2024-12-04, 11:59
Medlem
svensson1970s avatar
Hej alla!

Som ni vet har Sverige stora problem inom alla planer alltifrån skolan till olika myndigheter, korruption, gängvåldet, våldtäkter osv.
Tänkte fråga er kan Kinas sociala kreditsystem vara lösningen eller blir det kaos av det här ?

Nu när jag tänker själv så betyder också att staten kommer in med tvång och säger att individ X, ska göra si och så och dessutom ta dessa vacciner annars utebilder alla förmåner!

Men vad säger ni?

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kinas_...a_kreditsystem
Senast redigerad av svensson1970 2024-12-04 kl. 12:04.
Citera
2024-12-04, 12:07
Avstängd
Ja, bra system som borde gälla följande:
Politiker
Folkvalda
Alla som jobbar i skattefinansierad verksamhet med chefsansvar
Journalister

Och med ett bötessystem och autogiro kopplat till prestation. Lögner, inkompetens, korruption mm skall inte premieras.

Vanliga människor - absolut inte.
Citera
2024-12-04, 12:08
Medlem
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Ja, bra system som borde gälla följande:
Politiker
Folkvalda
Alla som jobbar i skattefinansierad verksamhet med chefsansvar
Journalister

Och med ett bötessystem och autogiro kopplat till prestation. Lögner, inkompetens, korruption mm skall inte premieras.

Vanliga människor - absolut inte.

Har jag förstått dig rätt nu: så du menar att Kinas sociala kreditsystem ska appliceras enbart på svenska politiker?
Citera
2024-12-04, 12:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Har jag förstått dig rätt nu: så du menar att Kinas sociala kreditsystem ska appliceras enbart på svenska politiker?
Ja, och de andra kategorierna som jag listade.
Citera
2024-12-04, 13:12
Medlem
Ja, boken 1984 släpptes just för att beskriva förträffligheten med sådant system
Citera
2024-12-04, 13:20
Medlem
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Ja, boken 1984 släpptes just för att beskriva förträffligheten med sådant system

Det kan bli ordning och reda, men den har också baksidor (som statens tvång av olika form)
Citera
2024-12-04, 14:19
Medlem
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Imponerande hur folk har upplevt cofvid1984 utan att förstå att makten lockar till sig de största psykopaterna och kleptokraterna som finns, som roffar åt sig så mycket som möjligt medan de kallar sig själva de goda.. sedan sitter sådana som dig som vill bli rövknullade ännu mer av dessa

Tyvärr blir vi alla rövknullade iom att det finns så många av er…

Jag är inte för det, däremot tänker jag att det kan bli ordning i landet om staten ställer upp en bra plan med den utan tvång till något!
Citera
2024-12-04, 19:09
Medlem
Citat:
Jag är inte för det, däremot tänker jag att det kan bli ordning i landet om staten ställer upp en bra plan med den utan tvång till något!

Fisken ruttnar från huvudet. Korruptionen börjar vid 900 miljarder kr upphandlingsavtal, tillståndsgivningen och eu-budragen.
Därefter fortsätter det neråt genom en arme tjänstemän ner till ombuden, fastighetsektorn, byggföretagen, vaktbolagen och bostadsrättsfóreningarnas styrelsers fórskingring och kompisavtal.
När livstilskriminellla får pengar byter de bara till en allmänt accepterad sektor dit det behövs pengar att etablera sig.
Senast redigerad av Signalspaning 2024-12-04 kl. 19:14.
Citera
2024-12-05, 03:34
Medlem
henrikos avatar
Citat:
vad säger ni?

Ett sådant system i händerna på makthavarna kommer givetvis användas mot oss som vill ha ett annat samhälle än det globalistmultikulturkaossamhälle som makthavarna kämpar för att "bygga upp".
Citera
2024-12-05, 08:54
Medlem
LKKINGENs avatar
Gunnar, Lisbeth och Micke kanske skulle gå att foga in i detta system men tror du på fullt allvar att Said, al Fetta och Ahmed skulle rätta sig i ledet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in