Idag, 12:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Mravac svarar på frågan om Olsen är ohotad etta i målet:

- Ingen är ohotad på sin position, så skulle jag säga. Absolut inte, men han är etta just nu.

Vågar du peta Robin Olsen?
- Det är en bra fråga. Varför skulle jag peta honom?

För att han inte är så bra som vi har sett honom tidigare?
- Jag tycker fortfarande att han är bra.

https://www.fotbollskanalen.se/allsv...g-peta-honom-/

Hoppas att Ellborg lämnar MFF och gör stor succe någon annanstans. Så får Malmö-publiken fortsätta njuta av idioten Olsens pajaskonster mellan stoIparna.
Citera
Idag, 15:12
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vem det än blir så kan vi vara på det klara med att även han får ett uppdrag att göra något med Aik som resurserna inte räcker till för. När resultaten sedan uteblir så är det tränaren som kommer hängas för detta.

Den dagen Aik plockar ner förväntningarna och visionerna, är den dagen det finns en chans att bryta kräftgången. Vem som blir nästa tränare är helt underordnat denna fråga.
Varje gång jag svarar dig vill jag slå mig själv i ansiktet, men du skriver så otroligt dumma saker att jag inte kan låta skiten stå oemotsagd och eftersom jag vet att ingen annan har energi att bemöta ditt trams så känner jag att det faller lite på mina axlar att ge den sparken du förtjänar lite då och då.

Nåväl, en vision är en långsiktig plan och mål att sträva emot. Att lägga ner allt vad långsiktighet heter hade förvandlat en dålig situation till något betydligt värre. Att inte ha en vision kanske funkar för Bagarmossens BK, men för en organisation av vår storlek är det helt otänkbart att inte ha en vision och strategi för hur man ska komma nå dit.

Sen vet jag inte riktigt vad det är för några orimliga förväntningar du dragit ur röven? Vi forcerade en tredjeplats förra säsongen, och gick därför in i året med målsättningen att satsa mot ytterligare tredjeplats och europakval. Eftersom det inte fanns spelarunderlag för att lira offensiv 433 med finlir valde man att köra på en grisig, cynisk, direktfotboll. Vari ligger orimligheten med vår målsättning?

Vi har med vårt begränsade material spenderat mer tid med att bråka om en andraplats i år än vi gjort om tredjeplatsen, sen att det inte räckte till hela vägen är inte ett kvitto på ett jävla skit annat än att du är ett mongo och försöker leka Captain Hindsight.

Kritiken mot MT ligger i det simpla faktum att spelet blivit successivt sämre under hans ledning över säsongen, och att det inte kommer gå att spela den där fotbollen nästa år. Den som på fullaste allvar försöker hävda att denna kritik är orimlig är kort sagt en idiot. Det är kanske 2-3 matcher från den gångna säsongen där vi presterat en rimlig fotboll, men i övrigt finns det ingen som kan med rent samvete hävda att detta skulle vara en spelmässigt hållbar väg framåt även för nästa säsong.

Det innebär inte att vi kräver SM guld, Champions League, eller vad fan du inbillat dig, utan alla rättrogna är brutalt medvetna om att det kommer bli mellanår nu och alla orealistiska målsättningar existerar således endast i din egen fantasi.
Senast redigerad av Teu Idag kl. 15:21.
Citera
Idag, 15:42
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Varje gång jag svarar dig vill jag slå mig själv i ansiktet, men du skriver så otroligt dumma saker att jag inte kan låta skiten stå oemotsagd och eftersom jag vet att ingen annan har energi att bemöta ditt trams så känner jag att det faller lite på mina axlar att ge den sparken du förtjänar lite då och då.

Nåväl, en vision är en långsiktig plan och mål att sträva emot. Att lägga ner allt vad långsiktighet heter hade förvandlat en dålig situation till något betydligt värre. Att inte ha en vision kanske funkar för Bagarmossens BK, men för en organisation av vår storlek är det helt otänkbart att inte ha en vision och strategi för hur man ska komma nå dit.

Sen vet jag inte riktigt vad det är för några orimliga förväntningar du dragit ur röven? Vi forcerade en tredjeplats förra säsongen, och gick därför in i året med målsättningen att satsa mot ytterligare tredjeplats och europakval. Eftersom det inte fanns spelarunderlag för att lira offensiv 433 med finlir valde man att köra på en grisig, cynisk, direktfotboll. Vari ligger orimligheten med vår målsättning?

Vi har med vårt begränsade material spenderat mer tid med att bråka om en andraplats i år än vi gjort om tredjeplatsen, sen att det inte räckte till hela vägen är inte ett kvitto på ett jävla skit annat än att du är ett mongo och försöker leka Captain Hindsight.

Kritiken mot MT ligger i det simpla faktum att spelet blivit successivt sämre under hans ledning över säsongen, och att det inte kommer gå att spela den där fotbollen nästa år. Den som på fullaste allvar försöker hävda att denna kritik är orimlig är kort sagt en idiot. Det är kanske 2-3 matcher från den gångna säsongen där vi presterat en rimlig fotboll, men i övrigt finns det ingen som kan med rent samvete hävda att detta skulle vara en spelmässigt hållbar väg framåt även för nästa säsong.

Det innebär inte att vi kräver SM guld, Champions League, eller vad fan du inbillat dig, utan alla rättrogna är brutalt medvetna om att det kommer bli mellanår nu och alla orealistiska målsättningar existerar således endast i din egen fantasi.
Vad hade allt detta med mitt inlägg att göra?
Citera
Idag, 15:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Vem det än blir så kan vi vara på det klara med att även han får ett uppdrag att göra något med Aik som resurserna inte räcker till för. När resultaten sedan uteblir så är det tränaren som kommer hängas för detta.

Den dagen Aik plockar ner förväntningarna och visionerna, är den dagen det finns en chans att bryta kräftgången. Vem som blir nästa tränare är helt underordnat denna fråga.
Citat:
Vad hade allt detta med mitt inlägg att göra?
Oh, gheez, ja det kan man ju verkligen fråga sig.

Hör av dig om du behöver pengar till vasektomi.
Citera
Idag, 15:54
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Oh, gheez, ja det kan man ju verkligen fråga sig.

Hör av dig om du behöver pengar till vasektomi.
Att DU börjar inse läget är ju bra för dig.

Min poäng, som tydligen flög över huvudet på dig, var att Aik anställer tränare med krav på topplaceringar men med med urusla resurser som förutsättningar att klara av detta. Du minns ju själv MT, Berntsen och Saletros krav på nyförvärv i våras? Eller du kanske inte följer med så bra?

Behåll dina pengar för dig själv...
Senast redigerad av QuantumQuill Idag kl. 15:56.
Citera
Idag, 16:03
Medlem
Teus avatar
Citat:
Att DU börjar inse läget är ju bra för dig.

Min poäng, som tydligen flög över huvudet på dig, var att Aik anställer tränare med krav på topplaceringar men med med urusla resurser som förutsättningar.

Behåll dina pengar för dig själv...
Inget av ditt dumma inlägg flög över huvudet på någon, och andelen rättrogna som delar min uppfattning är i klar majoritet. Sen att du tror att vloggar, bloggar, och sociala medier är en bra källa för att bilda sig en uppfattning om hur den större massan känner är för att du är förståndshandikappad.

Bara vet att pengarna finns här och väntar på dig.
Citera
Idag, 16:30
Medlem
Citat:
Inget av ditt dumma inlägg flög över huvudet på någon, och andelen rättrogna som delar min uppfattning är i klar majoritet.

Här tror man att du jobbar som journalist men tydligen även statistiker, opinionmätare, analytiker osv osv.

Btw bara för att du tror nåt så innebär det inte att du automatiskt har rätt i allt du tror. Även om du verkligen tror det 🤣🤣🤣
Citera
Idag, 16:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Här tror man att du jobbar som journalist men tydligen även statistiker, opinionmätare, analytiker osv osv.

Btw bara för att du tror nåt så innebär det inte att du automatiskt har rätt i allt du tror. Även om du verkligen tror det 🤣🤣🤣
Jag förstår att du blev så upprörd förra gången jag avvisade dig och ditt skitlag att du suttit och väntat på rätt tillfälle att försöka dogpilea mig men tro mig när jag säger att detta inte är det tillfället.
Citera
Idag, 17:05
Medlem
Citat:
Jag förstår att du blev så upprörd förra gången jag avvisade dig och ditt skitlag att du suttit och väntat på rätt tillfälle att försöka dogpilea mig men tro mig när jag säger att detta inte är det tillfället.

Nu lyfter du upp dig själv till nån form av upphöjd status återigen, lite vad jag försökte få fram med mitt inlägg ovan. Tack för hjälpen att visa att min tes stämmer 👌

Angående inlägg och sitta och vänta på tillfälle så lägger jag inte riktigt den energin eller tiden på FB mest ett inlägg hit ett dit och nåt svar hit, dit likt de flesta.
Ibland får man ett riktig shut up svar fått några från Trazke, du har nog aldrig skrivit nåt vettigt vad jag kommer ihåg iaf.
Vet inte om forumet är viktigare för dig men chilla lite du ska inte sitta och vänta med svar till rätt tillfälle 😎
Citera
Idag, 18:21
Medlem
cokehyenas avatar
Malmö har tappat stinget.
Citera
Idag, 18:32
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.fotbollskanalen.se/allsv...g-peta-honom-/

Hoppas att Ellborg lämnar MFF och gör stor succe någon annanstans. Så får Malmö-publiken fortsätta njuta av idioten Olsens pajaskonster mellan stoIparna.

I en intervju efter matchen idag så säger Olsen att han har dörren öppen till landslaget nu när Potter tagit över. Hur i helvete kan han ens tro att han skulle vara aktuell. Ser hellre Ellborg än Olsen i landslaget i sånt fall men givetvis ska ingen av dem vara med i en landslagstrupp.
Citera
Idag, 18:39
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Malmö har tappat stinget.

Tror du att ni eller Degerfors tar kvalplatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in