• 2
  • 3
2025-03-06, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overpass
Jag tänkte att det kunde vara intressant att diskutera hur liten tevekostnad man kan komma undan med.

Jag ska prova att ringa en gång till och prata med en annan person och testa om jag får samma svar där.
Lycka till
Citera
2025-03-06, 16:36
Medlem
Prövade att fråga deras chatrobot, men den fattade inte frågan.
Citera
2025-03-06, 20:59
Medlem
Tranquility Bass avatar
Sätt upp en tv-antenn så får du SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen och TV4 rätt in i burken (förutsatt att du har rätt mottagare i TVn).
Citera
2025-03-06, 21:54
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overpass
Har idag ringt till Allente och frågat om jag måste betala till dem när jag bara tittar på SVT och redan betalar för SVT via skatten? De svarade att det ska gå bra att bara titta på SVT och bara betala skatten.

För att se de andra kanalerna, 1-12, 18 stycken kanalen med Kunskapskanalen och så, sa han att man måste gå in i Google-store och ladda ner Allente-appen.

Tänk att det ska vara så svårt med teve, är alltid problem när man ska installera.
Vill du se SVT finns det två sätt. Antingen markbundet via antenn eller så kör du SVT Play via Internet.
Jag förstår inte hur Allente kommer in i bilden...
Citera
2025-03-12, 14:08
Medlem
Nu har jag ringt till Allente igen och frågat, det blir svart på teven om jag inte har något paket alls säger Viktor (tror jag han hette). Han fixade dock trehundra kronor i rabatt åt mig, i ett år och garanti att priset inte höjs.

Så olika svar beroende på vem man frågar. Fattar inte detta. Signalerna skulle inte komma i kabeln.
Citera
2025-03-14, 07:04
Moderator
Återigen: Sök innan nya trådar skapas. Trådar om allente-problem sammanfogade.
/Moderator
Citera
2025-03-14, 10:04
Medlem
prokaryotkungens avatar
Farsan hade Telia innan, men Allente ringde och presenterade sig som en "underleverantör" till Telia som bara gav billigare priser.
Härjad av demens så gick gubben med på ett avtal med dem och såklart blev det dyrare och med (osäkr nu, men något liknande) 2 års bindningstid på TVn.

När jag fick reda på det hade ångerrätten gått ut men jag ringde dem och då maskade de ned priserna och hävdade att så länge vi inte startat tjänsten så gick det att ångra när jag läst igenom avtalen.

De skickade aldrig avtalen och jag skulle ångra tjänsten, då höll inte deras löften alls utan farsan sitter fast i ett dyrt jävla skitavtal.

Visar sig efteråt att de tagit över hans bredbandstillförsel också på köpet och inte bara TV tjänsten.
Vilken soppa!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in