Citat:
Ursprungligen postat av CarroJ
Du är inte ensam, ringde till honom igår och bönade och bad om att vi skulle få det att fungera. Han tyckte att vi skulle vara vänner för han ville inte förlora mig helt...
Det gjorde ju inte saken bättre att han sa det, helt plötsligt så tändes en liten strimma hopp, igen. Men jag har bestämt mig för att bryta helt nu, jag klarar nog inte att vara vän med honom än, det gör så ont att se honom och veta att jag inte kan få honom.
Starkt gjort. Jag trodde jag hade kommit över honom och ville därför också vara vänner igen för att han är en himla bra person på många plan och jag ville inte förlora det. Men det var alldeles för tidigt, hopp tändes hos mig också vid minsta lilla vink och det var inte hållbart...
Läser era berättelser om förhållanden som varat i flera år och sedan tagit slut och jag får dåligt samvete. Mitt problem är inte lika stort, och jag förundras över att ni hanterar det så bra. Hur vänjer man sig av med något man har varit van med i flera år? Ni är otroliga som kämpar på.
Kan berätta lite kort om mitt "problem" eftersom att jag inte gjort det... I början av hösten blev jag som jag skrivit tidigare deprimerad och helt olik mig själv som person. Jag orkade inte göra någonting, träffa någon, orkade inte skämta och skratta som jag gjort tidigare. Jag klarade inte av ensamheten hösten kom med då jag hade haft två misslyckade kärleksperioder under våren/sommaren. Sedan träffade jag en kille som jag inledde en vänskap med. Det utvecklades senare till ett slags vänner med förmåner-förhållande och det fick mig upp på fötter igen. Att ha honom vid min sida, någon som gav mig trygghet och värme, var någonting jag verkligen behövde. Men jag började ta det för givet...
Jag var väldigt klar med att jag inte ville ha ett förhållande. Jag var rädd för att bindas till någon. Men vi fortsatte vår relation och en dag började vi bråka om en liten skitsak och för stunden kände jag verkligen att jag inte orkade med honom längre och ville inte ha något mer med honom att göra. Jag ville ta en paus för att se om jag kunde stå själv på mina egna ben igen, något jag inte hade kunnat göra sen förra våren. Vi bestämde oss för att det skulle ta slut och det kändes som det rätta just då.
Men det var verkligen inte det rätta. Jag började sakna mer och mer och insåg att jag verkligen hade tagit allting vi hade haft för givet, att jag hade förträngt att jag hade haft känslor för honom hela tiden för att jag inte ville se det. Men jag vågade inte säga någonting till honom. Jag skämdes så mycket för att det är inte första gången vi tar ett "uppehåll" och det känns som att det alltid är mitt fel när det händer. Därför vågade jag inte säga någonting till en början...
Sedan hände det en del grejer de kommande veckorna som har gjort det omöjligt för oss att försöka igen. Han vill inte ge mig en till chans och jag har ångest varje dag över det här.
Jag
vet att det går över, men jag vill inte att det ska gå över utan jag vill att vi ska försöka igen. Vetskapen om att det var jag som strulade till det och inte han gör mig ännu mer säker på min sak. Jag måste bara ha ett klart svar...