Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-21, 18:41
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Jag har hört dessa från mitt ex:

Jag är osäker på mig själv
jag saknar singellivet
Jag vet inte vad jag vill
Jag måste få tid att tänka

Alla dessa ursäkter för att dumpa mig för en annan kille Har säkert missat en o annan
Ja, samma här typ, underbart när man sen fick reda på att hon redan hade en ny kille när hon yttrade de där orden. Ush och fy.. fyfan..
Citera
2009-03-21, 23:02
Medlem
Torvaldinas avatar
Så... Nu ikväll fick jag reda på att exet har någon hemma hos sig, alldeles precis nu. Med någon, menar jag inte hans mamma eller så utan självklart nån form av sexobjekt, med eller utan känslor. Tjej eller kille, vet jag inte heller, men jag tar förgivet att det är en tjej.

Det har varit slut i två månader så jag har kommit över den värsta biten, men självklart sitter äganderätten i och river i mig. När jag fick reda på det mådde jag akut dåligt i en kvart. Sen kände jag bara en stor lättnad. NU kan jag äntligen gå vidare, utan att älta eller undra om det var rätt eller fel att vi gjorde slut. Nu kan jag äntligen släppa taget, slicka mina sår och resa mig upp starkare än någonsin.
Precis som jag förklarat i tidigare inlägg så måste vi ses en gång i veckan då vi driver träningar tillsammans. Men nu äntligen kan jag se honom i ögonen, med en blick som talar om precis vad han har förlorat och gått miste om när han trampade på mig. Av någon sjuk anledning så steg min självkänsla av det här "nederlaget". Jag känner i hela min kropp att det är hans förlust!

Skönt!!!!
Citera
2009-03-21, 23:27
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torvaldina
Av någon sjuk anledning så steg min självkänsla av det här "nederlaget". Jag känner i hela min kropp att det är hans förlust!

Skönt!!!!
Grattis!
Citera
2009-03-21, 23:35
Medlem
Torvaldinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3tter
Grattis!

Tackar!! Nu ska jag krypa ner i sängen och sova djupt med vetskapen att imorgon är det en fin dag, som bara är min egen!
Citera
2009-03-22, 00:29
Medlem
Sorgligt första inlägg. Men något måste vara det första.

Tänkte berätta min historia för er.
Mitt ex och jag var ihop i 7 månader, vi är båda 18. Hon dumpade mig för drygt en månad sen. Anledningen till det var att hon inte tyckte att det kändes rätt längre, att jag hade förändrats. Det har hon alldeles rätt i. Den senaste tiden var vi båda väldigt trötta och deppiga. Hon gick in i väggen (inte bokstavligt talat) och har legat på sjukhus ett antal gånger. Det gick precis upp för mig hur mycket jag förändrades under den tiden. När vi träffades låg vi mest och kollade på film eller bara myste. Ingen av oss orkade engagera sig särskilt mycket. Genom våra första 5 månader hittade vi på saker hela tiden, tog det nästan aldrig lugnt.

Så till problemet.
Hon är min första riktiga kärlek! Jag tänker på henne varje sekund fortfarande. Hon har sårat mig väldigt djupt och sagt väldigt mycket elakt. Trots det älskar jag henne så otroligt mycket. Jag vill verkligen ge vårt förhållande en chans till. Hon o andra sidan säger att hon fortfarande älskar mig, men "vill inte låsa sig vid första bästa", som hon så fint uttryckte sig. Hon har alltså någon ny kille på gång redan. Han sover över hos henne just inatt.

Vi har pratat väldigt mycket om det här hon och jag. Jag har försökt bevisa min kärlek till henne på olika sätt, men utan vidare bra resultat. Hon vill fortfarande inte "låsa sig" vid mig.

Så frågan är alltså vad fan ska jag göra?!
Jag känner absolut inte för att gå efter någon annan brud. Det känns som om jag lurar både mig själv och henne då. Jag skulle göra vad som helst för att få tillbaka mitt ex! (Kanske till och med ta nåt i 2an ). Ska jag vänta tills hon är klar med äcklet hon håller på med nu? Eller helt enkelt lura mig själv och gå efter någon annan?

Jag vet nog redan vad jag kommer få för svar, men det känns ändå skönt att få skriva av sig.
Ber om ursäkt om texten är flummigt skriven, klockan är mycket.
Citera
2009-03-22, 00:38
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traceur
(Kanske till och med ta nåt i 2an )
ATt hon redan verkar ha någon på g tyder väl på att hon inte vill ge dig en chans och som vanligt så är nog det bästa att börja tänka på dig själv i första hand. Du säger att du kanske tillochmed kan vänta ut denna nya kille som hon nu sover med, som säkert är en ful idot btw, menar du verkligen det? Skulle du kunna glömma att hon varit med han och låtsas att allt är som vanligt?
Så har jag också tänkt, men nu när tiden bara går och går så börjar minnet av hennes bra sidor helt försvinna. Nu kommer jag bara ihåg det dåliga, och skulle hon göra slut med den hon är ihop med nu och vilja försöka igen så skulle jag bara skratta åt det. Iallafall som det känns nu.
Citera
2009-03-22, 00:40
Medlem
parkråttas avatar
Citat:

Mitt ex och jag var ihop i 7 månader, vi är båda 18. Hon dumpade mig för drygt en månad sen. Anledningen till det var att hon inte tyckte att det kändes rätt längre, att jag hade förändrats. Det har hon alldeles rätt i. Den senaste tiden var vi båda väldigt trötta och deppiga. Hon gick in i väggen (inte bokstavligt talat) och har legat på sjukhus ett antal gånger. Det gick precis upp för mig hur mycket jag förändrades under den tiden. När vi träffades låg vi mest och kollade på film eller bara myste. Ingen av oss orkade engagera sig särskilt mycket. Genom våra första 5 månader hittade vi på saker hela tiden, tog det nästan aldrig lugnt.

Så till problemet.
Hon är min första riktiga kärlek! Jag tänker på henne varje sekund fortfarande. Hon har sårat mig väldigt djupt och sagt väldigt mycket elakt. Trots det älskar jag henne så otroligt mycket. Jag vill verkligen ge vårt förhållande en chans till. Hon o andra sidan säger att hon fortfarande älskar mig, men "vill inte låsa sig vid första bästa", som hon så fint uttryckte sig. Hon har alltså någon ny kille på gång redan. Han sover över hos henne just inatt.

Vi har pratat väldigt mycket om det här hon och jag. Jag har försökt bevisa min kärlek till henne på olika sätt, men utan vidare bra resultat. Hon vill fortfarande inte "låsa sig" vid mig.

Jag känner absolut inte för att gå efter någon annan brud. Det känns som om jag lurar både mig själv och henne då. Jag skulle göra vad som helst för att få tillbaka mitt ex! (Kanske till och med ta nåt i 2an ). Ska jag vänta tills hon är klar med äcklet hon håller på med nu? Eller helt enkelt lura mig själv och gå efter någon annan?

Jag vet nog redan vad jag kommer få för svar, men det känns ändå skönt att få skriva av sig.

Kom över henne och gå vidare. Jag vet att det är svårt, jag är själv mitt uppe i ett jävla helvettes skithål efter att ha blivit dumpad för några veckor sedan... det gör ont som fan, men jag tror att du kommer må bättre om du skippar henne. Hon verkar ju redan ha gått vidare, så jag tror inte att hon kommer komma tillbaka.

Bara att inse att livet inte går som man vill, låta det göra ont ett tag, och sedan komma tillbaka på banan igen. Jag är kanske inte rätt person att skriva såhär i och med att jag själv har svårt som fan att komma över mitt ex just nu, men men.
Citera
2009-03-22, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3tter
menar du verkligen det? Skulle du kunna glömma att hon varit med han och låtsas att allt är som vanligt?

Här var det snabba svar

Jag har tänkte på det väldigt mycket. Och jag har kommit fram till att jag skulle faktiskt kunna skita i att hon varit med den snubben. Jag är inte bara lite småförälskad i henne. Jag är störtkär i kvinnan! Det känns väldigt snopet att det ska gå förlorat bara för att vi inte uppmärksammat varandra lika mycket på den senare tiden. Visst, det var mitt fel också, men det hade ju sina orsaker.

Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Hon verkar ju redan ha gått vidare, så jag tror inte att hon kommer komma tillbaka.

Jag vet inte där. Hon säger att hon fortfarande älskar mig. Hon bevisar det jävligt dåligt dock. Tror inte att hon heller har det så lätt just nu. Många killar som drar i henne...
Citera
2009-03-22, 00:58
Medlem
Bakteriens avatar
Citat:

Så till problemet.

Citat:
Här var det snabba svar

Jag har tänkte på det väldigt mycket. Och jag har kommit fram till att jag skulle faktiskt kunna skita i att hon varit med den snubben. Jag är inte bara lite småförälskad i henne. Jag är störtkär i kvinnan! Det känns väldigt snopet att det ska gå förlorat bara för att vi inte uppmärksammat varandra lika mycket på den senare tiden. Visst, det var mitt fel också, men det hade ju sina orsaker.

Jag vet inte där. Hon säger att hon fortfarande älskar mig. Hon bevisar det jävligt dåligt dock. Tror inte att hon heller har det så lätt just nu. Många killar som drar i henne...

Hon älskar dig men har ändå en annan kille? Det är skillnad på älska och älska. Tro mig, du är inte den enda som blivit dumpad vars ex säger exakt dom orden till en.
Att vänta på henne är det bland det sämsta du kan göra. Hur kul blir det i längden? Ska du ringa och fråga henne nån gång i veckan och fråga om dom gjort slut? Nej det håller inte.
Jag skulle acceptera att det är slut...och se må skit...och sen sakta inse att det finns fler fiskar i sjön.
Citera
2009-03-22, 01:03
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Här var det snabba svar

En sak jag har fått lära mig är att tjejer säger en jävla massa men sällan lever upp till det. Men fan, vad har du att förlora liksom? Om du kan ta att hon har varit med den här anda snubben, så är det väl bara att vänta ut det om det nu går. Håll dig stark bara och bryt inte ihop om allt skulle skita sig!
Citera
2009-03-22, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Hon älskar dig men har ändå en annan kille? Det är skillnad på älska och älska. Tro mig, du är inte den enda som blivit dumpad vars ex säger exakt dom orden till en.
Att vänta på henne är det bland det sämsta du kan göra. Hur kul blir det i längden? Ska du ringa och fråga henne nån gång i veckan och fråga om dom gjort slut? Nej det håller inte.
Jag skulle acceptera att det är slut...och se må skit...och sen sakta inse att det finns fler fiskar i sjön.

Det var väl ungefär ett sånt här svar jag förväntade mig
Jo, jag har börjat se mig om efter nya offer och har fått några intresserade, men det känns inte bra helt enkelt. Jag behöver kanske lite mer tid.

Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
En sak jag har fått lära mig är att tjejer säger en jävla massa men sällan lever upp till det. Men fan, vad har du att förlora liksom? Om du kan ta att hon har varit med den här anda snubben, så är det väl bara att vänta ut det om det nu går. Håll dig stark bara och bryt inte ihop om allt skulle skita sig!

Det har jag också tyvärr fått uppleva. Men hon är inte sån som jag kanske fått henne att verka vara. Hon har inte haft jättemånga killar innan mig. Det var till och med jag som tog hennes oskuld. Jag har varit den hon vågat släppa nära in på livet, säger hon, hur sant det är vet jag inte men jag litar på att hon sa sanningen.
Tack för uppmuntran, jag vet nog innerst inne att det är det jag vill
Citera
2009-03-22, 01:19
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Jag har varit den hon vågat släppa nära in på livet, säger hon, hur sant det är vet jag inte men jag litar på att hon sa sanningen.
Tack för uppmuntran, jag vet nog innerst inne att det är det jag vill

Tyvärr så måste du börja inse att ALLT hon sagt kan ha varit skitsnack. Du kan inte gå och tro att hon älskar dig fortfarande, bara för att hon sagt det. Tyvärr så betyder det ingenting har jag fått erfara. Bitter, jag? Nej verkligen inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in