Ja, som titeln lyder är det nu dags för mig att kliva över till den mörka sidan. Inför Vintern tänkte jag inleda min första cykel, tanken är 500mg Test e i veckan i 16 veckor, samt 25mg Dbol de inledande veckorna för att kickstarta cykeln. Tänkte ha Adex till hand vid östrogenkänningar, tänker 0.5mg vid känningar då.
Nedan följer statsen:
Ålder: 22 år
Vikt: 105kg
Längd: 195cm
Uppskattad BF%: 17-18%
Medicinska problem: Inga
Styrkestats, bänk, böj och mark:
Bänk: 110kg
Marklyft: Någonstans över 200kg
Böj: Kör bodybuildingstil, men runt 140kg skulle jag tro.
Nuvarande kostupplägg: Ligger på mellan 3500 och 4000 kalorier, 3500 på vilodagar, 4000 på träningsdagar. Alltid 200g+ protein dagligen. Äter relativt mycket fett för att hålla hormonerna i balans som natty, men under kur kommer det vara mer fokus på kolhydrater och protein, då jag tänkt lägga mig på 5000kcal och över 300g protein dagligen. Kosten kommer främst bestå av havregryn, nötfärs, vit fisk, pasta, ris, potatis, kvarg samt en och annan proteinshake eller proteinbar.
Träningserfarenhet: Totalt några år, tillbaka till träningen efter 1 års uppehåll pga skada, nu tränat sammanhängande i ett halvår.
Tidigare kurer: Inga
Eget förslag till kur: 500mg Test e e3.5d v1-16 , 25mg Dbol v1-4
Eget förslag till PCT: Enclomiphene 12.5mg ed i 30 dagar
Mål med kuren: Lägga på sig massa över vintern, bygga en stabil grund inför kommande sommar, samt att öka styrkan främst i marklyft.
Så, är det en rimlig förstakur? Någon mer erfaren som har några invändningar eller några tips jag ska ha med mig under kur? Är öppen för kritik och invändningar, men moralsnack kan ni skita i och hålla för er själva. Mitt liv mina beslut.
Tack på förhand
Nedan följer statsen:
Ålder: 22 år
Vikt: 105kg
Längd: 195cm
Uppskattad BF%: 17-18%
Medicinska problem: Inga
Styrkestats, bänk, böj och mark:
Bänk: 110kg
Marklyft: Någonstans över 200kg
Böj: Kör bodybuildingstil, men runt 140kg skulle jag tro.
Nuvarande kostupplägg: Ligger på mellan 3500 och 4000 kalorier, 3500 på vilodagar, 4000 på träningsdagar. Alltid 200g+ protein dagligen. Äter relativt mycket fett för att hålla hormonerna i balans som natty, men under kur kommer det vara mer fokus på kolhydrater och protein, då jag tänkt lägga mig på 5000kcal och över 300g protein dagligen. Kosten kommer främst bestå av havregryn, nötfärs, vit fisk, pasta, ris, potatis, kvarg samt en och annan proteinshake eller proteinbar.
Träningserfarenhet: Totalt några år, tillbaka till träningen efter 1 års uppehåll pga skada, nu tränat sammanhängande i ett halvår.
Tidigare kurer: Inga
Eget förslag till kur: 500mg Test e e3.5d v1-16 , 25mg Dbol v1-4
Eget förslag till PCT: Enclomiphene 12.5mg ed i 30 dagar
Mål med kuren: Lägga på sig massa över vintern, bygga en stabil grund inför kommande sommar, samt att öka styrkan främst i marklyft.
Så, är det en rimlig förstakur? Någon mer erfaren som har några invändningar eller några tips jag ska ha med mig under kur? Är öppen för kritik och invändningar, men moralsnack kan ni skita i och hålla för er själva. Mitt liv mina beslut.
Tack på förhand