2024-12-15, 23:17
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltTokig
Vet inte om de här har tagits upp innan ursäkta isåfall. jag tycker att de här fallet påminner väldigt mycket om mordet på Madelene i upplands Väsby. Hon blev ingjuten i betong av ett par som hon hade en komplicerad relation till. Hoppas innerligt att Emma hittas vid liv och inte ingjuten i ett betongblock i skogen. Förhoppningsvis har dom inte blivit inspirerade av de mordet.

Ja, du är inte ensam om att associera till mordet på Madelene.

Citat:
Ursprungligen postat av Maeb
Tyvärr inte, vet bara att det va en båt man kunde sova i. Allt är väldigt märkligt.

Ok, tack! Ja, mycket märkligt.
Citera
2024-12-15, 23:24
Medlem
Vet vi något om varför farfarn fick flytta ut från radhuset? Kanske blivit placerad på ålderdomshem? Eller blev han bara utkörd helt samvetslöst av paret?
Citera
2024-12-15, 23:51
Medlem
Kladd-Runes avatar
Har för mig att det var nån i tråden som undrade över åldern på parets barn. Efter lite googling så verkar barn #1 vara fött 2019-11-28 och barn #2 2020-12-14.
Citera
2024-12-16, 00:00
Medlem
Kladd-Runes avatar
Nån kanske borde tipsa Skatteverket om att A uppenbarligen bor i Sverige trots att han är registrerad som utvandrad. Det lär de ju ha vissa synpunkter på. Vore förövrigt, som nån annan skrev, intressant att veta vilket land han uppger sig ha utvandrat till. Vet inte om Skatteverket lämnar ut de uppgifterna. Skulle han teoretiskt sett kunna få avtjäna ett eventuellt straff i sitt nya hemland..? 🤔
Senast redigerad av Kladd-Rune 2024-12-16 kl. 00:14. Anledning: Tillägg
Citera
2024-12-16, 10:59
Medlem
Kladd-Runes avatar
Uppdatering efter kontakt med Skatteverket: A är registrerad som FÖRSVUNNEN 18 juni 2024... Alltså inte utvandrad.
Senast redigerad av Kladd-Rune 2024-12-16 kl. 11:29.
Citera
2024-12-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master1010
Vet vi något om varför farfarn fick flytta ut från radhuset? Kanske blivit placerad på ålderdomshem? Eller blev han bara utkörd helt samvetslöst av paret?

Som jag tidigare nämnt bor han nu i ett litet hus på sonens tomt strax norr om norrköping. Enligt papper verkar sonen äga radhuset som N och A bott i, så jag "tror" att sonen köpt huset av sin pappa och sen låtit N och A bo där mot att de kanske sköter om det altenativt hyr det av honom. Det sista är enbart spekulation från min sida.
Citera
2024-12-16, 11:26
Medlem
Emma är död o ligger i vatten
Citera
2024-12-16, 14:14
Medlem
Tror du?
Citera
2024-12-16, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Verkligen djuplodad (pun intended) analys av vad ett dussin andra försöker kommea fram till.

Med tanke på din historik av tidigare inlägg fäster jag nog inte någon större vikt vid detta påstående.
Citera
2024-12-16, 18:24
Medlem
Citat:

Tur att alla inte blev som dig....
Citera
2024-12-16, 20:20
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kladd-Rune
Uppdatering efter kontakt med Skatteverket: A är registrerad som FÖRSVUNNEN 18 juni 2024... Alltså inte utvandrad.

Intressant! På Ratsit står det: "Registrerades som utvandrad 2024-06-18 och hans hemkommun var då Norrköping". Men det kan ju vara så att han registrerade sig som utflyttad och inte angav ny adress, om man kan göra så. Jag har försökt hitta uppgift om det är möjligt. Men man kan ju förstås skriva vilken adress som helst och skatteverkets brev kommer tillbaka med adressat okänd.

Citat:

Märks att du kom tillbaka efter en månads avstängning igår och att det kliar i fingrarna att posta igen.
Citera
2024-12-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Intressant! På Ratsit står det: "Registrerades som utvandrad 2024-06-18 och hans hemkommun var då Norrköping". Men det kan ju vara så att han registrerade sig som utflyttad och inte angav ny adress, om man kan göra så. Jag har försökt hitta uppgift om det är möjligt. Men man kan ju förstås skriva vilken adress som helst och skatteverkets brev kommer tillbaka med adressat okänd.

Märks att du kom tillbaka efter en månads avstängning igår och att det kliar i fingrarna att posta igen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in