2007-01-18, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Hon sa nej via sms efter att jag skickat ett sms "vad säger du om att ta en promenad?". whimp!
Hon: Hej! träffar någon annan, hoppas du inte fått falska förhoppningar, ses på måndag, kram!"
Är dock nästan säker på att det var en lögn för att inte såra mig,.
Men jag frågade henne på jobbet, vi pratade lite om helgen och jag frågade om hon hade lust att göra något. Jag drack en kopp te och darrade på handen, så det msåte hon ha sett. (inte bra men jag var tvungen att fråga, just precis då)
Dock så försvann hon iväg innan jag "hann" ta hennes nummer så jag tog fram det från en pärm där vi skriver i våra tider.

Efter dess har jag inte pratat med henne om det där, mest försökt vara "som vanligt". Vilket kanske gör att hon uppfattar mig som ännu mer cp, men jag vet itne hur man gör riktigt. Det jag känner för att göra är att ta henne avsides och säga: "Jag trodde inget speciellt, jag tycker bara att du är en söt och trevlig tjej" eller nåt sånt.

Verkar vara lite av ett dött lopp tyvärr . Hatar när det inte klaffar. Om jag skulle ge dig ett råd så är det att spela som att du inte alls var intresserad och va lite nonchalant sådär, det gör nog arbetssituationen lättare iaf. Personligen tycker jag inte "lust att ta en promenad" sätter igång alla varningslampor för "han-raggar-på-dig", tycker det mer verkar oskyldigt. Jag tar promenader med tjejer jag inte gillar ofta, de är inte mer än att man snackar med varann och har det trevligt.

Dra inte henne avsides och förklara dig, det skulle väl bara förvärra egentligen.
Citera
2007-01-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Jag ska inte leka psykolog, men två saker. Först en liten sak (som kanske kan kopplas till den större), du lägger all skuld på honom. Är det verkligen bara han som vill ändra på dig? Kan ju vara båda som har en del i det. Det skulle t.ex. kunna vara så att du är osäker och tolkar hans attityd som att han vill förändra dig när han egentligen kanske bara vill "käftas" lite. Som sagt ett illustrativt exempel. Inget personligt.

Den andra grejen är hans "utflykter" på playahead. Åter igen, se det från hans perspektiv. Han mår antagligen lika dåligt som du och som nämnts i så många trådar här är ett sätt att försöka gå vidare att komma i kontakt med lite nya tjejer. Även om man inte tänkt sig giftermål närmaste tiden.

Är han lite slug räknar han med att du kollar upp honom på sidan och detta kanske är just den reaktion han vill ha hos dig...

Hur som helst, försök sätta dig in i hans skor.

Yeah jag vet, jag fick det nog att låta som att det bara var hans fel, äh jag har minst lika många issues som honom om inte flera...

Japp han vet att jag kollar upp honom... vem skulle inte det?
Han vill väl bara sticka mig i ögat lite... borde egentligen bara radera mig därifrån så att jag slipper se det.
Citera
2007-01-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade
Verkar vara lite av ett dött lopp tyvärr . Hatar när det inte klaffar. Om jag skulle ge dig ett råd så är det att spela som att du inte alls var intresserad och va lite nonchalant sådär, det gör nog arbetssituationen lättare iaf. Personligen tycker jag inte "lust att ta en promenad" sätter igång alla varningslampor för "han-raggar-på-dig", tycker det mer verkar oskyldigt. Jag tar promenader med tjejer jag inte gillar ofta, de är inte mer än att man snackar med varann och har det trevligt.

Dra inte henne avsides och förklara dig, det skulle väl bara förvärra egentligen.

Mm, får nog lida i det tysta, som vanligt. vet inte hur många gånger det här har hänt mig, nånting är fan fel..kanske måste jag bara krypa ut ur skalet lite mer, bjuda mer på mig själv. Fuck knows..
Citera
2007-01-18, 18:36
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poco_loco
Han valde kanske inte att lämna mig, men både han och jag visste att det skulle blivit så ändå till slut om inte jag gjort det nu... och det pratade vi om. Ja, jag vet jag får stå mitt kast
men det gör inte mindre ont för det, för jag ville ju inte göra det, jag älskar honom ju... men det var som det inte fanns ett annat val.
Började du också titta runt direkt efteråt? Känns bara som att han vill såra mig, även fast han sa att han inte vill att jag ska vara ledsen... så gör han sådär.
Och tyvärr så måste jag ha kontakt med honom snart då hans föräldrar är bortresta (kommer hem om ca 2-3 v) och att han gav mig extranycklarna, samt att jag har kläder där, plus att vi faktiskt har en liten hundvalp tillsammans
Men har ni inte försökt att "fixa" era problem då? Skulle du kunna tänka dig ge det en till chans? Men om ni skulle ge det en ny chans ha inte för stora förhoppningar!!

Jag älskar fortfarande mitt ex, precis som du! Men vad kan man göra? Det är bara bita i det hårda och gå vidare!! Ett tips är att du aktiverar dig mycket, dvs att du gör saker hela tiden så som träning/promenader, umgås med kompisar, träffar nya människor så slipper du tänka på honom lika mycket!
Synd det där med hundvalpen och nycklarna osv.. Bara att avliva hunden , skämt å sido! Försök att få det med kläderna och allt avklarat så fort som möjligt!

Nej jag började inte "leta" aktivt efter en ny tjej som kunde ta hennes plats, verkligen inte, men det är klart att jag började kolla in nya tjejer för att glömma henne snabbare! Han "Kollar" efter andra tjejer bara för att han VET att du tar åt dig och att han vet att du vet att han kollar in/raggar på andra, han känner sig bättre, han får sitt "lilla ego" boost när han får lite bekräftelse från andra tjejer..
Citera
2007-01-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRONZ
Men har ni inte försökt att "fixa" era problem då? Skulle du kunna tänka dig ge det en till chans? Men om du skulle ge det en ny chans ha inte för stora förhoppningar!!

Jag älskar fortfarande mitt ex, precis som du! Men vad kan man göra? Det är bara bita i det hårda och gå vidare!! Ett tips är att du aktiverar dig mycket, dvs att du gör saker hela tiden så som träning/promenader, umgås med kompisar, träffar nya människor så slipper du tänka på honom lika mycket!
Synd det där med hundvalpen och nycklarna osv.. Bara att avliva hunden , skämt å sido! Försök att få det med kläderna och allt avklarat så fort som möjligt!

Nej jag började inte "leta" aktivt efter en ny tjej som kunde ta hennes plats, verkligen inte, men det är klart att jag började kolla in nya tjejer för att glömma henne snabbare! Han "Kollar" efter andra tjejer bara för att han VET att du tar åt dig och att han vet att du vet att han kollar in/raggar på andra, han känner sig bättre, han får sitt "lilla ego" boost när han får lite bekräftelse från andra tjejer..

Jo då vi har försökt och försökt och försökt, det går inte... kommer ingen vart
Och jag har gjort slut tidigare för ca 2 mån sen, men då endast en dag... för att jag blev så otroligt ledsen av tanken att vara utan honom.

Jag ville ta mina grejer ganska snabbt, men han vill inte göra det förrän om ett par veckor eftersom det skulle vara för jobbigt att träffa mig nu. det jobbiga med hunden är också att jag betalade hälften, och att vi LOVADE på hedersord att den som behöll hunden skulle få betala till den andra, alltså måste jag också ta upp de 4500 kronorna nångång, och gah, aja du kan ju tänka dig
Citera
2007-01-18, 18:53
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Jo då vi har försökt och försökt och försökt, det går inte... kommer ingen vart
Och jag har gjort slut tidigare för ca 2 mån sen, men då endast en dag... för att jag blev så otroligt ledsen av tanken att vara utan honom.

Jag ville ta mina grejer ganska snabbt, men han vill inte göra det förrän om ett par veckor eftersom det skulle vara för jobbigt att träffa mig nu. det jobbiga med hunden är också att jag betalade hälften, och att vi LOVADE på hedersord att den som behöll hunden skulle få betala till den andra, alltså måste jag också ta upp de 4500 kronorna nångång, och gah, aja du kan ju tänka dig

Okej ! Då är det bara att gå vidare, oavsett hur ont det än gör! Jag vet att det är lätt att säga, men försök i alla fall! Få inga återfall ex ringa honom mitt i natten o säga att du älskar honom osv osv!! Var bara kall mot honom, visa inga känslor för honom, var bara likgiltig mot honom! Knepig sits det där! Varför kan ni inte bara sälja hunden? Så slipper ni alla probs med den!

Det är bara att acceptera situationen och gå vidare ! Hur svårt det än är, alla vi har varit där, blivit brända och fått ärr!
Citera
2007-01-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRONZ
Okej ! Då är det bara att gå vidare, oavsett hur ont det än gör! Jag vet att det är lätt att säga, men försök i alla fall! Få inga återfall ex ringa honom mitt i natten o säga att du älskar honom osv osv!! Var bara kall mot honom, visa inga känslor för honom, var bara likgiltig mot honom! Knepig sits det där! Varför kan ni inte sälja hunden?

Det är bara att acceptera situationen och gå vidare ! Hur svårt det än är, alla vi har varit där, blivit brända och fått ärr!

Nej nej, det är han som ska behålla hunden, jag vill det. Då har han ju alltid något att älska, och som älskar honom tillbaka ... han behöver aldrig vara riktigt ensam heller. Jag behöver nog vår hund mer än honom, men jag släpper det, för hans skull. Och att sälja hunden är verkligen inget val.

Yeah I know... första gången i den här sitsen förstår du, och jag vet att det kommer komma fler... men första gången är alltid svårast, inte sant?
Citera
2007-01-18, 19:17
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Nej nej, det är han som ska behålla hunden, jag vill det. Då har han ju alltid något att älska, och som älskar honom tillbaka ... han behöver aldrig vara riktigt ensam heller. Jag behöver nog vår hund mer än honom, men jag släpper det, för hans skull. Och att sälja hunden är verkligen inget val.

Yeah I know... första gången i den här sitsen förstår du, och jag vet att det kommer komma fler... men första gången är alltid svårast, inte sant?

Ahaa okej, då förstår jag! Ja, the first cut is the deepest, det utrycket stämmer så jävla väl! Ja, Mitt "X" som jag snackar om här i tråden var också min första riktiga kärlek! Innan jag träffade henne visste jag inte vad kärlek var för något! Det svider som fan när man tänker att hon en dag kommer ha någon annan vid sin sida än mig! Men fan alltså vi måste bita IHOP!!!!!

Fan nu när jag sitter här i mitt rum framför fb så börjar jag grubbla och sakta men säkert bryta ned mitt psyke igen, just idag har det varit jävligt svårt, tänkt på gammla minnen nästan hela dagen, fan alltså att det ska va så jävla svårt! Dessutom har jag hittat en gammal "mapp" i datorn från vår semester förr förra året i grekland !
Citera
2007-01-18, 20:16
Medlem
sen så visade det sig att det där med tjejkollen på playa inte riktigt vara vad jag trodde, men aja... haha jag ska sluta älta saker på internet (hahah går aldrig att radera), för det blir ändå bara att man berättar sin sida av det, och att det då blir ofullständigt och väldigt vinklat.

Fan vad jag älskar honom. Gah får prata med kompisar istället
Citera
2007-01-18, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Mm, får nog lida i det tysta, som vanligt. vet inte hur många gånger det här har hänt mig, nånting är fan fel..kanske måste jag bara krypa ut ur skalet lite mer, bjuda mer på mig själv. Fuck knows..
Skit händer mannen, går det inte så går det inte. Fungerar rätt likt för mig, är det en tjej jag verkligen är intresserad av är oftast inte hon det och de tjejer jag får efter mig är jag oftast måttligt intresserad av.

Sluta för allt i världen inte fråga ut tjejer bara, en dag klaffar det och det finns inget fel i att visa intresse sålänge man kan fungera normalt på ett arbete med samma person efteråt.
Citera
2007-01-18, 23:09
Medlem
Finns det verkligen fler man kan bli lycklig med än sitt ex?
och varför vägrar man acceptera det logiska faktumet när man är på botten?

varför varför varför?

det är ju hur logiskt somhelst
precis som att vetskapen om att jag stängde av ugnen imorse gör mej lugn eftertsom logiken i det säger att mitt hus inte brinner upp medans jag är borta.
Varför kan jag inte känna samma lugn inför vetskapen att det kommer fler kärlekar lär inte få sömn inatt heller
Citera
2007-01-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
Finns det verkligen fler man kan bli lycklig med än sitt ex?
och varför vägrar man acceptera det logiska faktumet när man är på botten?

varför varför varför?

det är ju hur logiskt somhelst
precis som att vetskapen om att jag stängde av ugnen imorse gör mej lugn eftertsom logiken i det säger att mitt hus inte brinner upp medans jag är borta.
Varför kan jag inte känna samma lugn inför vetskapen att det kommer fler kärlekar lär inte få sömn inatt heller

lugn och fin det kommer bli bättre tro mig tiden läker alla sår det är sant, kunde själv inte sova i min dubbelsäng på ett bra tag efter det tog slut mellan mig och mit ex. Det går över det är svårt och tufft men det går över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in