2024-12-05, 17:49
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det startas upp och läggs ned musikevenemang med både jämna och ojämna mellanrum. Nu har jag fått nys om detta kommande spektakel.

Det är alltså fråga om ny musikfestival, Rock In Ruin, som planeras att äga rum i Stegeborgs slottsruin den 30 och 31 maj nästa år. Vi har Norrköping och Söderköping som är orter i geografisk närhet.

Festivalytan har plats för upp till 3000 besökare och man profilerar sig mot "rock med lite tonvikt mot hårdrock".

Endast en bokning är klar och förmedlad än så länge: Sator. Vi får hålla koll på vad mer som kommer.

Kan detta vara något? En ny musikfestival i Östergötland?
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2024-12-05 kl. 17:51.
Citera
2024-12-05, 18:44
Medlem
Så det är inte nog med trafikstockningar i Söderköping? Man skall addera 3000 personer till bara för att?
Alla som skall dit lär ju få åka dagen innan om de skall passera skithålan Söderköping och alla dessa trafikljus som alltid lyser rött.

Bränn ner hålan.

Bättre o ta båten direkt till Stegeborg.
Citera
2024-12-05, 23:03
Moderator
Nospheratus avatar
Det känns lite hurtigt att kalla festivalen unik för att den hålls inne på en borggård i skärgården. Jag är inte säker på att just de detaljerna kommer dra massa rockers. Absolut om det hade varit någon slags medeltidsfestival, men det känns som det kvittar om en rockfestival hålls på en åker, i en hangar eller på en borggård. Sen får de nog sikta lite högre än Sator om det ska dra folk annat än gubbs i skinnväst och keps. Men med det sagt applåderar jag alla försök till att starta nya festivaler.
Citera
2024-12-20, 18:17
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Håll i hatten gossar och eventuella flickor, för nu händer det saker med festivalens line-up. Förut var ju Sator utannonserade och nu är dessa akter också klara:

Hammerfall
Art Nation
Evergrey
Hardcore Superstar

Jag har också förstått att festivalen har en hemsida, något jag inte hittade förut när tråden startades, här: rockinruin.com
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2024-12-20 kl. 18:20.
Citera
2025-05-27, 20:26
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det gick visst inte speciellt bra med biljettförsäljningen till det här evenemanget:

**INSTÄLLT**

På Facebook hade festivalen postat en kommentar som svar till någon besviken biljettköpare:

Citat:
Hej, tack för engagemang.
Du har rätt,nånting bör göras så inte det får ställas in och förlorade pengar från konton. Besökare bör veta att stora belopp som gager,ljud,ljus o scener betalas i förskott. Alla artisgager är betalda innan dom går upp på scenen och det är deras säkerhet. Alla tar risker en del förlorar pengar och en del får ett inkomstbortfall (likadant säger en del) men du har helt rätt,är 75 % sålt 2 månader innan så är det bra men nu väntar besökare in i sista veckan och då har redan beslut fattats.
Sen kan man inte tvinga folk att köpa biljetter men ska man köpa så köp i tid. Finns det tipps därute på hur vi alla kan bli nöjda så är det välkommet.
/RIR

Det var nån helt annan som hade postat kommentar också när det diskuterades:

Citat:
Det är lättare sagt än gjort. Om man går ut och ger signaler som arrangör att man måste skynda sig och beställa biljetter börjar folk ana oråd och väljer att vänta för att man är rädd att förlora sina pengar om det blir inställt. Dom flesta banden ska ha sina pengar i förskott. Man ska veta att en del band kostar åtminstone 100.000 kr. Men det förstår inte folk. Sverige är jämfört med många andra länder väldigt tröga när det gäller förköp.
Nämn inte SRF för där finns stora pengar bakom. Jag tycker att Festival ledningen här har gjort helt rätt.

Kan vara en intressant siffra eftersom det är mycket hysch-hysch om hur mycket bokningar kostar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in