Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
06-10-07, 05:56
Medlem
guldpåkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scorned
Receptet lyder:

* 0600 - 0700 Löpa i tempo som ger mig tunnelseende konstant.
* 0700 - 0730 Skitäcklig gröt och iskall dusch
* 0800 - 1800 Jobbet (denna bit är svår för man måste verka avslappnad och in control i mitt jobb)
* 1800 - 2030 Träning, spinning dubbla pass, samma som löpningen, svartnar det inte för ögonen tar man det för lugnt.
* 2100 - 2330 Flashback och alkohol, dumpa ut problemen på något forum, oavsett svaren så hjälper det att bara skriva av sig. (även om svaren i mitt fall verkligen har hjälpt)
* 2330 - 0100 Sömpiller nersköljt med alkohol (alkoholen ser till att man inte drömmer, jag gjorde misstaget att drömma när jag började med Stilnoct, jag kunde inte valkna och drömde om exets sexaffärer)
* 0100 - 0600 Medvetslöshet

Jag bör också tillägga att jag inte tränat aktivt på 15 år, men nu faller jag 3 kg i veckan i vikt och har en energi jag aldrig hade drömt om för 1½ månad sedan.

Jag har också varit igenom två liknande grejor i mitt liv. Mitt råd till dig är att inte köra för hårt med dig själv. Man kan tappa håret och åldras i förtid. Vet inte hur gammal du är, men att träna sådär hårt+alkohol+ lite sömn är inget jag rekomenderar. Jag tror att du skulle behöva få ut din sorg någonstans genom att prata också, inte bara skriva. Vänner, eller manscentrum (bor i sthlm) hjälpte mig mkt, just att älta,
Det sägs också att pratandet förkortar processen. För mig tog det ca 1-1,5 år i vart fall. Den värsta tiden var under den ovisshet som du tycks gå i just nu.
Förstår att du har det mycket svårt. Känslan och smärtan är helvetisk. Men det finns ett ljus i tunneln, var så säker....

Mvh Gp
Citera
06-10-07, 18:09
Medlem
Fin tråd där man finner viss uppmuntran i att läsa identiska känslorspel och tankar hos andra.

Mitt förhållande är inte per definition slut utan jag vandrar omkring och grämer mig som om det vore det över minsta uppbrott, avbrutna planer och frånvaro av min flicka. Funderar starkt om det är min underliggande depression som ligger och pyr och att känslorna är förblandade...samtidigt mår jag oerhört väl när jag träffar henne.
Tydligt i detta läge är att mina känslor är starkare än hennes och att min önskan till närvaro och kontakt får henne att känna sig pressad, inklämd varför hon flyr...vete fasen bara hur jag skall hantera det hela.
Citera
06-10-07, 19:36
Medlem
guldpåkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mr.
Fin tråd där man finner viss uppmuntran i att läsa identiska känslorspel och tankar hos andra.

Mitt förhållande är inte per definition slut utan jag vandrar omkring och grämer mig som om det vore det över minsta uppbrott, avbrutna planer och frånvaro av min flicka. Funderar starkt om det är min underliggande depression som ligger och pyr och att känslorna är förblandade...samtidigt mår jag oerhört väl när jag träffar henne.
Tydligt i detta läge är att mina känslor är starkare än hennes och att min önskan till närvaro och kontakt får henne att känna sig pressad, inklämd varför hon flyr...vete fasen bara hur jag skall hantera det hela.

Nu vet jag inte mycket mer om dig än vad jag läst i ditt inlägg men det låter som om du är lite illa ute om du vill att relationen ska hålla - och det vill du ju. Du känner en stor osäkerhet i ert förhållande och det är nog som du själv ser en återspegling av ditt eget psyke. Jag skulle rekommendera att du tar kontakt med någon som kan berätta för dig hur du kan stärka dig själv, och då menar jag tex en kbt terapeut eller liknande. När det är så ojämnt i ett förhållande som det tycks vara i ert är det lätt hänt att den ene känner sig trängd och kvävd och slutligen flyr.

Mvh Guldpåken.
Citera
06-10-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Av en ren tillfällighet så kikade jag på den här, för mig, inte speciellt aktuella tråden....

Vad då Truxa?

hehe, jag kände att du var i behov av ett gott råd!
Nej, det var Xallo som skulle fått det där.
Citera
06-10-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldpåken
Nu vet jag inte mycket mer om dig än vad jag läst i ditt inlägg men det låter som om du är lite illa ute om du vill att relationen ska hålla - och det vill du ju. Du känner en stor osäkerhet i ert förhållande och det är nog som du själv ser en återspegling av ditt eget psyke. Jag skulle rekommendera att du tar kontakt med någon som kan berätta för dig hur du kan stärka dig själv, och då menar jag tex en kbt terapeut eller liknande. När det är så ojämnt i ett förhållande som det tycks vara i ert är det lätt hänt att den ene känner sig trängd och kvävd och slutligen flyr.

Naturligtvis har jag själv gjort samma analys av mig själv, självkänslan är inte den högsta vilket får indirekta konsekvenser av svartsjuka, rädsla, ångest o.s.v...
Citera
06-10-07, 21:59
Medlem
iommis avatar
hur hantera en kärlekssorg?

tja, det beror på vem du är. är du 1) man; gå ut och drick öl och gå vidare 2) kvinna; sitt hemma och deppa ihop eller ha "tjejkvällar".

alltså, livet består väl av så mycket mer än kärlek?
kärlek är inget mer än ett tillstånd man befinner sig i. det är som en drog.

det finns ingen underbarare känsla än, efter att ha blivit dumpad av tjejjen man älskar, inse att man faktiskt klarar sig bra ändå. att man fortfarande kan se glädje i saker och ting, att man fortfarande är motiverad och stark och att det är äkta känslor. när man inser att man inte är en sucker for love, det är råstyrka i själen!

sånt däringa kärlekskrankt skit är för förlorare. du vill väl inte vara en sån?
Citera
06-10-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iommi
hur hantera en kärlekssorg?

alltså, livet består väl av så mycket mer än kärlek?
kärlek är inget mer än ett tillstånd man befinner sig i. det är som en drog.

det finns ingen underbarare känsla än, efter att ha blivit dumpad av tjejjen man älskar, inse att man faktiskt klarar sig bra ändå. att man fortfarande kan se glädje i saker och ting, att man fortfarande är motiverad och stark och att det är äkta känslor. när man inser att man inte är en sucker for love, det är råstyrka i själen!

sånt däringa kärlekskrankt skit är för förlorare. du vill väl inte vara en sån?

Hmm vet inte riktigt vad livet egentligen blir värt utan just förmågan att älska. Någon skrev följande:

Alla har vi någon gång mellan tårarna sagt: "Jag lider för en kärlek som inte värd att lida för. Vi lider därför att vi tycker att vi ger mer än vi får tillbaka. Vi lider därför att vår kärlek inte accepteras. Vi lider därför att vi inte lyckas genomdriva våra regler.

Men vi lider i onödan, för i kärleken finns det frö som får oss att växa.
Citera
06-10-12, 20:39
Bannlyst
Var hard mot dig sjalv, ta hela smallen pa en gang! Bryt upp direkt istallet for att ga omkring att dromma!

Ar du av ratt virke reser du dig upp starkare an vad du var innan, annars ligger du kvar och snyftar i evigheter.
Citera
06-10-24, 20:59
Bannlyst
Kommer det garanterat någonsin att sluta göra ont?
Citera
06-10-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaken
Kommer det garanterat någonsin att sluta göra ont?
japp
Citera
06-10-24, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
japp

Just nu känns det verkligen inte som det.
Citera
06-10-24, 21:47
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaken
Just nu känns det verkligen inte som det.
Direkt då du blir kär igen så kommer det inte bara kännas bra, utan väldigt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in