Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-29, 14:04
Medlem
Har nyligen slutat med tjack ca 2 veckor sedan. Och nu cannabis.

Har orolig kropp och knopp stressad som fan i hela kroppen och lite i hjärnan också.

Läkaren vill att jag tar vraylar och brintellix, en antipsykotisk och en antidepp. Zyprexa vid behov och quetiapine för sömn.

Bör jag ta mediciner eller är det bäst att bryta med allt och ta hela smällen på direkten?

Vill fortsätta röka men det vill inte min livssituation..

Brukar va så att när jag slutar ta droger går jag över på medicin och för att sluta med medicin behöver jag cannabis. Men nu får jag helt enkelt inte röka längre pga jobb och annat.
Citera
2024-11-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacksterr

Har orolig kropp och knopp stressad som fan i hela kroppen och lite i hjärnan också.

Läkaren vill att jag tar vraylar och brintellix, en antipsykotisk och en antidepp. Zyprexa vid behov och quetiapine för sömn.

Bör jag ta mediciner eller är det bäst att bryta med allt och ta hela smällen på direkten?

Brukar va så att när jag slutar ta droger går jag över på medicin och för att sluta med medicin behöver jag cannabis. Men nu får jag helt enkelt inte röka längre pga jobb och annat.
bit ihop det är ju inte droger med svåra abstinens vi pratar om,
va inte mespropp
Citera
2024-11-29, 14:14
Medlem
Frågan jag ville ställa var egentligen om man ska ta medicinerna.. Atn e borta typ men ska man knapra piller eller bli helt clean?
Citera
2024-11-29, 14:18
Medlem
Undvik allt du själv tänker på. Lyssna enbart på din läkare. Okej?
Citera
2024-11-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanabatman2

Okej då står jag kvar på mina meds..
Citera
2024-11-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanabatman2

Är man inte dum i hela huvet så skulle jag göra precis tvärt om. lysssna på¨mig själv och skita i vad läkaren tycker i detta läget
Citera
2024-11-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippmode
Är man inte dum i hela huvet så skulle jag göra precis tvärt om. lysssna på¨mig själv och skita i vad läkaren tycker i detta läget

Det är ju lite det som e det knepiga.. what to do alla säger emot varandra
Citera
2024-11-29, 19:31
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacksterr

Quetiapine tycker jag du ska skita i om du kan sova ändå. Det är rävgift och du kommer bli tjock.
Är du deprimerad? behöver du antidepp?
Citera
2024-11-30, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Quetiapine tycker jag du ska skita i om du kan sova ändå. Det är rävgift och du kommer bli tjock.
Är du deprimerad? behöver du antidepp?

Struntade i sömnmedicin inatt och sov bra ändå. Vet inte om jag behöver antidepp helt ärligt känns som.jag bara mår illa av tabletterna..
Citera
2024-11-30, 11:51
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Det är egentligen helt omöjligt att svara på, är du schizofren t.ex skulle jag rekommendera dig att ta antipsykos medicin. Men bara rent generellt skulle jag säga avstå all form av medicin ett par månader, ett halvår frammåt och se hur det känns. I bästa fall kanske det visar sig att ev. ångest och sömnproblem mest berott på abstinens och att du behövde återhämta dig från tidigare användning...

Lycka till
Citera
2024-11-30, 12:02
Medlem
Skit i antidepp om du verkligen inte behöver. Knarka naturligt (inte cb). Promenera och gymma. Bada kallt, ut i skogen. Gör upp planer för framtiden där du kan se fram emot något. Även om du inte känner för det just nu så känner du väl dig själv, tänk vad kommer jag tycka om och planera för det. Alla dagar kommer inte vara bra, det är bara att acceptera, denna dagen är inte bra men gör något för dig själv som är bra för morgondagen då. Du kommer uppskatta dig själv för det mer och mer. Att du gör något för framtida dig.
Citera
2024-11-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Skit i antidepp om du verkligen inte behöver. Knarka naturligt (inte cb). Promenera och gymma. Bada kallt, ut i skogen. Gör upp planer för framtiden där du kan se fram emot något. Även om du inte känner för det just nu så känner du väl dig själv, tänk vad kommer jag tycka om och planera för det. Alla dagar kommer inte vara bra, det är bara att acceptera, denna dagen är inte bra men gör något för dig själv som är bra för morgondagen då. Du kommer uppskatta dig själv för det mer och mer. Att du gör något för framtida dig.

Tror jag behöver medicin trots allt. Idag har varit en ovanligt positiv dag och det mkt pga medicin. Ska nog gå bra detta och kommer bli mycket promenader och träning. Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in