• 1
  • 2
2024-12-05, 17:17
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishbon3
Det är precis på grund av människor som resonerar som dig, som a-kassan behöver strama åt reglerna.
Jag tror man kan attackera saken på andra sätt. Ett sätt kan vara att folk får plocka fimpar och rensa vägrenar i stället. Den diskussionen kan jag starta en annan tråd om, ifall det nu inte finns redan.
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Är redan inne i aktivitetsgarantin på 65%. Som jag förstår på det du skriver flyttas jag inte över till det nya systemet.
Så tolkar jag också propositionen. Problemet är att propen inte explicit nämner hur aktivitetsstödet påverkas efter stämpeldag 300, och därför är jag inte helt säker på om jag tolkar det rätt eller om jag har missat något.
Citera
2024-12-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Så tolkar jag också propositionen. Problemet är att propen inte explicit nämner hur aktivitetsstödet påverkas efter stämpeldag 300, och därför är jag inte helt säker på om jag tolkar det rätt eller om jag har missat något.

Ja men det är inget problem. Vad som är okänt för många är att aktivitetsstödet tar av samma dagar som a-kassan. Därför är det egentligen antal dagar i arbetslöshet som är intressant.
Citera
2025-05-20, 19:13
Medlem
Hej. Om man blir arbetslös innan 1/10 då är det de gamla reglerna lagen som gäller va? Eller fasas man över i nya reglerna och nedtrappning??
Citera
2025-05-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoskoter2025
Hej. Om man blir arbetslös innan 1/10 då är det de gamla reglerna lagen som gäller va? Eller fasas man över i nya reglerna och nedtrappning??

Gamla reglerna gäller då
Citera
2025-05-20, 20:26
Medlem
I vilken omfattning trappas den ned då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto