• 1
  • 2
2024-11-30, 21:50
Medlem
Offerviljas avatar
Sarah Cracknell, är det någonting att lyssna på det då? Ja, det kan det väl vara för mig, din jävla idiotjävel. Jag tycker att Saint Etienne är bra. Händelser som har påverkat mig mest i livet: Våldtäkten när jag var 12 år och Motgifts samarbete med Dumrid & Bögrad. Både Nordiska motståndsrörelsen och Alternativ för Sverige har idag i Stockholm högtidlighållit minnet av Karl XII.
Citat:
Nordiska motståndsrörelsen och andra nationellt sinnade samlades idag i Stockholm för att fira minnet av kung Karl XII. Vänsterextremister hade också tagit sig till platsen för att försöka störa hedrandet, men enligt dem som befann sig på plats ska störningsförsöken ha varit väldigt tama.
https://nordfront.se/nordiska-motsta...ii-i-stockholm

https://x.com/i/broadcasts/1eaKbaOaBgXxX

Var det mycket folk som deltog på högtidlighållandet av Karl XII i Stockholm? Samtidigt är det idag Corneliu Codreanus dödsdag. Hedrades han någonting av Alternativ för Sverige och Nordiska motståndsrörelsen?
Citera
2024-11-30, 21:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Sarah Cracknell, är det någonting att lyssna på det då? Ja, det kan det väl vara för mig, din jävla idiotjävel. Jag tycker att Saint Etienne är bra. Händelser som har påverkat mig mest i livet: Våldtäkten när jag var 12 år och Motgifts samarbete med Dumrid & Bögrad. Både Nordiska motståndsrörelsen och Alternativ för Sverige har idag i Stockholm högtidlighållit minnet av Karl XII.

Var det mycket folk som deltog på högtidlighållandet av Karl XII i Stockholm? Samtidigt är det idag Corneliu Codreanus dödsdag. Hedrades han någonting av Alternativ för Sverige och Nordiska motståndsrörelsen?

Jag är inte säker på att särskilt många inom AfS ens vet vem Corneliu Codreanu var. Möjligtvis inom NMR.
Citera
2024-11-30, 21:58
Avstängd
Grattis pojkar, jag var inte där, men hejar i vardagsrummet!
Citera
2024-11-30, 21:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är tragiskt att minnet av honom ska blivit kidnappat av idioter som dessa. Karl XII var inte perfekt. Han gjorde fel flera gånger. Men har var satt i en ganska omöjlig sits. Gjorde det bästa av det, sett till att se till Sveriges bästa alltid.
Citera
2024-11-30, 22:16
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Nothing can stop us now.
Citera
2024-11-30, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är tragiskt att minnet av honom ska blivit kidnappat av idioter som dessa. Karl XII var inte perfekt. Han gjorde fel flera gånger. Men har var satt i en ganska omöjlig sits. Gjorde det bästa av det, sett till att se till Sveriges bästa alltid.
Nu lägger jag inga politiska värderingar i det här då jag har lämnat politiken bakom mej och typ fokuserar på mina hobbies, nära och kära osv idag men folk brukar ofta kritisera nationella för att de hedrar minnet av Karl XII som en flopp när det gäller kungar.

Det folk inte tänker på är att Karl XII mer eller mindre satt i en rävsax och försökte laga efter läge eller hur man nu ska uttrycka det.

Nu var det väldigt länge sedan jag läste på ordentligt om Karl XII men om jag inte minns fel så tog x antal större länder och bildade en allians när Sverige mer eller mindre hade en gosse på tronen och såg det som ett gyllene läge att dra igång ett litet krig.

Karl XII gjorde vad han kunde men hade oddsen emot sig redan ifrån början och det slutade som det slutade.

Det nationella hyllar när det kommer till Karl XII var inte den svenska stormaktens fall utan en krigarkung som ledde ifrån fronten, levde spartanskt med sina soldater, åt spartanskt osv ute i fält och dessutom gjorde sitt bästa för att reda ut en totalt omöjlig geopolitisk situation dvs krigarkungen och krigaridealet.
Citera
2024-11-30, 22:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nu lägger jag inga politiska värderingar i det här då jag har lämnat politiken bakom mej och typ fokuserar på mina hobbies, nära och kära osv idag men folk brukar ofta kritisera nationella för att de hedrar minnet av Karl XII som en flopp när det gäller kungar.

Det folk inte tänker på är att Karl XII mer eller mindre satt i en rävsax och försökte laga efter läge eller hur man nu ska uttrycka det.

Nu var det väldigt länge sedan jag läste på ordentligt om Karl XII men om jag inte minns fel så tog x antal större länder och bildade en allians när Sverige mer eller mindre hade en gosse på tronen och såg det som ett gyllene läge att dra igång ett litet krig.

Karl XII gjorde vad han kunde men hade oddsen emot sig redan ifrån början och det slutade som det slutade.

Det nationella hyllar när det kommer till Karl XII var inte den svenska stormaktens fall utan en krigarkung som ledde ifrån fronten, levde spartanskt med sina soldater, åt spartanskt osv ute i fält och dessutom gjorde sitt bästa för att reda ut en totalt omöjlig geopolitisk situation dvs krigarkungen och krigaridealet.

+1.

Jo han hade liksom hela den världen emot sig. Helt jävla omöjligt. Sedan fick han också adeln emot sig. Han ville göra detta norska "äventyr" när adeln hade sina pengar investerade i östra Sverige dvs på den tiden Finland.

Men ja just det bör man minnas honom för. Han tänkte sig som det verkar inte som speciellt, någon extra. Han ville vara med fotsoldaterna. Uppleva kriget som dom. Det bör han ju hyllas för. Inte många i hans sits både före eller efter gjorde det.

Man får betänka detta var i skiljelinen. Sverige kunde med att max kunna sätta upp en armé på 50000 man vara en spelare. Lite drygt 100 år senare. 50000 man i Napolenkrigen det var en liten del del... En liten sak som man bara kunde gå förbi. Svenskarnas problem var helt enkelt att man knullade för litet, blev inte barn gjorda så man faktiskt kunde spelat en roll i storpolitiken.
Senast redigerad av Zaedrews 2024-11-30 kl. 22:34.
Citera
2024-11-30, 22:43
Citat:
Var det mycket folk som deltog på högtidlighållandet av Karl XII i Stockholm?
Nej, men det var trevligt!
Citera
2024-11-30, 22:58
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nothing can stop us now.
Till Nordiska motståndsrörelsen och Alternativ för Sverige:

Saint Etienne - Only Love Can Break Your Heart

Tack för att ni finns! ❤️
Citera
2024-11-30, 23:01
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
jag hade vägarna förbi men det var dålig uppslutning.
Den typen av nationalism är väl död mer eller mindre.
Å den där religiöse fanatikern Cornelius är ju också död fast idag hyllad med en falsk förklädnad.
Ja käre Jesus.
Citera
2024-11-30, 23:56
Medlem
hur helvete kan man högtidlighålla en loser? Sverige har i för sig lyckats med Wasa skeppet, så det är inte så konstigt att man satsar på Karl XII - En jvla failure

Karl XII

1 Förlorar stormakten - Inte bara hans fel utan även otur

2 Skaffar inga barn. - Det viktigaste för en kung. Var han homosexuell eller asexuell? Om han var det så tar man hjälp av någon tjänare, om man inte vill eller klarar av jobbet.

Högtidlighåll Gustav II eller Karl XI istället är mitt tips. Möjligen V gurra för han fattade att inte bråka 1918. Han var i för sig översexuell i stället - Dessa fransmän
Citera
2024-12-01, 00:07
Medlem
Ograsts avatar
En samling av trashankar och utslagna som idoliserar Karl XIIs svurna ärkefiende, Ryssland. Jag undrar vad krigarkungen skulle ha tyckt om en sådan samling av cucks.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in