vet inte varför jag skriver detta egentligen...men har blivit dumpat på ett fruktansvärt sätt och antar att jag behöver skriva av mig. Kanske finns det någon som har något gott råd också, det hade uppskattats.
Just nu befinner jag mig i Asien. Har rest runt lite här under 2 veckor och haft otroligt bra. Jag och exet har haft bra och regelbunden kontakt och allt var bra när jag åkte från Sverige. Vi har i stort sett bott tillsammans under sommaren och har, som jag förstått det, varit väldigt kära.
Men så, för 2 dagar sedan, släpper han bomben från ingenstans. Mitt i natten asiatisk tid när jag småfull sitter ensam i ett hotellrum utanför Hanoi, skriver han på Facebook att han inte vill träffas mer. 😭Sorgen jag kände i det ögonblicket var obeskrivlig, jag skrek rakt ut. Och dessutom sättet han gjorde det på, över Facebook 3 dagar innan jag skulle åka hem till Sverige. Det känns så otroligt tufft och jag känner mig så sårad och ledsen.
De senaste 2 dagarna har varit ett helvete. Jag har gråtit i stort sett hela tiden samtidigt som jag försökt ha så bra semesterdagar i Hanoi som möjligt. Har försökt leva på som vanligt men det har varit tufft. Dessutom har jag fått magsjuka så har varvat kräkningar och gråt ensam på hotellrummet de 2 senaste nätterna.
Exet har skrivit en massa på fb efter dumpningen. "Hoppas du har det bra!" "Jag vill inte bråka" etc.. Jag valde att inte svara varpå han säkert skrev 5 meddelanden under natten i stil med "varför svarar du inte?" Svarade kort att jag hade magsjuka och därför inte orkade ha kontakt varpå han önskade att jag skulle krya på mig. Jag undrar hur han ens vågar skriva till mig efter vad han gjort och varför han envisas med att fortsätta skriva till mig. Jag har inget mer att skriva till honom så länge jag är här
Och nu till problemet jag verkligen behöver råd om. Innan jag åkte lämnade jag min lägenhetsnyckel hos honom. Meningen är att vi ska mötas imorgon när jag är hemma igen (runt 13-14 svensk tid) så jag kan få nyckeln + prata ut i lugn och ro. Jag börjar nu fundera om jag kommer klara av ett sådant emotionellt möte efter magsjuka och 13 timmar flygresa. Ska jag skjuta upp mötet och be honom ge nycklarna till en gemensam vän eller ska jag stå ut, är ju trots att skönt att få det överstökat. På måndag morgon åker jag upp till farmor för stöd första tiden efter detta så isf kommer det dröja ytterligare en vecka tills vi kan träffad och prata ut.
Hoppas någon orkar läsa mitt inlägg. Skriver det mellan tårarna, är så fruktansvärt ledsen nu. Tack för att jag fick skriva av mig