2024-11-29, 14:19
Medlem
Söker åsikter angående införskaffande av annan mobil.

Kört Iphone i tre versioner. Funderar på att hoppa över till Android, dels pga jag misstänker Android är mer formbart för behoven och mer kompatibelt med Windows stationär/bärbar dator, som jag vill synka den med så ofta som möjligt (synka e-mail, kalender, filer o foton m.m. så direkt och problemfritt som möjligt)..

Men Windows Mobile är troligast ännu mer kompatibelt med Windows än Android.
Så jag undrar vad kan vara dom främsta nackdelarna och fördelarna med Windows Mobile istället för Android? Även småsaker kan vara intressant att höra om.

Jag är mest en "nytto"-användare av telefoner, lite gammaldags. Mest samtal, SMS, kalender, foton, video, filmer, mobil-bank, email, Kivra, kartor, spela in samtal, slå upp saker på internet osv. Inga spel, ingen social media, eller prestandakrävande saker. Jag kommer även vilja ha telefonen i säkert 2-3 år, så vill gärna den ska kunna hålla ett tag mjukvarumässigt.

Tackar för erfarenheter, åsikter och all input
Senast redigerad av Marinerad65 2024-11-29 kl. 14:56.
Citera
2024-11-29, 14:26
Medlem
Konstnarren5s avatar
Vanlig Android lur. Lätt att synka med windows dator.
Citera
2024-11-29, 15:05
Medlem
Största nackdelen med windowsmobile var att det inte fanns några vettiga appar.
Inte ens google maps fanns. Bara Bing maps.
Sen fanns väl inte chrome webbläsaren tror opera var den som fungerade bäst på slutet.

Fast idag är windows Mobile dött.

Det trista som jag tyckte med Windows Mobile var att man inte kunde köra x86 program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in