2025-02-19, 13:50
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är inga hjältar som besöker dessa salonger.

Ja om det är som texten du visar beskriver så faller hans hjältegloria på sned.

Men du tror inte att det kan handla om att Dermot lider av någon form av psykisk ohälsa, att han kanske lider av ett slags tvångsmässigt beteende, har ångestproblematik eller lider av sexmissbruk? I så fall behöver han vård och behandling.
Citera
2025-02-19, 14:31
Avstängd
Citat:
Har inte sexköpare som Derm*t ett ansvar att inte utnyttja utsatta personer som arbetar på massagesalonger?
Hur definerar du utnyttjar, i min världs så utnyttjas vi alla när vi arbetar.
Citera
2025-02-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx

Med justa villkor så är inte arbete ett utnyttjande. Om du vill ha något utfört av mig och jag säger vad det kostar dig i pengar eller gentjänster, så blir jag ju inte utnyttjad ifall du accepterar detta pris från mig. Då är det en ren bytesaffär.

Och det är det såklart också om jag sätter på dig för det pris som du tycker jag ska betala för den tjänsten. Så länge det inte är så att du känner dig tvingad att sälja sex till mig och dessutom kanske till ett pris lägre än du egentligen vill ta. Isf kan det vara så att jag utnyttjar dig pga någon form av utsatt situation, kanske t ex ett jävligt taskigt ekonomiskt läge, ett tvång av något slag, drogmissbruk osv. Och givetvis utnyttjas inte bara sexarbetare utan det förekommer utnyttjande i alla branscher.

Men, inte alla som arbetar mot ekonomisk (eller annan) ersättning blir utnyttjade. Gäller givetvis både sexarbetar, byggjobbare och alla andra.

Problemet med massagesalongerna är ju att de som jobbar där får så jävla taskigt med vita löner och är väldigt långt hemifrån många gånger. Läste en dom/utredning från ett fall där en kvinna fälldes för koppleri. Två som jobbade åt henne var här som turister och fick inte ens jobba. De fick 50:- per utförd massage. Dvs om de hade så många som 10 kunder en dag fick de 500:- och det är nog inte så många som har 10 kunder på en dag. Jobbar de 30 dagar i månaden får de alltså ihop 15 000:-. Visst, det är svarta pengar men de lär betala en del för sitt boende och så måste de käka. Blir inte mycket över att skicka hem eller ha till en flygbiljett hem. De två anser jag vara utnyttjade.

Huruvida Dermott fick massage av någon i samma situation kan vi ju inte veta men det hela började väl med att man utredde koppleri och något säger mig att det nog är många salonger som just utnyttjar kvinnor från sitt gamla hemland, som väldigt billig arbetskraft. Och som då iom att de får dåligt betalt, väljer att sälja sex. Inget tvång direkt men definitivt ett utnyttjande. Men vem vet, Dermott kanske bara knullat med salongernas ägare. Jag har inte läst alla förhör...
Citera
2025-02-19, 18:05
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Har inte sexköpare som Derm*t ett ansvar att inte utnyttja utsatta personer som arbetar på massagesalonger?

Engligt den missriktade sexköpslagen har han det, men samtidigt så går det inte för honom som enkild person att veta vilka tjejer som är utnyttjade och vilka som inte är det. Våra politiker försöker släta över det med bluffen att alla som säljer sex är utnyttjade.

I själva verket försöker de bara dörlja att om tjejer/kvinnor blir utnyttjade på massagesalonger så är det ett problem staten har ansvar för. De försöker skyffla över sin skuld på köparna med moralistiska argument.
Citera
2025-02-19, 22:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Vilket korkat resonemang, du kan inte jämföra normala anställningar med den illegala sexhandeln på thaimassagesalonger där kvinnliga "anställda" utnyttjas hänsynslöst av både bordellmammor, hallickar och sexköpare.

Man undrar dessutom hur trådens huvudperson Derm*t har resonerat när han har köpt sex på illegala bordeller och inte minst när han flytt hals över huvud?
Citera
2025-02-20, 10:44
Avstängd
Citat:
Vilket korkat resonemang, du kan inte jämföra normala anställningar med den illegala sexhandeln på thaimassagesalonger där kvinnliga "anställda" utnyttjas hänsynslöst av både bordellmammor, hallickar och sexköpare.

Man undrar dessutom hur trådens huvudperson Derm*t har resonerat när han har köpt sex på illegala bordeller och inte minst när han flytt hals över huvud?
Du får nog försöka tänka dig in i att alla är inte så PK som du.

Allt kan jämföras, hur tror du att barnen som kryper ned i en grotta för att gräva fram mineraler åt PK folket i väst som vill vara miljövänliga tänker om sitt jobb?
Citera
2025-02-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
De flesta män åker ju inte dit. Dessutom har dom väl inte hittat Dermot ännu?
Han har väl blivit straffad på andra plan och utskämd. Horbock är något hemskt fult för en offentlig person, ingen som vill ta med honom i tång längre. Att behöva fly landet och gömma sig, så går det för horbockar som förnedrar kvinnor.
Citera
2025-02-20, 12:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du får nog försöka tänka dig in i att alla är inte så PK som du.

Nej, vi har sett det.

Derm*t tillhör helt uppenbart de människor som tänker med det lilla huvudet istället för att använda det stora.

Du verkar tyvärr göra detsamma.
Citera
2025-02-20, 12:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av brunstgnagg
Han har väl blivit straffad på andra plan och utskämd. Horbock är något hemskt fult för en offentlig person, ingen som vill ta med honom i tång längre. Att behöva fly landet och gömma sig, så går det för horbockar som förnedrar kvinnor.
Vem har förnedrat kvinnor?
Citera
2025-02-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunstgnagg

Nej, så går det inte för 99,9 procent av alla männen. De blir inte ens tagna.

Angående Dermot så förstår ändå alla med lite vett att han inte gjort något hemskt. Många kvinnor vill sälja sex och då är männen hemska tydligen som gör sig till lags.
Citera
2025-02-20, 22:36
Medlem
Alonens avatar
Ynkrygg!

Dermot Clemenger är ju en fegis som försöker komma undan sitt sexmissbruk och sina horköp genom att köra huvudet i sanden.

(Försvarar inte Paolo Robertos sexköp, men när han torskade så satte han sig i alla fall i TV-soffan och ”tog smällen”…)

Dermot däremot försöker nu fly, och låtsas som inget hänt. En feg ynkrygg, han är ju ändå helt körd i media för tid å evighet!
Citera
2025-02-21, 10:31
Medlem
Mullrets avatar
Är det Dermots röst i radioreklamen för REmember Creditcard?

Varje gång man hör Reklamen tänker man på mannen i förskingringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in