2024-12-05, 10:20
Medlem
Redan på 80 talet så gick det rykten om " Snusk Björn.
Han ska ha varit särskilt intresserad av souvenirer från yngre tjejer.
Sen såg man han hänga på badhuset aldrig i bassängen.
Antingen spanande .eller terrorisera nån stackare med sitt snack om vasaloppet.osv
Riktigt slemmig typ.
Att han sen var kompis med Lelle en notorisk pedofil.som filmade på badhuset .gör väl inte saken bättre.
Båda är som klichér av en pedofil.fotointresse.datanörd.badhus.även utseendemässigt.
Samla.karlägga.Ett rykte om Lelle är att hann bytte ut växelspaken i sin bil mot en snidad version av en dingelidong ,nice!
Citera
2024-12-05, 12:10
Medlem
Har polisen kontaktat de flickor som de vet blivit kartlagda? De kan kanske berätta om kartläggning var oskyldig eller om de blivit utsatta på ett eller annat sätt.
Minns att han alltid satt på nydala när jag var barn. Han bjöd hem ungdomar och bjöd dem på sprit.
Citera
2024-12-05, 12:44
Citat:
Ursprungligen postat av Xarrax
Har polisen kontaktat de flickor som de vet blivit kartlagda? De kan kanske berätta om kartläggning var oskyldig eller om de blivit utsatta på ett eller annat sätt.
Minns att han alltid satt på nydala när jag var barn. Han bjöd hem ungdomar och bjöd dem på sprit.

Knappast ännu om det alls kommer att ske. Det handlar ju om i stort sett alla flickor i Umeå som besökt simhallen under en period på 30-40år.
Vi snackar ju om runt 3-400 arbetstimmar bara på informationssamtal med alla berörda och då är inte ens spårningsarbetet av dom inräknat. Handlar nog om 4-5år av heltidsarbete totalt.
Senast redigerad av Evendock 2024-12-05 kl. 12:51.
Citera
2024-12-05, 14:33
Medlem
Hur fan kartlägger man barns könsorgan? Sjuk jävel. Usch.
Citera
2024-12-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Redan på 80 talet så gick det rykten om " Snusk Björn.
Han ska ha varit särskilt intresserad av souvenirer från yngre tjejer.
Sen såg man han hänga på badhuset aldrig i bassängen.
Antingen spanande .eller terrorisera nån stackare med sitt snack om vasaloppet.osv
Riktigt slemmig typ.
Att han sen var kompis med Lelle en notorisk pedofil.som filmade på badhuset .gör väl inte saken bättre.
Båda är som klichér av en pedofil.fotointresse.datanörd.badhus.även utseendemässigt.
Samla.karlägga.Ett rykte om Lelle är att hann bytte ut växelspaken i sin bil mot en snidad version av en dingelidong ,nice!

Kan bekräfta ryktet, växelspaken var i formen åderpåle av trä. Satt i hans vita amazon, om jag inte minns fel.
Citera
2024-12-05, 18:16
Medlem
Jag är jäkligt less på pedofil umeå. Det är socialtjänsten som utrett och placerat Björn på ett boende integrerad med barn och som vi läser här så var han ett känt umeå original, ryktet borde nått även socialtjänsten. Sen så finns det anledningar varför ALLA politiker som allmänning utom socialtjänsten själva som vill ha extern utredning av socialtjänsten. Placering av Björn på ett integrerat boende tillsammans med barn blir ytterligare anledning... 5 års utredning borde ge resultat även utanför Björn. Björns kartläggning kan vara en portfolio för våldtäktsmän att beställa ifrån? Och en socialtjänst som skyddar och värnar om ett pedofilliv även som åldrad. Fy satan!
Citera
2024-12-05, 18:58
Medlem
Finns någon bild på honom? Gärna 90-tal
Citera
2024-12-05, 19:49
Medlem
Saxofonjudes avatar
Vart bor han? Vilket boende?
Citera
2024-12-05, 19:59
Medlem
Är det han den solbrända snubben med tajta badbyxor och guldkedja?
Citera
2024-12-05, 20:07
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Vart bor han? Vilket boende?
Han bor på nordstjärnan
Citera
2024-12-06, 14:36
Medlem
Under dessa årtionden jobbade Äckel-Åke på simhallen. Någon som minns honom?
Jag spenderade all ledig tid under 90talet på simhallen och Nydala. Både jag och även min mamma (när hon va barn) blev utsatta för sexuella närmanden och kommentarer från Äckel-Åke.
Minns även en man som alltid va på simhallen. Badade aldrig eller sällan. Han brukade komma in i tjejernas omklädningsrum vid stängningsstid. Samma sak på Nydala på somrarna.
Citera
2024-12-06, 15:20
Citat:
Ursprungligen postat av Xarrax
Jag är jäkligt less på pedofil umeå. Det är socialtjänsten som utrett och placerat Björn på ett boende integrerad med barn och som vi läser här så var han ett känt umeå original, ryktet borde nått även socialtjänsten. Sen så finns det anledningar varför ALLA politiker som allmänning utom socialtjänsten själva som vill ha extern utredning av socialtjänsten. Placering av Björn på ett integrerat boende tillsammans med barn blir ytterligare anledning... 5 års utredning borde ge resultat även utanför Björn. Björns kartläggning kan vara en portfolio för våldtäktsmän att beställa ifrån? Och en socialtjänst som skyddar och värnar om ett pedofilliv även som åldrad. Fy satan!

Tanken är god men Umeå är ju en studentstad. Det är helt orimligt att någon från låt säga Halmstad som pluggat sociologi och blivit kvar i Umeå ska känna till rykten från -90talet om någon individ.

Citat:
Ursprungligen postat av Satiken
Under dessa årtionden jobbade Äckel-Åke på simhallen. Någon som minns honom?
Jag spenderade all ledig tid under 90talet på simhallen och Nydala. Både jag och även min mamma (när hon va barn) blev utsatta för sexuella närmanden och kommentarer från Äckel-Åke.
Minns även en man som alltid va på simhallen. Badade aldrig eller sällan. Han brukade komma in i tjejernas omklädningsrum vid stängningsstid. Samma sak på Nydala på somrarna.

Låter som det fanns flera mycket obehagliga män som hängde på Umeås olika badinrättningar på den tiden. Undrar vad dom delat med varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in