Citat:
Ursprungligen postat av Scorned
Receptet lyder:
* 0600 - 0700 Löpa i tempo som ger mig tunnelseende konstant.
* 0700 - 0730 Skitäcklig gröt och iskall dusch
* 0800 - 1800 Jobbet (denna bit är svår för man måste verka avslappnad och in control i mitt jobb)
* 1800 - 2030 Träning, spinning dubbla pass, samma som löpningen, svartnar det inte för ögonen tar man det för lugnt.
* 2100 - 2330 Flashback och alkohol, dumpa ut problemen på något forum, oavsett svaren så hjälper det att bara skriva av sig. (även om svaren i mitt fall verkligen har hjälpt)
* 2330 - 0100 Sömpiller nersköljt med alkohol (alkoholen ser till att man inte drömmer, jag gjorde misstaget att drömma när jag började med Stilnoct, jag kunde inte valkna och drömde om exets sexaffärer)
* 0100 - 0600 Medvetslöshet
Jag bör också tillägga att jag inte tränat aktivt på 15 år, men nu faller jag 3 kg i veckan i vikt och har en energi jag aldrig hade drömt om för 1½ månad sedan.
* 0600 - 0700 Löpa i tempo som ger mig tunnelseende konstant.
* 0700 - 0730 Skitäcklig gröt och iskall dusch
* 0800 - 1800 Jobbet (denna bit är svår för man måste verka avslappnad och in control i mitt jobb)
* 1800 - 2030 Träning, spinning dubbla pass, samma som löpningen, svartnar det inte för ögonen tar man det för lugnt.
* 2100 - 2330 Flashback och alkohol, dumpa ut problemen på något forum, oavsett svaren så hjälper det att bara skriva av sig. (även om svaren i mitt fall verkligen har hjälpt)
* 2330 - 0100 Sömpiller nersköljt med alkohol (alkoholen ser till att man inte drömmer, jag gjorde misstaget att drömma när jag började med Stilnoct, jag kunde inte valkna och drömde om exets sexaffärer)
* 0100 - 0600 Medvetslöshet
Jag bör också tillägga att jag inte tränat aktivt på 15 år, men nu faller jag 3 kg i veckan i vikt och har en energi jag aldrig hade drömt om för 1½ månad sedan.
Jag har också varit igenom två liknande grejor i mitt liv. Mitt råd till dig är att inte köra för hårt med dig själv. Man kan tappa håret och åldras i förtid. Vet inte hur gammal du är, men att träna sådär hårt+alkohol+ lite sömn är inget jag rekomenderar. Jag tror att du skulle behöva få ut din sorg någonstans genom att prata också, inte bara skriva. Vänner, eller manscentrum (bor i sthlm) hjälpte mig mkt, just att älta,
Det sägs också att pratandet förkortar processen. För mig tog det ca 1-1,5 år i vart fall. Den värsta tiden var under den ovisshet som du tycks gå i just nu.
Förstår att du har det mycket svårt. Känslan och smärtan är helvetisk. Men det finns ett ljus i tunneln, var så säker....
Mvh Gp