2024-12-02, 04:10
Medlem
maktspels avatar
Beslutet ger mig ökad respekt för Bilden.
Citera
2024-12-02, 04:58
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel

Instämmer. Kan vara det enda logiska beslutet han fattat under denna mandatperiod.
Citera
2024-12-02, 04:59
Medlem
Återigen visar Demokraterna och Biden hur korrupta de är. Detta såg man komma!
Citera
2024-12-02, 04:59
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Ja, det ger ju helt klart en fadd smak i munnen.
Jag kan inte lova att jag själv inte gjort samma sak i hans kläder om det gällde min unge.
Det är lätt att sitta här hemma och vara styv i korken, men i realiteten kan jag hade gjort likadant? Hittat alla svepskäl i världen?
Citera
2024-12-02, 05:01
Medlem
CyberIngmars avatar
Det intressanta är hyckleriet som uppvisas av demokratiska följare.

Nu benådade bland annat Trump sin svärsons far 2020. Biden ser efter sin familj. Det är inte konstigt. Biden har suttit av två perioder. Han behöver inte tänka strategiskt längre.. På tal om benådningar Clinton benådade sin släkting Roger Clinton 2001. Då var hans bror Rogan dömd.
Citera
2024-12-02, 05:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Guldläge för Trump sedan, att benåda dom som fängslats för stormningen av kongressen.
Citera
2024-12-02, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Guldläge för Trump sedan, att benåda dom som fängslats för stormningen av kongressen.
Trump har nu fritt fram att benåda både de och sig själv för alla framtida åtal.
Citera
2024-12-02, 05:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
yeah right ...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_people_granted_executive_clemency_by_Donal d_Trump

Vad menar du med detta? Att Trump benådade 237 personer? Obama benådade 1927 personer, ser inte vad det har med något att göra.
Citera
2024-12-02, 05:37
Medlem
Majasmokers avatar
Jag vill veta varför en president överhuvudtaget kan benåda någon? Vi kan alltid diskutera politiska domar men att benåda borde vara en större fråga än att presidenten sitter på sin kammare & hittar på att han vill göra det för nån. I synnerhet när uppenbart jäv förekommer....
Citera
2024-12-02, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Bilden ser bra ut för Republikanerna.
Citera
2024-12-02, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Jag vill veta varför en president överhuvudtaget kan benåda någon? Vi kan alltid diskutera politiska domar men att benåda borde vara en större fråga än att presidenten sitter på sin kammare & hittar på att han vill göra det för nån. I synnerhet när uppenbart jäv förekommer....

Att amerikanska presidenter när som helst kan benåda vem som helst, är egentligen långt ifrån lämpligt. Det finns dock i konstitutionen och kommer knappast ändras....

Anledningen amerikanska presidenter har en massa befogenheter såsom något liknande att styra via dekret, starta och föra krig på egen hand en viss tid, också benåda dömda eller åtalade personer... Har läst att det var för att när USA grundades styrdes Europa av kungar och The founding fathers, ville göra deras ledare lika mäktig. De tog dock kanske i för mycket, då europeiska kungar vid den tiden var mindre mäktiga i praktiken än de antog...

Men att Biden benådar sin son? Knappast oväntat men han borde varit ärlig om det innan om han planerade det. Sen tror jag Biden lättare klarar att leva med vad benådningen innebär i form av kritik, än att leva med att hans son skulle suttit i fängelse när han kunde ha förhindrat det...

Sen är det även att visa lite stake.. Han gör vad han känner för oavsett vad folk kommer tycka om det...
Senast redigerad av Snobird 2024-12-02 kl. 06:00.
Citera
2024-12-02, 06:00
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Det intressanta är hyckleriet som uppvisas av demokratiska följare.

Nu benådade bland annat Trump sin svärsons far 2020. Biden ser efter sin familj. Det är inte konstigt. Biden har suttit av två perioder. Han behöver inte tänka strategiskt längre.. På tal om benådningar Clinton benådade sin släkting Roger Clinton 2001. Då var hans bror Rogan dömd.
Biden har inte suttit två perioder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in