg

Böj: Kör bodybuildingstil, men runt 140kg skulle jag tro.

Nuvarande kostupplägg: Ligger på mellan 3500 och 4000 kalorier, 3500 på vilodagar, 4000 på träningsdagar. Alltid 200g+ protein dagligen. Äter relativt mycket fett för att hålla hormonerna i balans som natty, men under kur kommer det vara mer fokus på kolhydrater och protein, då jag tänkt lägga mig på 5000kcal och över 300g protein dagligen. Kosten kommer främst bestå av havregryn, nötfärs, vit fisk, pasta, ris, potatis, kvarg samt en och annan proteinshake eller proteinbar.

Träningserfarenhet: Totalt några år, tillbaka till träningen efter 1 års uppehåll pga skada, nu tränat sammanhängande i ett halvår.

Tidigare kurer: Inga

Eget förslag till kur: 500mg Test e e3.5d v1-16 , 25mg Dbol v1-4

Eget förslag till PCT: Enclomiphene 12.5mg ed i 30 dagar

Mål med kuren: Lägga på sig massa över vintern, bygga en stabil grund inför kommande sommar, samt att öka styrkan främst i marklyft.

Så, är det en rimlig förstakur? Någon mer erfaren som har några invändningar eller några tips jag ska ha med mig under kur? Är öppen för kritik och invändningar, men moralsnack kan ni skita i och hålla för er själva. Mitt liv mina beslut.

Tack på förhand

Är ingen superexpert på hur en bra cykel ska se ut men den ser stabil ut. Så länge du tar regelbundna blodprov o sånt borde du inte få några överdrivna konsekvenser. Lycka till brosan
Citera
2024-12-07, 23:42
Medlem
KaninSlejpners avatar
Citat:
Jodå, jag är ”nöjd” med var jag är, tränar mest som en hobbygrej, men nu är det dags att experimentera, det är alltid roligt.

Okej tack för svar. Lycka till
Citera
2024-12-08, 00:20
Medlem
Låter som du har koll angående blodprov osv. Hade dock kanske tagit provet V6 om du inte känt av massa bieffekter innan dess, har du det kan du göra d vecka 4.

Angående kickstarta kuren med DBoll kan d va gött för styrkan å att man blir svullen men om du är en av dom som konverterar lätt till östrogen kan d va lite lurigt. DBOLL e värsta östrogenbomben🤣 men lyckas du hitta rätt dos adex för att hålla e2 i schack så kör!

Angående dos på 500mg/vecka sa du först men längre ner i stycket står det 500 e3.5 dvs 1000/vecka. Vilket av dom menar du? Skulle säga att 500/vecka är en bra första dos, personligen började jag med 250-300 men tyckte det var tråkigt så öka t 500 rätt tidigt in.

Ser blodproverna bra ut på första testet så kör 20 veckor hade jag gjort sålänge du inte börjar känna mer sides, längre cycle mer gains hehe.

Lycka till och kör hårt !
Citera
2024-12-09, 01:43
Medlem
Hade först och främst dietat ner till en bra beachform innan kuren.
Du kommer växa betydligt mer av att börjar bulka med lägre kroppsfett och östrogenet kommer vara lägre om du är hyfsat hård i kroppen.
Sen hade jag struntat helt i dbol. Gyno på burk och förstör blodvärden lever/njurar och matsmältning/aptit.
Orala ger mest tillfälliga gains och förstör hälsan mest av alla prepp.
Orala eller tren är mer för en tillfällig look tex på diet inför bodybuildingtävling.
Enda orala som är värt och köra är anavar 20-40mg per dag på diet för och behålla fyllighet och styrka på lite mat.
Du kommer inte behöva mer än Testo för din första kur. Räcker med 1 ml e3d.
Det är enbart värt och köra Testo ihop med mast eller primo och Hgh 2-5iu(finns bra ug-växt till bra pris). Då får du allt du behöver och växer utan att sabba din hälsa totalt som tex tren orala deca eq gör.
Sök på John jewett på Instagram han är
Väldigt kunnig och ger bra tips om steroider Hgh träning kost mm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in