2024-12-06, 23:18
Ät mycket proteinrik mat.

Sen sätter du dig riktigt bredbent på dasset
Trycker till utav bara helvete.

Då blir det helt perfekt.
Behöver inte papper.

Men äter du kinamat då sprutar det ut
Citera
2024-12-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oditnemeuxor
Alla som har husdjur vet att katter och hundar har skit kvar i röven efter uträttat behov. De har dock päls, vilket våra förhållandevis nakna rövar saknar.

Vissa pekar på kosten, och det stämmer säkert till viss del, men jag vägrar tro att alla stenåldersmänniskor alltid hade 100 % fungerande magar. Även de åt någon halvdålig rot eller härsken köttbit och blev dåliga i magen. Antagligen gick de runt med skiten kvar. De bodde utomhus, vad skulle de göra?

Min hund har inget hår i själva anus. Visst, ibland blir det rester kvar men det är ju undantaget.

Ibland när jag bajsar så blir det ju en clean cut och det blir inget bajs på pappret.

Torkar man sig inte får du ett infekterat babianarsle. Du kommer blöda och det kommer göra ont. Huden tolererar inte kontakt med bajs längre stunder.
Citera
2024-12-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Exakt så är det att vara hundägare, ut och promenera så den får bajsa av sig, men när man kommer hem så drar den runt med röven på hall mattan för hundrade gången.

Vad har du för hund? Jag har en Labrador. Den har aldrig gjort nåt sånt.
Citera
2024-12-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Gott om träd? Hur länge då? Huggs ner på 5 minuter och behöver 30 år att växa upp igen.....

Det växer snabbare än vi avverkar totalt sett. Har jag för mig.
Citera
2024-12-06, 23:34
Medlem
Klas-Vegass avatar
Kan det ha något med att sitta på huk? Så sitter alla naturfolk?

Kor brukar väl ha röva full av skit? Kanske inte något problem om man inte har byxor? finns väl inga känsliga organ som kan ta skada?
Citera
2024-12-06, 23:43
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Tänkte på en sak när jag var ute med hunden. Är ytterst sällan man behöver torka rent hans rumpa med papper. Men det mänskliga anuset klarar inte att knipa av rent utan en massa kladd. Jo, ibland men...
Du måste ju inte torka dig men det känns bättre då.
Citera
2024-12-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Du måste ju inte torka dig men det känns bättre då.

Testa att inte göra det under några veckor ska du se vad som händer...
Citera
2024-12-06, 23:45
Medlem
Flummigheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Vad har du för hund? Jag har en Labrador. Den har aldrig gjort nåt sånt.

Snubbens hund behöver avmaskas.
Citera
2024-12-06, 23:47
Medlem
Damen101s avatar
Jag jobbade på ett äldreboende förut och där var det äldre människor som inte villa torka sig eller bli tvättade. Utan kunde sitta en en dagar med samma skit blöja innan man fick tvinga dom till duschen för att tvätta sig.
Citera
2024-12-06, 23:50
Att sitta på en stol och skita är nästan hela förklaringen. Det naturliga beteendet för människan är att sitta på huk. Genom att huksitta öppnas skinkorna upp och ändtarmen rätas ut, och tarmtömningen blir både snabbare och mer fullständig (och renare). Tyvärr har vi i väst helt vant oss av med att sitta på huk.

Sen äter vi också mer fiberfattig kost och då blir avföringen mer klibbig.

Jag personligen är övertygad om att flera vanliga sjukdomar och åkommor till stor del beror på detta. Vanlig blindtarmsinflammation till exempel är ytterst svårt att hitta beskrivningar av i antik litteratur trots att det är väldigt typiska och tydliga symptom - var det så pass ovanligt att antikens stora läkare inte fann denna sjukdom värd att nämna?

Spekulationer förstås.
Citera
2024-12-07, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Tyvärr har vi i väst helt vant oss av med att sitta på huk.

Det är jobbigt om inte du är ung och frisk. Kanske en Squatty Potty kan lösa problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Sen äter vi också mer fiberfattig kost och då blir avföringen mer klibbig.

Vad är det för skitprat? Äter du WASA eller/och havregröt bajsar du fina fasta korvar.
Citera
2024-12-07, 00:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Exakt så är det att vara hundägare, ut och promenera så den får bajsa av sig, men när man kommer hem så drar den runt med röven på hall mattan för hundrade gången.

Har du kört avmaskning på hunden, det kan vara en av anledningarna till att hunden gnider röven mot mattan.

Annars kanske du ska byta foder så hunden helt enkelt blir bättre i magen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in