Citat:
Ursprungligen postat av
LaCucaracha
Är inte det där med att ”få ett avslut” bara nån menlös myt oftast? Även om du skulle få ett förlåt av båda två skulle det troligtvis inte hjälpa någonting i det stora hela.
Rimligtvis skulle du må bättre av att lägga det bakom dig och jobba på dig själv. Hon förtjänar inte dig och din ”kompis” förtjänar inte dig heller.
Att gå runt där bitter är det bara du som förlorar på.
]
Ja absolut.. Det är det absolut mest logiska, och tro mig jag har försökt.. Men hatet hemsöker mig.. Jag vet att jag inte skulle må bättre om jag fick nån ursäkt, det som är mitt problem är verkligen våld.. Jag vill skada dem, på många sätt o jag försöker allt I min makt för att verken agera eller ens tänka på det, men det har gått rätt många år nu o vissa dagar bubblar de upp som om de vore igår.. Ja vet inte vafan jag ska göra.. Är rätt säker på att jag inte hade nöjt mig med att skada dem heller så varför I helvete kan jag inte släppa det...börjar ju undra om de är något fel på mig som håller ett agg så länge eller om jag är arg på mig själv egentligen (vilket ja det är jag på vissa sätt men mig själv har jag förlåtit)
Jag vet att endast jag förlorar på detta, vill inget hellre än o bara glömma det för ingen av dem är värd ens en tanke.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Har en gång i livet också varit otroligt nere och besviken.
Som Vivasativa så ser man bara en sida av myntet (jag också) och man skalar bort detaljer och saker som man inte vill se eller komma ihåg. Tills bara sorgen och bitterheten finns kvar.
Hade man fått höra de 'andras' berättelse hade den varit en annan.
Sanningen ligger oftast mitt emellan.
Vivasativa, jag lider med dig. På riktigt. Smärtan över det man ser som ett svek och en orättvis och brutal behandling kan vara extrem.
Som alla säger och då även jag, försök glöm och gå vidare.
Det är ohyggligt svårt att släppa, om det ens går, men inställningen måste vara den.
Glöm dom. Tänk inte på dom, gå vidare.
/VV
PS Att det dessutom var 'din bäste vän' som var med i det hela.... Fy fan, vilken gris.
Ja de är rätt sant.. Man glömmer bort många detaljer. Men enda detaljen som återstår är i princip hämnd..
O svarar nedan hur jag utför den.
Och tack för din omtanke min vän
Citat:
Ursprungligen postat av
Core.
Kan låta som en gammal klyscha, men att se dig gå vidare lycklig i livet utan dessa två i ditt liv är den hämnd som biter hårdast.. Jag förstår din ilska, men 6 år?
Allvarligt, jag kommer inte ihåg mycket som hände så länge sedan. Det du gör är självskadebeteende och du straffar ingen annan.
För att förtydliga. Så länge du utstrålar ditt agg är det lätt för som att försvara sitt beteende med att ”han är ju som han är”
Alltså, du var ju ändå en idiot kan de intala sig själv, så länge du ger sken av att vara en
Exakt! Det är vad jag har gjort de senaste 5 åren. Tränat o jobbat o träffat andra tjejer, o det var det jag menade med att "just nu hämnas jag på rätt sätt, men det långsamma sättet"
Och jag utstrålar inte agg, är några få som vet att detta stört mig. De två i fråga har jag inte sett på över 5 år nu.
Så varför kan jag inte bara släppa det? Varför kommer denna otroliga lust att just skada dem åter och åter igen.. Det är ju rent självskadligt, jag vet....
Jag vet de logiska i de hela men förstår inte mina känslor kan man väl säga.. Eller de gör jag väl.. Fattar ju att jag är jävligt arg o jag är en principfast person o en som ska ha kallats sig ens bäste vän ska ha ormat sig in i ett förhållande han inte har något att göra med. Att sveket gick till som det gjorde är typ varför jag fortfarande är så arg, det är det grövsta svek i mitt liv.
Kan på sätt o vis förstå hur jag aldrig kan acceptera att bara släppa det när man ser på det så.. Är det min stolthet? Vad kan jag ändra på mer än vad jag gör.. Jag gör allt "rätt" som sagt.. Men känns inte som detta någonsin kommer försvinna förrens jag kan stå över hans lemlösa kropp o bara njuta.. O jag är inte ens en våldsam person (eller iaf inte förrens någon verkligen får de att koka över så som detta)
Det tär på mig.. Ska jag bara få de avklarat eller vafan ska jag göra.. Jag rådfrågar flashback, bara det måste förklara en del..