Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Märkesbög och handla billigt hör inte ihop i samma stycke utan att det låter motsägelsefullt.
Problemet är att en ägare äger Willys och Hemköp. Det är för lite konkurrens och det börjar bli svårare och svårare för Ica att hålla sig kvar i vissa områden.
Egentligen gör det det. Jag veckohandlar samt kompletteringshandlar på fredagen. På veckohandeln kör jag Willys+varor. Få människor klarar att bara handla det de ska och det är här jag kapat mina kostnader rejält mot förr. Både genom att minska spontanvaror men även genom planering.
En lite kul grej. Förr hade vi kass ekonomi där pengarna räckte med ett nödrop och förra veckan köpte jag tre paket Bregott på Willys+. Samma sak med deras kycklingfiléer. Med godare ekonomi köpte vi en egen frys och jag har maxat mina inköp på kyckling.
Man sparar om man köper stort av varor man ofta använder och det roliga är att det är skitlätt att leva billigt om man tjänar bra. Och det är här vi kommer in på pulvermoset som jag tillfälligt är storkonsument av. Jag vill inte ge bort mina pengar genom att köpa billiga fördyrande förpackningar.
Billigt är med andra ord relativt och jag har i dag ekonomi att handla på ICA vilket jag nu överväger. Tar jag Maxi kanske det kan slinka ner en micro med.