Som jag har gnällt om tidigare, så har jag haft män som har varit mycket kassa, som jag ändå inte för mitt liv kunnat ge upp min känslomässiga bindning till. Ironiskt nog har jag ibland kunnat göra det när jag fått till det med dem igen, och så att säga fixat förhållandet, för att sen acceptera att de inte var goda nog för mig.
Med andra ord tror jag att det handlar om ensjälv när man inte kan släppa män som inte är värda kärleken man slösar på dem.
Sen finns fenomenet att man helt enkelt inte gillar att gamla kärlekar går vidare. Ingen gillar att se någon man känt något för överhuvudtaget med någon annan. Det är den genetiska urkraften.
Poeten, som jag pratade mycket med, brukade flirta med och fick till det med någon gång för 4-5 år sedan, och sedan sporadiskt snackat med någon gång, mest om hans kärleksproblem, hörde av sig till mig i går och meddelade att han var nykär och hade någon ny flamma. Jag gillade det inte. Vi har sagt att vi är vänner, men jag gillade det inte. Det är stark varning på honom, för jag överser med alla hans fel, för jag har någon idé om att jag känner honom och vi har något speciellt, (men bara när han inte är väljer att vara idiot då), och att han är känslig o massa tjafs. Ja, ni vet, när man gemensamt gillar hur den andre ser på en och stämningen man har, hur man förstår varandra, den romantiserade bilden man har. Jag kan ärligt säga att jag kände mig övergiven, fastän jag inte träffat honom IRL på flera år. Vi satt och klagade på våra värdelösa ex tillsammans, vi var vänskapliga i alla fall, och ändå tar jag det personligt när han hör av sig för att berätta att han är kär.
Med andra ord tror jag att det handlar om ensjälv när man inte kan släppa män som inte är värda kärleken man slösar på dem. Sen finns fenomenet att man helt enkelt inte gillar att gamla kärlekar går vidare. Ingen gillar att se någon man känt något för överhuvudtaget med någon annan. Det är den genetiska urkraften.
Poeten, som jag pratade mycket med, brukade flirta med och fick till det med någon gång för 4-5 år sedan, och sedan sporadiskt snackat med någon gång, mest om hans kärleksproblem, hörde av sig till mig i går och meddelade att han var nykär och hade någon ny flamma. Jag gillade det inte. Vi har sagt att vi är vänner, men jag gillade det inte. Det är stark varning på honom, för jag överser med alla hans fel, för jag har någon idé om att jag känner honom och vi har något speciellt, (men bara när han inte är väljer att vara idiot då), och att han är känslig o massa tjafs. Ja, ni vet, när man gemensamt gillar hur den andre ser på en och stämningen man har, hur man förstår varandra, den romantiserade bilden man har. Jag kan ärligt säga att jag kände mig övergiven, fastän jag inte träffat honom IRL på flera år. Vi satt och klagade på våra värdelösa ex tillsammans, vi var vänskapliga i alla fall, och ändå tar jag det personligt när han hör av sig för att berätta att han är kär.
! Du ska vara stolt, men det bästa hade varit om du inte hade försökt att ringa henne eller att sms:a henne..
? *Ironi*
..