• 1
  • 2
2024-12-04, 22:41
Medlem
Klassisks avatar
Saxat från polisen i Dalarnas facebooksida

”Det som var lite ovanligt var att det kom in två larm samtidigt, från en mycket exklusiv adress. Det var en kvinna och en ungdom som i panik ringt in om pågående våld. Vi åkte dit och det visade sig vara en misshandlad kvinna och hennes barn som kontaktat 112, ovetandes om varandra. Mannen i familjen var en högt uppsatt och dessutom välkänd person inom den juridiska världen. Kvinnan en framgångsrik företagsledare. Våldet hade pågått under hela deras äktenskap, varje dag under 25 års tid, då kvinnan levt med misshandel och total kontroll av egendom som telefon, dator, vilka personer hon träffade och så vidare.

Under samtalets gång märkte jag hur kvinna började vackla, som om det gick upp för henne vilka konsekvenser anmälan skulle få. Fasaden familjen haft i paradvåningen under så många år blev plötsligt viktigare att upprätthålla. Vad skulle kollegor säga, vad skulle grannarna tänka om polisbilarna på gatan, media – skulle de få reda på det här? Ilskan och rädslan gick ut över oss, att vi parkerat på gatan och inte var mer diskreta. Det kändes så sorgligt med tanke på vad hon utstått och att hon just fruktat för sitt liv. Vi grep mannen. När jag skulle läsa upp hans rättigheter avbröt han mig med orden ”Hördudu, jag kan det där, det behöver du inte dra för mig”.”

.

Vem kan det vara? Min tes går mot Falun då en höjdare inom juridik jobbar förmodligen där. Ansedd adress - finns bara i Falun om man tänker Dalarna. Bergalid/villastaden.

Min teori går mot att det är AE.
2024-12-04, 22:44
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klassisk

AE = vem?
Är det en snut eller åklagare?

Eller menar du And*rs Erics*n, advokat på Glimstedt?
2024-12-04, 22:47
Medlem
Klassisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
AE = vem?
Är det en snut eller åklagare?

Eller menar du And*rs Erics*n, advokat på Glimstedt?

Japp, han på glimstedt. Ren teori bara..
2024-12-05, 08:22
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Japp, han på glimstedt. Ren teori bara..

Bor han i lägenhet? Det står paradvåning i FB texten.
Känns som polisen lägger ut lite väl mycket information annars på sin FB skulle jag säga.
2024-12-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Känns som polisen lägger ut lite väl mycket information annars på sin FB skulle jag säga.
Håller med dig om det sista. Det är inte likt polisen om man inte bytt policy när det gäller våld i nära relationer. Fick känslan om att det det var ett uppdiktat exempel men då borde det ha framgått. För sånt kommer fram förr eller senare.
2024-12-05, 16:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Polisen i Värmland har samma besättelse.

https://www.facebook.com/share/p/1Ah...ibextid=WC7FNe

Polisen har nämligen en kampanj just nu angående våld mot kvinnor med den texten och liknande texter över hela landet. Undertecknat med bara ett förnamn på en polis.

Dvs texten behöver alltså inte ha anknytning till distriktet. Kolla in andra distrikt så ser ni liknande berättelser från de senaste dagarna.

Man undertecknar med:

Citat:
Mäns våld mot kvinnor är ett samhällsproblem som sker överallt, hela tiden. Det uppmärksammas världen över just idag, på FN-dagen mot våld mot kvinnor. Våld, hot och kränkningar är allvarliga brott som måste stoppas. Kontakta polisen på 114 14 eller polisen.se/tips. Ring alltid 112 vid pågående brott. Våld är inte en privatsak.

www.polisen.se/vald-ar-inte-en-privatsak
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2024-12-05 kl. 16:26.
2024-12-05, 17:15
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:

Din vilda gissning baserat på att han syns i media då och då menar du?

Min teori är att det är du som är den skyldiga, ovanstående är bara ett försök att vilseleda.

Nu har både du och jag givit luft för våra teorier, chansen är bortom försumbar att någon av oss har rätt.
2024-12-05, 18:45
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Håller med dig om det sista. Det är inte likt polisen om man inte bytt policy när det gäller våld i nära relationer. Fick känslan om att det det var ett uppdiktat exempel men då borde det ha framgått. För sånt kommer fram förr eller senare.

Jo, texten kändes väldigt målande och skönlitterär för att vara ett inlägg från polisen men kanske är det en person med författardrömmar som skrivit.
2024-12-05, 18:49
Medlem
Citat:
Jo, texten kändes väldigt målande och skönlitterär för att vara ett inlägg från polisen men kanske är det en person med författardrömmar som skrivit.
Ja men då är nästa problem är att polisen inte skulle skriva en påhittat historia utan att nämna det. I vart fall inte på instagram där men ofta beskriver vardagen för poliser.
2024-12-05, 18:53
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Ja men då är nästa problem är att polisen inte skulle skriva en påhittat historia utan att nämna det. I vart fall inte på instagram där men ofta beskriver vardagen för poliser.

Vore den påhittad så är det jävligt knepigt då polisens texter brukar vara väldigt korta och så lite information som möjligt men ändå tillräckligt för att jag som läsare ska förstå vad som skett och vad polisen gjort.
2024-12-05, 18:54
Medlem
Det står inget om när det hände.
Kan vara nåt gammalt en polis drar sig till minnes.
2024-12-05, 19:01
Medlem
Citat:

Poliser gillar inte advokater - de tjänar alla pengar på kriminella men åt olika håll
o advokaterna tjänar mycket mer - kan bo bättre paradvåning - o köra justare bilar.
väldigt många har dyra bilar som tesla o cayenne på leasing
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in