2024-12-06, 10:38
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Varför hittade man inga bevis? Man utredde detta grundligt. Rapporten på 87 sidor där Hunter frikänns av senaten är så klart jobbig att läsa. Mycket roligare att titta på konspirationsvideor på YouTube.

Du ställer man sig frågan återigen varför Joe Biden (Hunter Bidens far ) satte benådningen tillbaka till 2014. Vet Joe Biden något som du inte känner till

Kanske 10% for the big guy?

Du har knappt styrfart i motvinden och snart får du fälla ned stödhjulen.
Citera
2024-12-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Mycket intressant inlägg.
Först har ju donalds gjort brott och åtalet har passerat en åtalsjury, ingen tvingade donalds göra dessa brott.
Och det komiska är att det ä donalds brott som är politiska, att åtala brott är inte politiskt.
Dock att dra in irrelevanta Hunter i politiken och hans brott, det är politiskt motiverat och fast ingen fattar varför Hunter är i politiken för och med tanke han har precis ingenting med den och göra.
Att Hunter åtalas för brott, ja, det sker ju som jag berättade för dig ovan som sker när brott begås, ingen tvingade någon av dom att göra brott, men ändå gjorde.

Golfklubben fick man göra husrannsakan för donalds vägrade ge tillbaka dokument, och ingen tvingade donalds att be sin personal smyga dit på natten och ta bort dokument.
Så den husrannsakan var både befogad och ett måste att göra.

Nej, detta vapenbrott ligger rätt lågt i skalan av vapenbrott, försök igen
Ja Donalds gjorde fel

Donalds är inte så snäll

Donalds är en fuskare
Joe biden och Hunter Biden är felfria jättefina människor
Skrev jag förresten Donalds ?

Ah just d Donalds

Donalds är orange

Åh Donalds
Citera
2024-12-06, 10:55
Medlem
knashs avatar
Största plottwisten kan bli när Trump släpper all info om valet 2020 som visar att Biden vann pga fusk. Om domstolen dömer det som sant då diskvalificeras hela Bidens presidentperiod och inga benådningar kommer gälla. :P
We caught them all!
Citera
2024-12-06, 12:20
Medlem
Citat:
Mycket intressant inlägg.
Först har ju donalds gjort brott och åtalet har passerat en åtalsjury, ingen tvingade donalds göra dessa brott.
Och det komiska är att det ä donalds brott som är politiska, att åtala brott är inte politiskt.
Dock att dra in irrelevanta Hunter i politiken och hans brott, det är politiskt motiverat och fast ingen fattar varför Hunter är i politiken för och med tanke han har precis ingenting med den och göra.
Att Hunter åtalas för brott, ja, det sker ju som jag berättade för dig ovan som sker när brott begås, ingen tvingade någon av dom att göra brott, men ändå gjorde.

Golfklubben fick man göra husrannsakan för donalds vägrade ge tillbaka dokument, och ingen tvingade donalds att be sin personal smyga dit på natten och ta bort dokument.
Så den husrannsakan var både befogad och ett måste att göra.

Nej, detta vapenbrott ligger rätt lågt i skalan av vapenbrott, försök igen

Nej, Hunter är inte "i politiken" men hans käre far är.

Så anledningen till varför man inte hittade något i Winter White House är alltså att någon "smög dit på natten" och hämtade just de specifika dokumenten, det låter som någonting du sett på film.

Jag förstår att du bara spekulerar men det går inte direkt bäst när du försöker.

Som tidigare ostraffad hade Hunter inte fått max-straff, knappt troligt att han ens hade behövt sitta av tid i fängelse så det är lite av en överdrift att påstå att han skulle klämmas åt pga sitt efternamn.

"Det komiska är", Donalds, Dubbla måttstockar, sila mygg och svälja kameler,
Citera
2024-12-06, 15:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vilka brott? De 34 hemska brotten som alla utgår från ett (1) enda bokföringsbrott? Samma bokföringsbrott som Hillary Clintons kampanj gjorde och fick $100000 i böter, då hon bokförde finansieringen av Steeledossiern som något annat. Felaktig bokföring, ett brott som du garanterat hittar i alla kampanjkassor.

Ingen går på tramset längre, alla fattar att det är charader. Men nu har ju Joe visat vägen, Trump kan ju benåda sig själv för alla brott(1st). Det ser också ut som att Joe tänker benåda folk som inte är dömda för något(tex Fauci, Cheney, Schiff). Vilket är märkligt. Han tänker alltså ge immunitet till icke dömda personer. Det bör betyda att de här personerna har begått brott som inte har åtalats än. Väldigt farlig utveckling av de kriminella demokraterna, när man ger immunitet till brottslingar. Demokraterna skapar en bananrepublik på detta sättet.

Vi får hoppas att Trump tar sig runt detta och fängslar brottslingarna ändå, det ska nog gå.
Bara för du kör fascisten och låtsas inga brott finns, så ändrar det ingenting.
Inser också med din återgivning av brottmålet att du inte verkar veta något om brotten, eller att du ens förstår USA rättsväsenden och åtalspunkter fungerar, för där blev det rätt komiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Ja Donalds gjorde fel

Donalds är inte så snäll

Donalds är en fuskare
Joe biden och Hunter Biden är felfria jättefina människor
Skrev jag förresten Donalds ?

Ah just d Donalds

Donalds är orange

Åh Donalds
Jag skrev:
"Att Hunter åtalas för brott, ja, det sker ju som jag berättade för dig ovan som sker när brott begås, ingen tvingade någon av dom att göra brott, men ändå gjorde."
Men antar du bara försökte vara löjlig.
Och två, det jag skrev om donalds är allt sakligt korrekt, men vet att verkligheten är jobbig.

Och det är bra Joe stänger dörren för mer nonsens om Hunter, för detta är vad man kallar för politisk häxjakt och när man från politiken jagar släktingar till den man ogillar.
Det är ju själva definitionen av politisk häxjakt också och jaga en irrelevant Hunter för politiken, det är inte politikers plats att leka rättsväsende.
Utan det har man riktiga åklagare, riktig åtalsjury, jury och domare, eller försöker du inbilla dig annat?
Citat:
Ursprungligen postat av throwawayaccount1
Nej, Hunter är inte "i politiken" men hans käre far är.

Så anledningen till varför man inte hittade något i Winter White House är alltså att någon "smög dit på natten" och hämtade just de specifika dokumenten, det låter som någonting du sett på film.

Jag förstår att du bara spekulerar men det går inte direkt bäst när du försöker.

Som tidigare ostraffad hade Hunter inte fått max-straff, knappt troligt att han ens hade behövt sitta av tid i fängelse så det är lite av en överdrift att påstå att han skulle klämmas åt pga sitt efternamn.

"Det komiska är", Donalds, Dubbla måttstockar, sila mygg och svälja kameler,
Annars är det vad MÅNGA vittnesmål skedde och därför FBI åkte till golfklubben och tog tillbaka de dokument donalds stal.
Vet du ingenting om dom stulna dokumenten som skulle tillbaka till NARA, och hur dom dokumenten blev föremål för åtal pga donalds stal dom ifrån denna hög i danslokalen med obefintlig skydd mot var dom ska förvaras.

Undrar vad som spekuleras, du gkömde av detta.

Och vapenbrottet är ett inte alls så allvarligt i straffskalan för andra vapenbrott.
Men inget du behöver oroa dig över mer
Citera
2024-12-06, 16:57
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Du ställer man sig frågan återigen varför Joe Biden (Hunter Bidens far ) satte benådningen tillbaka till 2014. Vet Joe Biden något som du inte känner till

Jag tror en av anledningarna är väl att Farsan Bidén vet att Hunter varit och tallat på flickan långt innan hon blev 15, utöver alla andra brott han gjort som inte dykt upp än.
Citera
2024-12-06, 17:40
Medlem
Citat:

Det är märkligt hur dessa fåntrattar inte ser den logiska kullerbyttan. Om Hunter verkligen utreddes och ansågs vara oskyldig till Burisma-anklagelserna, varför benådades han överhuvudtaget?

Det känns smått ologiskt att ge amnesti åt en oskyldig person.
Citera
2024-12-06, 21:54
Medlem
Citat:
Bara för du kör fascisten och låtsas inga brott finns, så ändrar det ingenting.
Inser också med din återgivning av brottmålet att du inte verkar veta något om brotten, eller att du ens förstår USA rättsväsenden och åtalspunkter fungerar, för där blev det rätt komiskt.

Jag skrev:
"Att Hunter åtalas för brott, ja, det sker ju som jag berättade för dig ovan som sker när brott begås, ingen tvingade någon av dom att göra brott, men ändå gjorde."
Men antar du bara försökte vara löjlig.
Och två, det jag skrev om donalds är allt sakligt korrekt, men vet att verkligheten är jobbig.

Och det är bra Joe stänger dörren för mer nonsens om Hunter, för detta är vad man kallar för politisk häxjakt och när man från politiken jagar släktingar till den man ogillar.
Det är ju själva definitionen av politisk häxjakt också och jaga en irrelevant Hunter för politiken, det är inte politikers plats att leka rättsväsende.
Utan det har man riktiga åklagare, riktig åtalsjury, jury och domare, eller försöker du inbilla dig annat?

Annars är det vad MÅNGA vittnesmål skedde och därför FBI åkte till golfklubben och tog tillbaka de dokument donalds stal.
Vet du ingenting om dom stulna dokumenten som skulle tillbaka till NARA, och hur dom dokumenten blev föremål för åtal pga donalds stal dom ifrån denna hög i danslokalen med obefintlig skydd mot var dom ska förvaras.

Undrar vad som spekuleras, du gkömde av detta.

Och vapenbrottet är ett inte alls så allvarligt i straffskalan för andra vapenbrott.
Men inget du behöver oroa dig över mer

Du behöver inte oroa dig över att jag oroar mig, jag tycker bara att korrupta människor borde exempelvis hängas på torget istället för att benådas, oavsett vem det gäller

Det enda som framgår är att du har svårt att lägga ihop 2 och 2, varför sitter inte Trump i fängelse egentligen om han nu haft så mycket hemliga och olagliga dokument?

Säkerhetsstämplade dokument i fel händer är ju onekligen ett brott som bör leda till straff, men ändå väntar han just nu in nyckeln till vita huset i lugn och ro.

Varför, om han nu medvetet (antar jag du anser) stulit hemliga dokument, benådade han inte sig själv i förebyggande syfte?

Kan det vara som så att han vetat att han ej är skyldig till något brott och då, till skillnad från Hunter, inte behövt benådas från allehanda brott under en 10-årsperiod?

Det komiska är att du bara kommer spy mer TDS-nonsens, flytta längre ifrån trådens faktiska innehåll och bete dig som en besserwisser bara för att du allierar dig med korruptionen, varför är lite av en gåta men du tycker väl att bananrepubliker är någonting att efterstäva i och med din svansföring och dina "resonemang".

Du är lite av skolboksexemplet på "Bråka aldrig med en idiot. De kommer att dra ner dig till deras nivå och slå dig med erfarenhet"

Du behöver med andra ord inte slösa tid på att svara, vi kommer ingenvart; någon av oss.

Hoppas du har en fin fredagskväll iallafall
Senast redigerad av throwawayaccount1 2024-12-06 kl. 22:00.
Citera
2024-12-06, 23:48
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Kanske, kanske inte. Jag tror Trump låg bakom fusket 2020, för att se till att han själv skulle förlora. Han hade aldrig kunnat genomföra sin plan 2020-2024 med covid som härjade och alla illojala i staben och staten. Om man fuskar sig till en förlust så måste man få det att se ut som man är ett offer, och det gjorde han. Kolla hur mycket bättre han är positionerad nu. Alla har visat sitt rätta ansikte sedan han förlorade och covid fick Biden ta hand om. Om Trump avslöjar fusk så blir det inte förrän i slutet på denna ämbetsperioden, gissar jag.

Så du menar att Joe Bidens vinst med 81 miljoner röster, +10miljoner fler röster än Obama i själva verket var Trumps förtjänst.

Visst, aningen långsökt med kul ide.
Citera
2024-12-07, 00:38
Avslutad
Citat:
- - -
- - -

Avdelningen: när man inte fattar själv vad man skriver.

Citera
2024-12-07, 07:20
Medlem
Citat:

Ja det är tydligt att han begått allvarliga brott under lång tid. Nu får han ett frikort från alla vidrigheter han har begått och alla dessa saker kan inte ens utredas. Därmed skyddas även Hunters medbrottslingar, dvs. pappa Joe Biden själv. Mutor från Kina och andra stater får en våt filt över sig nu, familjen Bidens landsförräderi kan inte utredas ens. Sedan tidigare har pappa Biden kommit undan med att han är för senil för att kunna dömas och nu förstärks skyddet.

Demokraterna är genomkorrupta precis som vänstern över hela världen.
Citera
2024-12-07, 14:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwawayaccount1
Du behöver inte oroa dig över att jag oroar mig, jag tycker bara att korrupta människor borde exempelvis hängas på torget istället för att benådas, oavsett vem det gäller

Det enda som framgår är att du har svårt att lägga ihop 2 och 2, varför sitter inte Trump i fängelse egentligen om han nu haft så mycket hemliga och olagliga dokument?

Säkerhetsstämplade dokument i fel händer är ju onekligen ett brott som bör leda till straff, men ändå väntar han just nu in nyckeln till vita huset i lugn och ro.

Varför, om han nu medvetet (antar jag du anser) stulit hemliga dokument, benådade han inte sig själv i förebyggande syfte?

Kan det vara som så att han vetat att han ej är skyldig till något brott och då, till skillnad från Hunter, inte behövt benådas från allehanda brott under en 10-årsperiod?

Det komiska är att du bara kommer spy mer TDS-nonsens, flytta längre ifrån trådens faktiska innehåll och bete dig som en besserwisser bara för att du allierar dig med korruptionen, varför är lite av en gåta men du tycker väl att bananrepubliker är någonting att efterstäva i och med din svansföring och dina "resonemang".

Du är lite av skolboksexemplet på "Bråka aldrig med en idiot. De kommer att dra ner dig till deras nivå och slå dig med erfarenhet"

Du behöver med andra ord inte slösa tid på att svara, vi kommer ingenvart; någon av oss.

Hoppas du har en fin fredagskväll iallafall
Varför ska jag oroa mig över att brott ska åtalas oavsett vilket parti man är?
Det är vad som ska ske när brott sker, Joe benådar Hunter för några mindre brott, och donalds benådar/undanröjer stora brott.
Det är där vi står med faktan.

DU lägger väldigt mycket tid på irrelevans och min person, det berättar för mig att du förstår problemet som skapas med donalds inte ska få stå till svars för sina brott i domstolen.
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Avdelningen: när man inte fattar själv vad man skriver.

Det var medvetet skrivit och ett tydligt budskap och att det som körs mot hunter, fauci och ett par andra, det är ren politik och detta pga det är folkvalda politiker som låter detta stampa på samma plats nu i 10år.
Medans donalds åtal kommer ut av bevisning och inte fantasier, så där blev det helt fel för dig, kanske du inte kan bättre.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in