Citat:
Ursprungligen postat av Lundbaarg
Sommardippen. No worries, jag upplever den för tillfället också.
Var tvungen att gå in i garderoben och leta efter datorboxar o shiet, där låg ett brev hon skickade till mig innan hon åkte iväg på sin semester som innebar slutet på vårt förhållande. Gosh, right in the gutter! Men bara att stå emot.
Hold on flinta! Inte helt otroligt att det skullekomma en dipp och just vid semestern. Du är van vid något annat (exet) och du får inte "tillräckligt" från de du upplever nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Plura66
Kämpa på.....
Vändningen kommer...jag lovar.
Jag kämpar på, och vet ju också egentligen själv att det är en helt vanlig sommarångest som normalt infinner sig hos mig när det visar sig att verkligheten inte är riktigt lika ljuvlig som en pripps-blå-reklam. Men jag har bestämt mig. Det blir inte mer än två veckors semester för min del. Jag får vad som kan liknas vid panikångest när jag vaknar och inte har någonting planerat. Även om folk hör av sig och frågar om jag vill med på diverse aktiviteter så känns det inte som det fyller mitt behov av lycka. Såklart, egentligen, för det finns det nog ingenting som kan göra för tillfället, men ändå. Jag fixar inte att nöja mig med second best när jag vet hur det egentligen kan vara. Därför har jag bestämt mig för att detta blir min andra och sista semestervecka. Hade säkert behövt mer för att vila upp mig ordentligt inför kommande höst och vinter, men det skiter jag i just nu. Just nu är prio att må okej varje dag, eller åtminstone varannan.
Även om semestern till en början kändes underbar så har det i takt med att tiden gått inte blivit riktigt lika roligt som i början att befinna sig i tillståndet full eller bakfull. Känns bara som kemisk lycka och olycka. Ooops, nu ser jag att det låter oroväckande kanske, men det är så det sett ut hittills i alla fall. "Tja, lust att dricka några kalla" <--- där börjar det. Nu är jag som sagt less på både att dricka alkohol och att vara ledig. Nu längtar jag faktiskt tillbaks till jobbet och jag får försöka kompensera min korta semester med någon vecka utomlands i mörka vintern eller nåt. Mår fan skit av att bara vara hemma och planlöst glida omkring.