2024-11-30, 23:19
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
När har jag sagt att jag är beroende???? Jag är INTE beroende! Alla som tar denna medicin blir INTE missbrukande pundare!! Jag tar det av hälsoskäl! Jag har ALDRIG varit beroende!

Du är beroende, åtminstone din kropp ifall du nu vägrar inse att du antagligen också är psykiskt beroende av dem.
Ta ett längre uppehåll så toleransnivån går ner. Ifall du nu inte klarar det så ska det även gå att ge opiaterna en skjuts med grapejuice.
Citera
2024-11-30, 23:25
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2024-11-30, 23:40
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ja. Hjälper tyvärr inte.
Det var synd.
Citera
2024-11-30, 23:41
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Du är beroende, åtminstone din kropp ifall du nu vägrar inse att du antagligen också är psykiskt beroende av dem.
Ta ett längre uppehåll så toleransnivån går ner. Ifall du nu inte klarar det så ska det även gå att ge opiaterna en skjuts med grapejuice.

Vad gör grapejuice?
Citera
2024-11-30, 23:54
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Vad gör grapejuice?

Tydligen så påverkar den enzymet CYP3A som metaboliserar oxikondonet i levern, huruvida det fungerar eller inte har jag ingen erfarenhet av.
Finns en tråd om ämnet: (FB) Grapefruktjuice, hur effektivt är det egentligen?
Citera
2024-11-30, 23:55
Medlem
jackflashs avatar
Titta på Dopesick på SVT. Sluta med skiten sen.
Citera
2024-12-01, 09:56
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Jag tar oxynorm pga svår smärta. Jag tar det alltså av hälsoskäl. Problemet är att jag knappt märker någon effekt längre. Vad gör man åt denna vanebildning? Läkare vägra höja dosen. Kan jag få bättre effekt av denna medicin på nåt sätt?

Ett annat stort problem är att jag tycker att den smärtstillande effekten försvinner extremt snabbt!!! Detta gäller för både oxycontin och oxynorm. Vad kan jag göra för att förlänga effekten? Och förstärka den smärtstillande effekten? Jag är så frustrerad pga den svåra smärtan 😪

Vid cancersmärta kombineras ofta oxynorm i låg dos med alvedon. Flera studier visar att två alvedon ger lika god smärtlindring som oxynorm. Tala med din läkare!
Citera
2024-12-01, 10:51
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Jag tar oxynorm pga svår smärta. Jag tar det alltså av hälsoskäl. Problemet är att jag knappt märker någon effekt längre. Vad gör man åt denna vanebildning? Läkare vägra höja dosen. Kan jag få bättre effekt av denna medicin på nåt sätt?

Ett annat stort problem är att jag tycker att den smärtstillande effekten försvinner extremt snabbt!!! Detta gäller för både oxycontin och oxynorm. Vad kan jag göra för att förlänga effekten? Och förstärka den smärtstillande effekten? Jag är så frustrerad pga den svåra smärtan 😪

38 trådar

Prova att titta i någon av de 38 trådar som redan finns om Oxynorm så kanske du hittar svaret på din fråga.

https://www.flashback.org/sok/oxynorm?f=97
Citera
2024-12-01, 18:47
Medlem
Citat:
Ja jag har både snabb och lång verkande för svår kronisk smärta. Vad för plåster syftar du på?

Norspan är den jag känner till. Smärtpatienter får plåster med låg dos som höjs sakta till smärtfri nivå är nådd, i början kan man få snabbverkande som hjälp.
Citera
2024-12-01, 20:18
Medlem
Citat:

Du är alltså beroende

Hur jag vet det?

Jo jag åt targiniq och oxynorm 70 mg om dagen i 3 år efter 2 olyckor och 3 knäoperationer

Det tog mig 8 månader att bli fri skiten

Detta var 2016
Idag kan jag ta morfin någon gång då och då

Jag har alvedon ipren och en salva som heter capsina som fungerar bra.

Så sluta med morfinet
Sjukvården kommer till slut tvinga dig om du inte har obotlig cancer

Sök dig till en smärtklinik

Om du inte VILL äta morfin såklart
Citera
2024-12-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Tydligen så påverkar den enzymet CYP3A som metaboliserar oxikondonet i levern, huruvida det fungerar eller inte har jag ingen erfarenhet av.
Finns en tråd om ämnet: (FB) Grapefruktjuice, hur effektivt är det egentligen?

I teorin ska det fungera. Har dock läst att det måste vara grapefrukt med fruktkött, alltså helst fel.

Jag och några vänner som alla var missbrukare experimenterade en del med det utan påtaglig effekt.

Värt att notera är ju då att vi tog stora doser i rus-syfte. Vi hade höga förväntningar, smärtlindring struntade vi i.
Citera
2024-12-01, 21:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Jag tar oxynorm pga svår smärta. Problemet är att jag knappt märker någon effekt längre. Ett annat stort problem är att jag tycker att den smärtstillande effekten försvinner extremt snabbt!!!

Grattis, detta kallas toleransutveckling, din kropp utvecklar beroende. Kolla med din läkare om ni kan försöka hitta någon annan sorts smärtlindring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in