2007-01-18, 17:59
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRONZ
Mycket givande läsning denna sida från alla !

uppdatering: Hon ringde mig nu i veckan(måndags), frågade mig varför jag inte har ringt osv ! Jag svarar att det var hon som inte ville ha ngn kontakt med mig, men jag sa att det var lika bra att vi inte hördes/träffades som hon hade tidigare föreslagit, för det var bäst för oss båda! Efter en stunds tjattrande om ingeting så frågar hon om vi kunde ses, byta grejer och kanske hitta på något! Jag sa blankt nej *stolt*!

Jag sa att jag kunde skicka hennes grejer på posten och hon kunde skicka mina grejer till mig! Då bröt hon ihop totalt, tjöt som en stucken gris ! Hon frågade varför jag inte ville träffa henne längre, varför jag är så taskig osv!?
Jag svarade att det var hon som inte ville träffa mig mer, det var hon som valde bort mig, jag valde inte bort henne.. Sedan forsätter tjutandet i hela samtalet ut(från henne), hon säger att hon inte tänker skicka mina grejer, men jag kan skicka hennes till henne..

Varför ringer hon och tjuter till mig? Varför vill hon höra att jag fortfarande älskar henne? Jävla attention whore är hon! Hon förstår ju inte att hon sårar mig när hon ringer hela jävla tiden och vill vara "putti nutti".. Dubbla budskap hela tiden! Blir galen, fast jag visar det inte för henne!!

NU till frågan, jag vill verkligen ha mina kläder som jag har där, behöver dom till helgen då jag ska ut ! Men ska jag ha stake i mig och inte ringa henne!? För jämt innan är det JAG som har vikit mig, tofflat, svarat ja på varje förslag som hon kommit med osv.. Är det hon som ska höra av sig? Antagligen så kommer hon inte posta mig grejer!

Jag vill verkligen få detta överstökat så fort som möjligt!

Gör som jag. (kanske lite fel tider men i alla fall)

Sätt på dig solglasögon, kolla inte på henne, säg inte ett ord.

Ta dina saker och gå.

.
Citera
2007-01-18, 18:07
Medlem
Usch, har en "crush" på en tjej på jobbet, hon har dessutom tackat nej till en dejt när jag frågade henne, och nu ses vi nästan varje dag, möter varandras blickar, säger ett kort: Hej, på morgonen..

Hon är, utseendemässigt, min drömtjej. Känner henne inte så bra ännu och hon är ung, bara 18 år, ändå så darrar jag nästan i hennes närvaro. otroligt patetiskt.

Och jag trodde att hon skulle bli glad, att hon såg nåt i mig. Fasen också.
Har verkligen inte flyt med det här.
Citera
2007-01-18, 18:08
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Gör som jag. (kanske lite fel tider men i alla fall)

Sätt på dig solglasögon, kolla inte på henne, säg inte ett ord.

Ta dina saker och gå.

.

Ja det tänker jag göra, men vem av oss ska ta första steget till att "byta" grejer? Jag vill fan inte vika mig först, jag har jämt gjort det innan! Om jag ringer till henne så känns det som att hon har "vunnit"!? Eller är det jag som bara är lite naiv när jag tänker så här?
Citera
2007-01-18, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Usch, har en "crush" på en tjej på jobbet, hon har dessutom tackat nej till en dejt när jag frågade henne, och nu ses vi nästan varje dag, möter varandras blickar, säger ett kort: Hej, på morgonen..

Hon är, utseendemässigt, min drömtjej. Känner henne inte så bra ännu och hon är ung, bara 18 år, ändå så darrar jag nästan i hennes närvaro. otroligt patetiskt.

Hur sa hon nej då? Beskriv scenariot!
Citera
2007-01-18, 18:11
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko

Hur frågade du henne då? Inte för desperat hoppas jag, för det tycker tjejer är bara avtändande, dvs att du var för på? Eller frågade du bara rakt ut? Isf om du gjorde det är det bara acceptera det, det är ju hon som antagligen går miste om något!! ignorera henne! Förstår inte varför du ska må dåligt över detta? Du frågade ju bara, inget skada skedd..
Citera
2007-01-18, 18:13
Medlem
jag dumpade min kille igår efter 1 1/2 år tillsammans. Vi har haft problem i ca ett halvår, och kortfattat handlar det väl om att vi inte passar ihop egentligen. Vi tänker för olika, jag accepterar/respekterar hans åsikter och vill inte ändra dem, medans han typ ville "läxa upp" mig om mina åsikter/inte accepterar dem (och observera att dessa åsikter INTE ALLS inverkade på vårat förhållande mer än i hans huvud). Han fick mig ofta mig att känna som att jag var 3 år, och att han visste bäst och att jag var en dålig människa.
Och det var väl där det föll.
Jag älskar honom innerligt, och jag vet att han älskar mig med... men jag kunde inte fortsätta, och han visste det likså att det inte funkade längre...
Jag menar det kändes alltid som att jag inte dög ungefär, att han ville att jag skulle vara någon annan

vi avslutade samtalet med att säga att vi båda älskade varandra...

nu kommer f-n det jävligaste. Jag bli så jäkla sårad, en dag tar det, en dag! Innan han börjar kolla runt på tjejer på den där jävla hor-sidan playahead.
(hahah ursäkta mig)
Och ja, jag gjorde valet att göra slut, men inte på grund av att det fattades känslor, utan för att det inte gick... och efter 1 1/2 år är det inte som att man inte blir arg/svartsjuk om ens förre detta partner genast börjar leta kött på marknaden igen.

Jag vet inte var jag ska ta vägen, han var min bästa vän, och jag mår skit nu. Och vem var det man ringde när man mådde skit?
Han så klart.
Citera
2007-01-18, 18:21
Medlem
Brandbils avatar
Uppskattar också tråden, intressant läsning.

Citat:
NU till frågan, jag vill verkligen ha mina kläder som jag har där, behöver dom till helgen då jag ska ut ! Men ska jag ha stake i mig och inte ringa henne!? För jämt innan är det JAG som har vikit mig, tofflat, svarat ja på varje förslag som hon kommit med osv.. Är det hon som ska höra av sig? Antagligen så kommer hon inte posta mig grejer!

Jag vill verkligen få detta överstökat så fort som möjligt!
Det känns konstigt att säga det, jag brukar vilja sköta saker face up. Men i din situation skulle jag överväga att skicka någon polare eller så. Mest om du vill visa henne att det inte hjälper att gråta lite på telefon osv.

Varför kan inte alla bara komma överens och vara snälla..?
Citera
2007-01-18, 18:21
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poco_loco
jag dumpade min kille igår efter 1 1/2 år tillsammans. Vi har haft problem i ca ett halvår, och kortfattat handlar det väl om att vi inte passar ihop egentligen. Vi tänker för olika, jag accepterar/respekterar hans åsikter och vill inte ändra dem, medans han typ ville "läxa upp" mig om mina åsikter/inte accepterar dem (och observera att dessa åsikter INTE ALLS inverkade på vårat förhållande mer än i hans huvud). Han fick mig ofta mig att känna som att jag var 3 år, och att han visste bäst och att jag var en dålig människa.
Jag älskar honom innerligt, och jag vet att han älskar mig med... men jag kunde inte fortsätta, och han visste det likså att det inte funkade längre...
Jag menar det kändes alltid som att jag inte dög ungefär, att han ville att jag skulle vara någon annan

nu kommer f-n det jävligaste. Jag bli så jäkla sårad, en dag tar det, en dag! Innan han börjar kolla runt på tjejer på den där jävla hor-sidan playahead.
(hahah ursäkta mig)
Och ja, jag gjorde valet att göra slut, men inte på grund av att det fattades känslor, utan för att det inte gick... och efter 1 1/2 år är det inte som att man inte blir arg/svartsjuk om ens förre detta partner genast börjar leta kött på marknaden igen.

Jag vet inte var jag ska ta vägen, han var min bästa vän, och jag mår skit nu. Och vem var det man ringde när man mådde skit?
Han så klart.

DU låter exakt som mitt ex ! Försök bara att undvika honom, men du får nog stå ditt kast, det var ju du som valde att lämna honom, han valde inte att lämna dig! Ja det är klart som fan man blir svartsjuk när man ser sin "älskling" kolla på andra direkt efter man brutit, men det är bara bita ihop och gå vidare.. Det är lätt sagt, men försök i alla fall.. FÅ inget återfall och ring honom! Han känner sig lika för jävlig som du känner dig för tillfället!
Citera
2007-01-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade
Hur sa hon nej då? Beskriv scenariot!

Hon sa nej via sms efter att jag skickat ett sms "vad säger du om att ta en promenad?". whimp!
Hon: Hej! träffar någon annan, hoppas du inte fått falska förhoppningar, ses på måndag, kram!"
Är dock nästan säker på att det var en lögn för att inte såra mig,.
Men jag frågade henne på jobbet, vi pratade lite om helgen och jag frågade om hon hade lust att göra något. Jag drack en kopp te och darrade på handen, så det msåte hon ha sett. (inte bra men jag var tvungen att fråga, just precis då)
Dock så försvann hon iväg innan jag "hann" ta hennes nummer så jag tog fram det från en pärm där vi skriver i våra tider.

Efter dess har jag inte pratat med henne om det där, mest försökt vara "som vanligt". Vilket kanske gör att hon uppfattar mig som ännu mer cp, men jag vet itne hur man gör riktigt. Det jag känner för att göra är att ta henne avsides och säga: "Jag trodde inget speciellt, jag tycker bara att du är en söt och trevlig tjej" eller nåt sånt.
Citera
2007-01-18, 18:26
Medlem
CRONZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil
Uppskattar också tråden, intressant läsning.

Det känns konstigt att säga det, jag brukar vilja sköta saker face up. Men i din situation skulle jag överväga att skicka någon polare eller så. Mest om du vill visa henne att det inte hjälper att gråta lite på telefon osv.

Varför kan inte alla bara komma överens och vara snälla..?

Jag vill också sköta det "face up", men som du säger i detta fall så är det nog böst.. Men va fan helgen är imorrn och jag måste ha mina kläder ffs, det tar ju minst 2-3 dagar för att få det via posten!! Ajusst fan glömde skriva att hon hade frågat en av mina nära vänner att ta hennes saker och ge till henne då dom går i samma skola.. Men hon hade inte planerat att ge mina grejer till denne person så att jag skulle kunna få dom !

Hehe ja du varför kan inte alla komma överns? Det går inte när det finns iq-befriade utseende fixerade halvtanorektiker fall till tjejer vars huvud intresse är shopping! den beskrivningen stämmer bra in på mitt x..
Citera
2007-01-18, 18:28
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poco_loco

(hahah ursäkta mig)

Han så klart.
Jag ska inte leka psykolog, men två saker. Först en liten sak (som kanske kan kopplas till den större), du lägger all skuld på honom. Är det verkligen bara han som vill ändra på dig? Kan ju vara båda som har en del i det. Det skulle t.ex. kunna vara så att du är osäker och tolkar hans attityd som att han vill förändra dig när han egentligen kanske bara vill "käftas" lite. Som sagt ett illustrativt exempel. Inget personligt.

Den andra grejen är hans "utflykter" på playahead. Åter igen, se det från hans perspektiv. Han mår antagligen lika dåligt som du och som nämnts i så många trådar här är ett sätt att försöka gå vidare att komma i kontakt med lite nya tjejer. Även om man inte tänkt sig giftermål närmaste tiden.

Är han lite slug räknar han med att du kollar upp honom på sidan och detta kanske är just den reaktion han vill ha hos dig...

Hur som helst, försök sätta dig in i hans skor.
Citera
2007-01-18, 18:30
Medlem
Citat:
DU låter exakt som mitt ex ! Försök bara att undvika honom, men du får nog stå ditt kast, det var ju du som valde att lämna honom, han valde inte att lämna dig! Ja det är klart som fan man blir svartsjuk när man ser sin "älskling" kolla på andra direkt efter man brutit, men det är bara bita ihop och gå vidare.. Det är lätt sagt, men försök i alla fall.. FÅ inget återfall och ring honom! Han känner sig lika för jävlig som du känner dig för tillfället!

Han valde kanske inte att lämna mig, men både han och jag visste att det skulle blivit så ändå till slut om inte jag gjort det nu... och det pratade vi om. Ja, jag vet jag får stå mitt kast
men det gör inte mindre ont för det, för jag ville ju inte göra det, jag älskar honom ju... men det var som det inte fanns ett annat val.
Började du också titta runt direkt efteråt? Känns bara som att han vill såra mig, även fast han sa att han inte vill att jag ska vara ledsen... så gör han sådär.
Och tyvärr så måste jag ha kontakt med honom snart då hans föräldrar är bortresta (kommer hem om ca 2-3 v) och att han gav mig extranycklarna, samt att jag har kläder där, plus att vi faktiskt har en liten hundvalp tillsammans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in