Citat:
Ursprungligen postat av
Xarrax
Jag är jäkligt less på pedofil umeå. Det är socialtjänsten som utrett och placerat Björn på ett boende integrerad med barn och som vi läser här så var han ett känt umeå original, ryktet borde nått även socialtjänsten. Sen så finns det anledningar varför ALLA politiker som allmänning utom socialtjänsten själva som vill ha extern utredning av socialtjänsten. Placering av Björn på ett integrerat boende tillsammans med barn blir ytterligare anledning... 5 års utredning borde ge resultat även utanför Björn. Björns kartläggning kan vara en portfolio för våldtäktsmän att beställa ifrån? Och en socialtjänst som skyddar och värnar om ett pedofilliv även som åldrad. Fy satan!
Tanken är god men Umeå är ju en studentstad. Det är helt orimligt att någon från låt säga Halmstad som pluggat sociologi och blivit kvar i Umeå ska känna till rykten från -90talet om någon individ.
Citat:
Ursprungligen postat av
Satiken
Under dessa årtionden jobbade Äckel-Åke på simhallen. Någon som minns honom?
Jag spenderade all ledig tid under 90talet på simhallen och Nydala. Både jag och även min mamma (när hon va barn) blev utsatta för sexuella närmanden och kommentarer från Äckel-Åke.
Minns även en man som alltid va på simhallen. Badade aldrig eller sällan. Han brukade komma in i tjejernas omklädningsrum vid stängningsstid. Samma sak på Nydala på somrarna.
Låter som det fanns flera mycket obehagliga män som hängde på Umeås olika badinrättningar på den tiden. Undrar vad dom delat med varandra?