2024-12-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Man ska rättsligen pröva Luigis skuld och eventuellt motiv i fallet - huruvida folk i efterhand sympatiserar med mordet eller ej är irrelevant. Media rapporterar självmant om fallet och reaktionerna, och har alltså sin egna separata agenda, dvs utan att ha försetts med ytterligare skrämmande "terroriserande" uttalanden från den förmodade mördaren själv.

Att CEO Thompsons mordfall prioriteras resursmässigt och skyndas på i det byråkratiska maskineriet är i sig ytterligare bara bevis på de skilda världar som existerar, även när folk rör sig på samma gator. Att "vanliga människor" lever i rädsla för våld och att vissa även blir mördade, dagligen i USA, ska dock anses vara en normal och accepterad tillvaro? Utan att kompetenta utredare flygs in från "out of state" och åklagare skyndsamt agerar??

Kanske kommer folk tröttna på det också snart, vi får se.

Och Luigi hade inte hyllats på samma sätt om han såg ut som Anders Eklund. En torso som påminner om en grekisk guds och en perfekt tandrad bidrar till mytbildningen som omger honom.
Citera
2024-12-19, 14:45
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluwah
Och Luigi hade inte hyllats på samma sätt om han såg ut som Anders Eklund. En torso som påminner om en grekisk guds och en perfekt tandrad bidrar till mytbildningen som omger honom.
Är det där som skon klämmer?

USA är ju annars ett land där just utseende, ytlighet och pengar betyder allt. Saknar du dessutom själ och empati eller principer så kan du till och med bli president, eller åtminstone en fat cat CEO och tjäna stålar på de sjuka och döende. Det finns ingen sympati att ge arkitekterna av ett sånt skevt samhälle, eller institutionerna som upprätthåller det.
Citera
2024-12-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Är det där som skon klämmer?

USA är ju annars ett land där just utseende, ytlighet och pengar betyder allt. Saknar du dessutom själ och empati eller principer så kan du till och med bli president, eller åtminstone en fat cat CEO och tjäna stålar på de sjuka och döende. Det finns ingen sympati att ge arkitekterna av ett sånt skevt samhälle, eller institutionerna som upprätthåller det.

Om du med ”sko som klämmer” syftar på hans tilltalande utseende, kan jag försäkra dig om att det inte stör mig personligen. Det är bara ännu en aspekt av det bisarra hyllandet som förtjänar att lyftas fram. Självklart ser hans ansikte bättre ut på en T-shirt än någon som är överviktig och skelögd. Men som jag tidigare nämnt har jag svårt att förstå svenskar i Sverige som hyllar detta mord utan att ha någon personlig koppling till det eller till det dysfunktionella sjukvårdssystemet i USA.
Citera
2024-12-19, 16:58
Medlem
Jordgubbes avatar
Har inte hängt med i vad som händer men nu är den oranga mannen (mördaren) ute och flyger.

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n929ny (N929NY från Altoona)
Citera
2024-12-19, 17:04
Avslutad
Citat:

Människor har jublat när ondskefulla maktgalna giriga människor dör sedan tidernas begynnelse.

Att Luigi är snygg skadar ju inte...

De rättfärdigas framgång väcker glädje i staden,
när de onda förgås höjs jubelrop
Citera
2024-12-19, 19:37
Medlem
BombaySaphires avatar
Otroligt foto från NY idag. Luigi och en massa snutar.

https://www.cnn.com/us/live-news/the-latest-on-the-unitedhealthcare-ceo-killing-suspect-12-19-24#cm4vibug9000m3b6m0zh46ffx
Citera
2024-12-19, 21:09
Medlem
5549s avatar
Federal charges att vänta. Naturligtvis.
Citera
2024-12-19, 22:49
Medlem
En väldigt udda artikel från tidningen Fokus med redaktionen som avsändare skrev följande:

”Hade Brian Thompson i stället arbetat med hållbarhetsfrågor på bankbjässen Morgan Stanley eller Boston Consulting Group – som en respektabel människa som visar omsorg om mänskligheten – då hade han enligt Mangiones uppfattning inte förtjänat att dö.”

Blev lite nyfiken på vad Fokus baserar ovanstående citat på. Låter mer som något dem själva kanske vill att Mangione ska tycka då inget han har sagt vad jag har sett kan tolkas som något stöd för bankanställda hållbarhetskonsulter eller ens sin egens familjs verksamhet. Men jag som inte följer fallet så noggrant kan såklart ha missat något.

Länk till artikeln bakom betalvägg https://www.fokus.se/sticket/schizofrena-klassympatier-bakom-direktorsmordet/
Citera
2024-12-20, 02:25
Medlem
Vit kille skjuter annan Vit kille i fina delar av stan
Offret under typ Brottsutredning ..och kanske använt typ Korrupta Domstolar för att berika sig själv
Då jä..ar anamma är det totalt pådrag Mediebevakning
Flygplan Borgmästaren marscherar
Bästa Judinnan ( väl ) som advokat som, jobbat på Åklagarkontoret känner alla a ee hhumm alla andas inte det jävsproblem
Åklagaren går efter terrorism.

Lets Face it storföretag i USA är inte kända för att ha " Humanism " som primär vägledande ideologi
Joe Hill avrättade man
Henry Ford Öppnade väl eld med sina hantlangare mot Arbetare
Harlan County gruvor dödsskjutningar
Hoffa samarbetade med Maffian
Tobaks industrin say no more
Tesla trashar fackföreningar
Union Carbide i Indien
För att inte tala om plantageägarnas inställning till " Organisationsfrihet " värderingar som väl till stora delar kvarstår för trädgårdsarbetare i Kalifornien

In California, immigrant farm workers pick most of the state’s fruits and vegetables whilst struggling to achieve better working conditions. The United Farm Workers Union estimates that about 90 percent of the roughly 30,000 farm workers in California are foreign born, mostly from Mexico and about 70 percent of those are undocumented immigrants.

Så visst måste det finnas en + annan " Bad Hombre " bland exploatörer / Profitörer / Traffikker Men ingen lagförs
SKUMT

Rätta mig om jag har fel men är det inte det " Patrioterna " säger i USA vi skall puffran kvar
Franklins
" Frihetens planta vattnas av Tyranners och Patrioters Blod "

Luigi verkar ju ha tappat det om beskrivningen stämmer .. Men om ordningsmakten som nu har det stora pådraget fått in lite av Bolagsskurkarna vore livet förmodligen bättre för många.
Dom har knäppt presidenter nuvarande i siktet nära ögat .Att en fifflande företagare skjuts Jaa eee ̈́ är det inte så dem vill ha det egentligen
Inga försäkringar Korrupt rättsväsende men Puffran har vi kvar
Citera
2024-12-20, 07:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Finns det någon chans tror ni att detta kan komma att definieras som ett terrordåd och därmed falla under federal lagstiftning? Då blir det stolen för Luigi.
Jaha, ser man på.

Citat:
The federal complaint filed Thursday charges Mangione with two counts of stalking and one count each of murder through use of a firearm and a firearms offense. Murder by firearm carries the possibility of the death penalty, though federal prosecutors will determine whether to pursue that path in coming months.

https://apnews.com/article/unitedhealthcare-ceo-killing-luigi-mangione-d6575764b6f4c58108e505e6e5ea896d
Citera
2024-12-20, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Otroligt foto från NY idag. Luigi och en massa snutar.

https://www.cnn.com/us/live-news/the-latest-on-the-unitedhealthcare-ceo-killing-suspect-12-19-24#cm4vibug9000m3b6m0zh46ffx

HAHA! Show of force... Smart att ta med den korruptionsanklagade borgmästaren som grädde på moset. För att visa att systemet verkligen fungerar som tänkt. Det landet är en sån hollywoodifierad jävla bilolycka på vissa plan.
Citera
2024-12-21, 11:19
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Om du med ”sko som klämmer” syftar på hans tilltalande utseende, kan jag försäkra dig om att det inte stör mig personligen. Det är bara ännu en aspekt av det bisarra hyllandet som förtjänar att lyftas fram. Självklart ser hans ansikte bättre ut på en T-shirt än någon som är överviktig och skelögd. Men som jag tidigare nämnt har jag svårt att förstå svenskar i Sverige som hyllar detta mord utan att ha någon personlig koppling till det eller till det dysfunktionella sjukvårdssystemet i USA.

Dom kanske har en koppling någonstans som du inte förstår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in