2022-01-21, 08:52
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
He he. Den insikten har nog miljoner andra också kommit på före och efter. Jag också. Fick nobben en gång av en snäll, glad, fin tjej med runt ansikte och mycket vackert hår.

Tja vad fan. Jag skiter väl i den donnan idag. Fullständigt. Men jag gick en gång bedrövad i minst ett halvår om inte längre före dess att jag kom över henne.

Ja det är det som är det konstiga med oss människor.
Precis som så många andra så är jag skild. Blev utsatt för otrohet och lögner och eftersom tiden gick kom det fram mer och mer vilken människa jag varit gift med så många år.
Nya relationer och sex med andra ger kanske lindring för stunden men inte mer.

Man måste ta tag i sitt eget liv. Acceptera att det gamla livet är slut. Dra ett streck över det gamla även om man blivit bedragen, utsatt för lögner, utnyttjad osv.
Det är jävligt svårt för bitterheten har en förmåga att bita sig fast rejält.

Jag började träna och försökte leva nyttigare. Drog ned rejält på alkohol. Insåg att ensamheten inte är så hemskt farlig som man trott. Bli lite själviskt och tänk på sig själv i första hand. Efter ett tag så släppte bitterheten och hatet.
Idag tycker jag mest synd om mitt X. Det är hon som får leva med vad hon gjort.
Citera
2022-01-25, 10:16
Medlem
Jag minns att jag läste mycket i den här tråden för mååånga år sedan, kanske 7? Minns att det hjälpte.

Jag har varit i "no contact" under en vecka nu, det har gått okej (såklart skiftat mellan ledsen/arg) men idag vaknade jag med en sådan ångest i magen och jag vill verkligen höra av mig, även fast jag vet att svaret blir negativt...
Förut så hörde han alltid av sig efter två dagar men nu är det helt tyst

Problemet är att jag inte kan prata med vänner då jag dolt sanningen, han var väldigt elak och manipulativ (ej i början) på ett sätt som brutit ned mig totalt så jag skäms väldigt mycket att jag fortfarande bryr mig om honom. Vet att det är fel...

Är så rädd att jag kommer höra av mig idag och börja om från ruta noll.
Samtidigt så vet jag att med tiden så kommer detta blåsa förbi, vet det av tidigare erfarenheter men även från alla historier i tråden. Men det gör ont nu...

Behöver nog boka tid hos en psykolog, självkänslan är så nedbruten så den knappt existerar. Det är inte normalt att vilja ha kontakt med någon som är elak mot en... Han misstänkte att han har Borderline men jag tror snarare att han är narcissist.
Jag tror även pandemin gör sitt, arbetar för mycket hemifrån och är passiv... Massa tid över för att tänka

Edit: kunde inte hålla mig så skickade ett meddelande, fy fan vad dålig självdisciplin man har. Funderar på att be honom blocka mig så jag inte kan skriva... Nu har man ångest inför svaret istället, känns nästan värre än ensamheten innan
Senast redigerad av Watercoloreyes 2022-01-25 kl. 10:30.
Citera
2022-01-25, 20:19
Medlem
lakritcs avatar
Sluta bry dig om kvinnor. Prioritera dig själv i alla lägen.

Alternativt flytta utomlands.
Citera
2022-01-26, 08:41
Medlem
cc_zeros avatar
Hur fan ska man hantera morgonen?

Jag vaknar varje morgon av att jag drömmer om henne.

Denna morgonen var nog den jobbigaste hittills. I ett halvvaket/halvsovande tillstånd vaknar jag av väckarklockan på mobilen, ser en notis om att jag fått ett mail av henne där hon börjat ställa frågor till mig. Frågor jag inte minns exakt men som handlade om hur vi eventuellt skulle kunna försöka igen. Frågor som för mig innebär att det fortfarande finns en chans, att vi skulle kunna lösa det.

Sen vaknar jag till ordentligt och är inte säker på om jag drömt det eller om det verkligen hänt. Kollar mobilen och det är inga nya mail. Bara "jag har ingen tid ledig" från olika psykologer. Fortfarande blockad på alla sociala medier.
Citera
2022-01-26, 08:47
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Hur fan ska man hantera morgonen?

Jag vaknar varje morgon av att jag drömmer om henne.

Denna morgonen var nog den jobbigaste hittills. I ett halvvaket/halvsovande tillstånd vaknar jag av väckarklockan på mobilen, ser en notis om att jag fått ett mail av henne där hon börjat ställa frågor till mig. Frågor jag inte minns exakt men som handlade om hur vi eventuellt skulle kunna försöka igen. Frågor som för mig innebär att det fortfarande finns en chans, att vi skulle kunna lösa det.

Sen vaknar jag till ordentligt och är inte säker på om jag drömt det eller om det verkligen hänt. Kollar mobilen och det är inga nya mail. Bara "jag har ingen tid ledig" från olika psykologer. Fortfarande blockad på alla sociala medier.

Kommer göra ont ett år ungefär....sedan mindre och mindre.. sedan lär man sig leva med det. Nej, du ska under INGA omständigheter försöka kontakta ditt ex om det var hon som dumpade dig. Gå vidare med ditt liv.
Citera
2022-01-26, 08:52
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Kommer göra ont ett år ungefär....sedan mindre och mindre.. sedan lär man sig leva med det. Nej, du ska under INGA omständigheter försöka kontakta ditt ex om det var hon som dumpade dig. Gå vidare med ditt liv.

Nä jag har redan kontaktat henne och sagt allt jag behövde få sagt (har en tråd om det hela i relationsakuten).

Följer en spotifyplaylist där ägaren också verkar ha kärlekssorg just nu, för playlisten som annars alltid innehåller ny ganska upplyftande fräsch musik, har börjats fyllas av break-up och kärlekslåtar.

Via den hörde jag Right down the line för första gången igår, och jag kan inte sluta lyssna på den. Den sammanfattar mina känslor rakt av.
https://www.youtube.com/watch?v=NSfOB8ANdWU
Citera
2022-01-26, 08:59
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Nä jag har redan kontaktat henne och sagt allt jag behövde få sagt (har en tråd om det hela i relationsakuten).

Följer en spotifyplaylist där ägaren också verkar ha kärlekssorg just nu, för playlisten som annars alltid innehåller ny ganska upplyftande fräsch musik, har börjats fyllas av break-up och kärlekslåtar.

Via den hörde jag Right down the line för första gången igår, och jag kan inte sluta lyssna på den. Den sammanfattar mina känslor rakt av.
https://www.youtube.com/watch?v=NSfOB8ANdWU
Jag läste första inlägget i din tråd för någon dag sedan, tydligen hade du knullat runt på henne i början. Så varför du bölar nu över det hela är bortom mitt förstånd?
Nåja, du har redan blottat dig så allt hopp om återförening är troligtvis kört. Vill du ha tips så leta upp användaren "morgonbonge" i denna tråd och hans tips hur man kommer över en hjärtekross och psykologisk krigföring och vad man absolut INTE ska göra i din situation.
Have a nice day!
Citera
2022-01-26, 09:04
Medlem
Inte alls säkert man glömmer en gammal kärlek...hade ett förhållande i 5 år för 40 år sedan som är svårt att glömma.....har haft många efter det men just henne kommer upp i tankarna forfarande ibland...de flesta glömmer man men vissa bara går inte...man får leva med det bara..
Citera
2022-01-26, 09:41
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Jag läste första inlägget i din tråd för någon dag sedan, tydligen hade du knullat runt på henne i början. Så varför du bölar nu över det hela är bortom mitt förstånd?
Nåja, du har redan blottat dig så allt hopp om återförening är troligtvis kört. Vill du ha tips så leta upp användaren "morgonbonge" i denna tråd och hans tips hur man kommer över en hjärtekross och psykologisk krigföring och vad man absolut INTE ska göra i din situation.
Have a nice day!

Nä, jag har aldrig knullat runt medan jag varit ihop med henne. Varför jag bölar hade antagligen varit tydligt om du läst hela tråden.

Jag ska kolla upp honom. Tack för tipset.
Citera
2022-01-26, 16:02
Medlem
Tror mycket har med utseende å göra med....snygga är svårt att glömma...att sen liksom byta ner sig med åren tar emot...de flesta tjejer går ner sig efter 30 å blir feta å pluffsiga..det blir lite som å byta ner sig med bilen ju...har du haft en corvette så blir det tufft köpa en golf...
Citera
2022-01-26, 17:57
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Tror mycket har med utseende å göra med....snygga är svårt att glömma...att sen liksom byta ner sig med åren tar emot...de flesta tjejer går ner sig efter 30 å blir feta å pluffsiga..det blir lite som å byta ner sig med bilen ju...har du haft en corvette så blir det tufft köpa en golf...
Gör dem tidigare snygga enklare att släppa.

Tittade som hastigast på en Tinderflamma jag träffade 2018. Knappt igenkännbar idag. Tyckte det var en enorm förlust då. Nästan skrämmande hur mkt mindre intresserad jag vore idag.
Senast redigerad av lakritc 2022-01-26 kl. 18:04.
Citera
2022-01-27, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chonard

De kan bli...stora skulle jag säga. Få manskroppar typ. Inte feta. Jag fick syn för ett tag sedan på en kvinna på 40+. Vi gick i gymnasiet ihop. Hon såg då ut som en alldaglig tjej. Nu påminde hon om en vuxen man fast med halvlångt hår. Det var fascinerande att se. Jag vill hellre fortsätta minnas henne när hon var 17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in