Citat:
Ursprungligen postat av
Halleluwah
Varför gör du inget själv? Köp en biljett och hoppa på ett flyg, vettja. Varför går du bara och väntar på att andra ska fixa det du vill ska hända? Tror du att du är för dum för att klara det utan att åka dit? Dum som dumme Luigi? Ännu dummare? I så fall förstår jag varför du sätter ditt hopp till andra. Men vet du vad? Jag tror på dig. Du kan lämna katten hos mig medan du är borta.
Jag undrar faktiskt: vad gör du själv för att bli av med det du anser är avskummens avskum? Du tycker att mord är en metod värd att hyllas – sysslar du med det själv, eller är du bara bra på att heja på andra? Om inte, varför då?
Varför skulle jag göra det? Onödigt att kasta bort sitt liv på det sättet.
Jag antar att jag måste påminna dig om att vi dessutom bor i Sverige? Vården här är inte fy skam, man riskerar inte att bli skuldsatt för livet utav en ambulansresa.
Påstår inte att något kommer förändras men det är oerhört underhållande att detta har satt skräck i den oövervinneliga eliten.
Citat:
Ursprungligen postat av
5549
"Little Dickey" och "Dumma Luigi". Någon här har minsann studerat den kommande amerikanska presidentens barnsliga sätt att föra sig på i debatter.
Jag tvivlar på att han hade lyckats komma undan det här brottet. Det var väl närmast full gas från de inhemska myndigheterna, och hans föräldrar hade väl fällt honom om allt annat fallerade.
Han kunde ha varit ute ur landet några timmar efter, fem dagar senare satt han på McDonalds.. han hade inte ens behövt lämna landet, bara ligg lågt i någon rutten lägenhet i en annan delstat i ett halvår så hade det här varit bortglömt.
Om det nu stämmer att det var en McDonalds arbetare som ringde in ett tips om att det var honom, eller om dom mer troligen har en starkare övervakning över människor än man tror, så visste dom inte ens hur han såg ut ett par dagar efter dådet.
Han hade det dessutom bra ställt ekonomiskt så hade inte vara några problem att hålla sig undan utomlands.
Det finns gott om människor som går begår brott och är jagade utav mer än inhemska myndigheter som ändå lyckas hålla sig borta i 20+ år.