2025-09-10, 19:15
Medlem
Det slog mig just att, undrar hur många i Dermots fan-club som skulle hylla honom till skyarna när han skiter på svenska lagar. Om han vore en svarhyad muslim...
Citera
2025-09-10, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Saker och ting går inte riktigt som han vill, mycket intressant läsning detta.

https://www.expressen.se/noje/dermot-clemengers-vadjan-medan-sexkopen-skrivs-av/

Förhoppningsvis kommer Sverige att begära honom utlämnad från England om det är där han befinner sig men först måste rymlingen hittas.

Kanske kan Expressen hjälpa till här, de är tydligen duktiga på att spåra "rymlingar" 😁

Ja hoppas det blir lite saftigare konfrontation den här gången.
Citera
2025-09-10, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Det slog mig just att, undrar hur många i Dermots fan-club som skulle hylla honom till skyarna när han skiter på svenska lagar. Om han vore en svarhyad muslim...

Många nassar hade vaknat då på flashback.
Citera
2025-09-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

Du verkar vara någorlunda smart. Hur kan du köpa det tramset som Lawnmowerman skriver? Det blir ingen utlämning från den brittiska sidan — de har meddelat att det är kört. Expressen kommer inte att hitta honom igen. Att du köper det han säger får dig bara att framstå som helt intelligensbefriad. Använd sunt förnuft och fakta. Det blir ingen rättegång. Ingen delgivning. Ingen utlämning. Ingen konfrontation. Det enda du med all säkerhet kan räkna med är att Clemenger går från detta utan att bli dömd.
Citera
2025-09-10, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Du verkar vara någorlunda smart. Hur kan du köpa det tramset som Lawnmowerman skriver? Det blir ingen utlämning från den brittiska sidan — de har meddelat att det är kört. Expressen kommer inte att hitta honom igen. Att du köper det han säger får dig bara att framstå som helt intelligensbefriad. Använd sunt förnuft och fakta. Det blir ingen rättegång. Ingen delgivning. Ingen utlämning. Ingen konfrontation. Det enda du med all säkerhet kan räkna med är att Clemenger går från detta utan att bli dömd.

Du verkar vara någon typ av "gatekeeper" i den här tråden.

Än är det inte över.

Hur vet du att expressen inte kommer hitta honom?

Om han inte blir dömd men håller sig borta från Sverige så är jag nöjd ändå.
Citera
2025-09-10, 21:29
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:

Än är det inte över.

Även om Expressen hittar honom igen, so what för fan?
Vad ska Expressen göra menar du, droga honom och föra honom till Sverige?

Vem fan här bryr sig förresten om vad du är nöjd med?
Ja förutom den andre ärkeidioten Lawnmoverman2011 möjligtvis...
Citera
2025-09-10, 21:32
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudderator
Dermot är en fegis som utnyttjar regelverket fullt ut och nu vill få upprättelse, känner Dermot (eller kände) har ingen kontakt med sexköparen mer, en clown som spårat ut.
Sverige är Sverige och efter denna resa så kommer han säkert tillbaka i media i någon form, så sjukt utan dess like.

Så länge det ideologiska korståget mot sexköp fortsätter att drivas tror jag inte vi ser honom i Svensk media igen, annat än för att måla honom som ett varnande exempel. De vill gärna normalisera, som de kallar det, d.v.s. skrämma folk att rätta sig i det ideologiska ledet.

Det är dock Svenska lagstiftningen som är otjänlig. Huruvida Clemenger är klandervärd för sina köp av extratjänster eller inte, så kan man inte fördöma honom för att han tar avstånd från vad som gränsar till hederslagar.
Citera
2025-09-10, 21:34
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie

Har inte att göra med att han inte är muslim, utan har att göra med brottsrubriceringen. Dock oklart om Sverige faktiskt skulle internationellt efterlyst en man mindre i rampljuset än Clemenger, för något så banalt som sexköp.
Senast redigerad av Bystskugga 2025-09-10 kl. 21:40.
Citera
2025-09-10, 21:36
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:

Blir ingen mer konfrontation innan brotten preskriberats. De har just asvslått hans ansökan.
Citera
2025-09-10, 21:42
Medlem
Citat:

Än är det inte över.

Tror du kommer bli besviken.
Citera
2025-09-10, 22:36
Medlem
nationalizten88s avatar
Om jag förstått det hela rätt så drog han i December och sista brottet preskriberas i februari, det finns ju en gräns på att man kan vara utomlands i ett år innan man tappar sitt medborgarskap och annat. Någon kunnig som kan förklara vart han hamnar juridiskt som medborgare då ett årsgränsen är nådd??
Citera
2025-09-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Om jag förstått det hela rätt så drog han i December och sista brottet preskriberas i februari, det finns ju en gräns på att man kan vara utomlands i ett år innan man tappar sitt medborgarskap och annat. Någon kunnig som kan förklara vart han hamnar juridiskt som medborgare då ett årsgränsen är nådd??

Man förlorar inte sitt medborgarskap för att man har varit utomlands i ett år. Däremot kan man bli utskriven ur folkbokföringsregistret, men medborgarskapet påverkas aldrig av det. I det här fallet är han dock inte svensk medborgare, så även om en sådan regel hade funnits hade den inte gällt honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in