Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Vem det än blir så kan vi vara på det klara med att även han får ett uppdrag att göra något med Aik som resurserna inte räcker till för. När resultaten sedan uteblir så är det tränaren som kommer hängas för detta.
Den dagen Aik plockar ner förväntningarna och visionerna, är den dagen det finns en chans att bryta kräftgången. Vem som blir nästa tränare är helt underordnat denna fråga.
Varje gång jag svarar dig vill jag slå mig själv i ansiktet, men du skriver så otroligt dumma saker att jag inte kan låta skiten stå oemotsagd och eftersom jag vet att ingen annan har energi att bemöta ditt trams så känner jag att det faller lite på mina axlar att ge den sparken du förtjänar lite då och då.
Nåväl, en vision är en långsiktig plan och mål att sträva emot. Att lägga ner allt vad långsiktighet heter hade förvandlat en dålig situation till något betydligt värre. Att inte ha en vision kanske funkar för Bagarmossens BK, men för en organisation av vår storlek är det helt otänkbart att inte ha en vision och strategi för hur man ska komma nå dit.
Sen vet jag inte riktigt vad det är för några orimliga förväntningar du dragit ur röven? Vi forcerade en tredjeplats förra säsongen, och gick därför in i året med målsättningen att satsa mot ytterligare tredjeplats och europakval. Eftersom det inte fanns spelarunderlag för att lira offensiv 433 med finlir valde man att köra på en grisig, cynisk, direktfotboll. Vari ligger orimligheten med vår målsättning?
Vi har med vårt begränsade material spenderat mer tid med att bråka om en andraplats i år än vi gjort om tredjeplatsen, sen att det inte räckte till hela vägen är inte ett kvitto på ett jävla skit annat än att du är ett mongo och försöker leka Captain Hindsight.
Kritiken mot MT ligger i det simpla faktum att spelet blivit successivt sämre under hans ledning över säsongen, och att det inte kommer gå att spela den där fotbollen nästa år. Den som på fullaste allvar försöker hävda att denna kritik är orimlig är kort sagt en idiot. Det är kanske 2-3 matcher från den gångna säsongen där vi presterat en rimlig fotboll, men i övrigt finns det ingen som kan med rent samvete hävda att detta skulle vara en spelmässigt hållbar väg framåt även för nästa säsong.
Det innebär inte att vi kräver SM guld, Champions League, eller vad fan du inbillat dig, utan alla rättrogna är brutalt medvetna om att det kommer bli mellanår nu och alla orealistiska målsättningar existerar således endast i din egen fantasi.