2025-10-31, 20:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Vilka klubbar är de som ryktas dra i Mikke?
Det enda jag hört är att det funnits intresse speciellt i somras. Aftonblaskan skrev väl något om att det var utanför Skandinavien. Helt uppriktigt vet jag inte.
Citera
2025-10-31, 20:58
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det enda jag hört är att det funnits intresse speciellt i somras. Aftonblaskan skrev väl något om att det var utanför Skandinavien. Helt uppriktigt vet jag inte.

Ok! Hammarbys cokehyena kanske hört något i en podd och kan uppdatera oss om inte annat.
Citera
2025-10-31, 21:46
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vet, normala människor sitter dag ut och dag in och grupprunkar om vilken stadsdel i Stockholm som håller på vilket lag. Saker som alla normala människor är superintresserade av.

"Självinsikt", var ordet.
Jag har till skillnad från dig aldrig påstått att jag är normal.
Citera
2025-10-31, 22:09
Medlem
Dangerzone2021s avatar
Har ett Scooby snack att förmedla. JJ tidigare sportchef i Hammarby och han som spelade skepp med Helsingborgs ekonomi har synts dinera med Daniel Andersson en hel del under året i Höllviken. Förutom förtäring av gourmet mat så sägs agendan varit en genomlysning och genomgång vad det innebär och krävs för att ta över jobbet som sportchef i MFF. Potentiell ersättare att ta över när Roys yngsta son steppar åt sidan?
Citera
2025-10-31, 22:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerzone2021
Har ett Scooby snack att förmedla. JJ tidigare sportchef i Hammarby och han som spelade skepp med Helsingborgs ekonomi har synts dinera med Daniel Andersson en hel del under året i Höllviken. Förutom förtäring av gourmet mat så sägs agendan varit en genomlysning och genomgång vad det innebär och krävs för att ta över jobbet som sportchef i MFF. Potentiell ersättare att ta över när Roys yngsta son steppar åt sidan?
Det hade ju varit något
Citera
2025-11-01, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Vad tycker malmöiter om Lars Friis som möjlig ny tränare? Själv tycker jag det känns lite som en JDT-värvning till landslaget. En tränare som får sparken av Sparta Prag efter mindre än ett år, men anställs på meriten att ha spelat Rydströms Malmö av banan i CL-playoff 2024.

Märkligt att man inte ens sett ett rykte om att Malmö vill ha Hellberg. Ännu märkligare att man inte väljer Holmberg som man tycks ha varit i kontakt med och som ger intryck av att vilja ha jobbet.

Nej, jag tror inte att Friis är räddningen för Malmö.

Vet för lite om Friis för att ha nån egentlig uppfattning. Vet bara att hans väl strukturerade Sparta Prag körde över MFF över två matcher.

Det märkliga vad gäller Holmberg är väl hur någon kan tycka han är kompatibel med MFF. Hans sätt att spela GAIS till en ev 3e plats i allsvenskan är såklart imponerande men fotbollen man spelar är inget man vill se i Malmö. Sen att han får ståkuk av bara tanken på att träna MFF är givet, bara kolla hans CV.

För övrigt är det ingen enskild som ska komma in och rädda MFF. Maskinen rullar på och kommer spotta ut gammalt skräp och pumpa in nytt blod och lagom till nästa säsong står ett MFF som i vanlig ordning är det bästa detta land har att komma med. Tro inget annat
Senast redigerad av MrRedrum 2025-11-01 kl. 08:21.
Citera
2025-11-01, 08:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Jag har till skillnad från dig aldrig påstått att jag är normal.
Fast även i egenskap av unika människor får AIK -> NMR -> DIF anses vara en tämligen unik händelsekedja.

JJ och Amoo känns för övrigt väldigt Malmö-kompatibelt
Citera
2025-11-01, 10:53
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Fast även i egenskap av unika människor får AIK -> NMR -> DIF anses vara en tämligen unik händelsekedja.

JJ och Amoo känns för övrigt väldigt Malmö-kompatibelt
Man ska vara duktigt skev för att hålla på som Baggebo i tråden och sen komma med utspel som "normala människor tycker si och så". Som att han har någon inblick i vad en normal människa tycker och tänker.

Rent objektivt kan man väl konstatera att om ens åsikter konstant får mothugg av 9/10 personer så betyder det inte att de nödvändigtvis är fel. Däremot är det inte åsikter som stöttas av gemene man och därmed inte normala.
Citera
2025-11-01, 11:49
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ville bara påminna er om er historia, ni är alltså aik light?

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Du är Solnas Salorm.

Uppstod er schism innan eller efter ni grundade AIK bandy?
Citera
2025-11-01, 11:55
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi får se vem det blir, jag hoppas fortfarande på Rydström. Inte missnöjd om det blir portugisen dock. Får kolla upp dansken. Lär vara ett nerköp från Mikkjal i vilket fall.
Vem det än blir så kan vi vara på det klara med att även han får ett uppdrag att göra något med Aik som resurserna inte räcker till för. När resultaten sedan uteblir så är det tränaren som kommer hängas för detta.

Den dagen Aik plockar ner förväntningarna och visionerna, är den dagen det finns en chans att bryta kräftgången. Vem som blir nästa tränare är helt underordnat denna fråga.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-11-01 kl. 12:12.
Citera
2025-11-01, 12:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Mravac svarar på frågan om Olsen är ohotad etta i målet:

- Ingen är ohotad på sin position, så skulle jag säga. Absolut inte, men han är etta just nu.

Vågar du peta Robin Olsen?
- Det är en bra fråga. Varför skulle jag peta honom?

För att han inte är så bra som vi har sett honom tidigare?
- Jag tycker fortfarande att han är bra.

https://www.fotbollskanalen.se/allsv...g-peta-honom-/

Hoppas att Ellborg lämnar MFF och gör stor succe någon annanstans. Så får Malmö-publiken fortsätta njuta av idioten Olsens pajaskonster mellan stoIparna.
Citera
2025-11-01, 15:12
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vem det än blir så kan vi vara på det klara med att även han får ett uppdrag att göra något med Aik som resurserna inte räcker till för. När resultaten sedan uteblir så är det tränaren som kommer hängas för detta.

Den dagen Aik plockar ner förväntningarna och visionerna, är den dagen det finns en chans att bryta kräftgången. Vem som blir nästa tränare är helt underordnat denna fråga.
Varje gång jag svarar dig vill jag slå mig själv i ansiktet, men du skriver så otroligt dumma saker att jag inte kan låta skiten stå oemotsagd och eftersom jag vet att ingen annan har energi att bemöta ditt trams så känner jag att det faller lite på mina axlar att ge den sparken du förtjänar lite då och då.

Nåväl, en vision är en långsiktig plan och mål att sträva emot. Att lägga ner allt vad långsiktighet heter hade förvandlat en dålig situation till något betydligt värre. Att inte ha en vision kanske funkar för Bagarmossens BK, men för en organisation av vår storlek är det helt otänkbart att inte ha en vision och strategi för hur man ska komma nå dit.

Sen vet jag inte riktigt vad det är för några orimliga förväntningar du dragit ur röven? Vi forcerade en tredjeplats förra säsongen, och gick därför in i året med målsättningen att satsa mot ytterligare tredjeplats och europakval. Eftersom det inte fanns spelarunderlag för att lira offensiv 433 med finlir valde man att köra på en grisig, cynisk, direktfotboll. Vari ligger orimligheten med vår målsättning?

Vi har med vårt begränsade material spenderat mer tid med att bråka om en andraplats i år än vi gjort om tredjeplatsen, sen att det inte räckte till hela vägen är inte ett kvitto på ett jävla skit annat än att du är ett mongo och försöker leka Captain Hindsight.

Kritiken mot MT ligger i det simpla faktum att spelet blivit successivt sämre under hans ledning över säsongen, och att det inte kommer gå att spela den där fotbollen nästa år. Den som på fullaste allvar försöker hävda att denna kritik är orimlig är kort sagt en idiot. Det är kanske 2-3 matcher från den gångna säsongen där vi presterat en rimlig fotboll, men i övrigt finns det ingen som kan med rent samvete hävda att detta skulle vara en spelmässigt hållbar väg framåt även för nästa säsong.

Det innebär inte att vi kräver SM guld, Champions League, eller vad fan du inbillat dig, utan alla rättrogna är brutalt medvetna om att det kommer bli mellanår nu och alla orealistiska målsättningar existerar således endast i din egen fantasi.
Senast redigerad av Teu 2025-11-01 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in