2025-01-17, 20:07
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Han Vill Ha En Klar Bild.

Aha

Ja det vill vi nog alla
Citera
2025-01-18, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubben57
Har Stora Problem Med Allente Ingen Klar Bild På En Månad .blir Bara Mosaik I Bilden ,vill Veta Om Fler Har Problem Så Jag Kan Gå Vidare Till Allente
varit i kontakt med vad dom kallar kundtjänst 10gånger utan resultat,har bredbandstv
Citera
2025-02-08, 18:35
Medlem
Bumpar upp denna tråd, upplever någon problem att streama med allente appen, sjukt störande går bra ett tag sedan får jag upp "okänt problem med appen" sedan kommer felkod PN01. Den felkoden handlar tydligen om interna nätverksproblem i mitt nätverk vilket inte stämmer för 5 öre. Provat installera om appen, men samma skit fortfarande. Började i Torsdag dessa problem......
Citera
2025-02-08, 18:45
Medlem
godboys avatar
Ursäkta kanske dum fråga, men vad är fördelen att ta sina streamingtjänser genom Allente eller annat företag och direkt genom Netflix, Sky, Prime, Max m fl?
Citera
2025-02-15, 10:22
Moderator
trådar om Allente-problem sammanfogade, räcker med en tråd

/Moderator
Citera
2025-02-21, 13:27
Medlem
Sedärja:

Första fakturan har anlänt efter 1.5 månaders användande TROTS 7 månaders gratis access till alla kanaler enl vad jag skrivit på ( dörrförsäljare) Elias var det han skrev och titulerades sig med.

Nu samlar jag ihop lite ilska medans kontakt skall öppnas….

Tips?
Citera
2025-03-06, 10:23
Medlem
Titta bara på SVT och betala bara skatten, ska gå säger Allente

Har idag ringt till Allente och frågat om jag måste betala till dem när jag bara tittar på SVT och redan betalar för SVT via skatten? De svarade att det ska gå bra att bara titta på SVT och bara betala skatten.

För att se de andra kanalerna, 1-12, 18 stycken kanalen med Kunskapskanalen och så, sa han att man måste gå in i Google-store och ladda ner Allente-appen.

Tänk att det ska vara så svårt med teve, är alltid problem när man ska installera.
Citera
2025-03-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overpass
Har idag ringt till Allente och frågat om jag måste betala till dem när jag bara tittar på SVT och redan betalar för SVT via skatten? De svarade att det ska gå bra att bara titta på SVT och bara betala skatten.

För att se de andra kanalerna, 1-12, 18 stycken kanalen med Kunskapskanalen och så, sa han att man måste gå in i Google-store och ladda ner Allente-appen.

Tänk att det ska vara så svårt med teve, är alltid problem när man ska installera.
Funderar på vart är frågeställningen? det är bara ett antagande och en återberättelse vad allente sagt till dig. Vad vill du ha hjälp med?
Citera
2025-03-06, 10:57
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Prova och se vad som händer
Citera
2025-03-06, 15:17
Medlem
henrikos avatar
Citat:

Utan att vara insatt i bolaget ifråga skulle jag anta att du kan titta genom att endast betala skatt, om du gör det via tekniken DVB-T, dvs inte går genom det bolaget. Men om du ska använder deras teknik skulle jag ha antagit att de vill ha en liten avgift för att du använder deras teknik.

Men om det är som du säger att de tillhandahåller teknik gratis lät ju det najs. Kan det styrkas med en länk till någon lista över abonnemangsformer?

Kan det möjligen vara så att du redan betalar något via hyran? Kan det vara där ni missförstått varandra?
Citera
2025-03-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Utan att vara insatt i bolaget ifråga skulle jag anta att du kan titta genom att endast betala skatt, om du gör det via tekniken DVB-T, dvs inte går genom det bolaget. Men om du ska använder deras teknik skulle jag ha antagit att de vill ha en liten avgift för att du använder deras teknik.

Men om det är som du säger att de tillhandahåller teknik gratis lät ju det najs. Kan det styrkas med en länk till någon lista över abonnemangsformer?

Kan det möjligen vara så att du redan betalar något via hyran? Kan det vara där ni missförstått varandra?

Nej, har ingen hyra bor i hus. Har fiber till ett uttag med fyra utgångar. För internet, för telefon och för teve, använder Google-teve.
Citera
2025-03-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Funderar på vart är frågeställningen? det är bara ett antagande och en återberättelse vad allente sagt till dig. Vad vill du ha hjälp med?

Jag tänkte att det kunde vara intressant att diskutera hur liten tevekostnad man kan komma undan med.

Jag ska prova att ringa en gång till och prata med en annan person och testa om jag får samma svar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in