Citat:
Ursprungligen postat av
IQ60
När jag skapade tråden skickade jag iväg samma text till Willys kundtjänst och killen som svarade måste ha lärt sig att svara här på Fb då inget i hans svar hade med frågan att göra😂
” Tack för ditt mejl. Som lågpriskedja vet vi hur viktigt priset är för våra kunder och vi arbetar ständigt för att ha riktigt låga priser och kunna erbjuda Sveriges billigaste matkasse. Det innebär bland annat att vi regelbundet jämför tusentals priser för att säkerställa att vi håller en låg prisnivå. Dock finns det många saker som påverkar matpriserna som vi på Willys inte kan påverka. Priser på mat varierar över tid beroende på allt från inflation till hur den svenska kronan står sig i förhållande till andra valutor och väderförhållanden som i sin tur påverkar skördestorlekar. Allt detta medför att vi ibland också måste höja priser. Men vi jobbar som sagt alltid för att hålla ett så lågt pris som möjligt och ha ett bra prisavstånd till våra konkurrenter.”
Killen pratar priser, inte ett ord om arr de tar bort varor vars prisbild är till förmån för de som handlar större kvantiteter.
Rent AI-svar. Många andra företag kör samma numera.
Jag har själv slutat handla på Willys efter att ha varit trogen i många år, just pga de anledningar du nämner. De två andra i närheten jag har är ICA och COOP och ICA är alldeles för dyra, men efter att han bytt till COOP så hittar jag det jag vill till rimligt pris, men det gäller att vara alert och använda deras medlemserbjudande som kan faktiskt vara ruskigt bra ibland. Köttet är också klart bättre. Likaså grönsaks- och fruktdisken.
Willys Garant-kött var ok en gång i tiden, men av mycket sämre kvalitet nu och de har prishöjt det andra lokala märket så att det är dyrare än lanthandeln. För mig har Willys gått ner sig totalt och är historia.