Texten jag skickar nu skickade jag till candystripes när jag skrev av mig. Men någon mer kanske kan på något sätt säga något som underlättar. Hon har förstört mig som människa tyvärr.
Hejsan!
Nu har jag mått lite dåligt sen senast jag skrev.
En vecka i skolan har gått, vi har varit tvungna att vara nära varandra. Förra helgen pussades vi lite.. För att hon sen ska få "skjuts" hem av killen som har skrivit under hela vårat förhållande som hon varit vän med sen 2011. Jag frågar om dom har någonting på G. Hon svarar nej, vi är bara vänner. Inget mer med det.. Veckan i skolan har varit "kall" hon har inte i närheten varit vad hon brukar...
Så jag bestämde mig för att ringa henne i fredags och ha ett "vuxetsamtal" fråga varför det blev som det blev och hur allting kom så plötsligt.. Hon fortsätter på samma spår, allting var för bra. Jag förstår inte hur men hon har stått för den anledningen i en månad nu.
Sen frågar jag om hon haft sex med någon annan, vilket hon svarar att hon haft.. Jag frågar om jag känner personen. Och hon svarar nej, då lämnade jag det för det är inte min ensak..
Sen frågar jag henne om hennes "killkompis" som hon känt från 2011.. Och hon säger att dom "umgås" men att hon inte vet vad det blir av det.. Det är väll där jag får lite frispel och frågar hur hon kan göra så? Då jag känt oro över han så länge och uppvisat att jag tycker det är jobbigt att dom hörs så mycket. Men hon säger att jag inte behöver oroa mig.. Den vanliga visan..
Hela samtalet spårar ur, och hon försöker projicera över alllting på mig. "är det något mer du vill säga för att ge mig dåligt samvete?" Såna typer av kommentarer.. "Är det något mer du vill göra för att trycka ner mig?" ..
Det slutar med att jag säger till henne att jag är död för henne, hon behöver inte se på mig eller prata med mig i skolan. Sen raderar jag henne från alla sociala medier..
Hur kan en människa vända från världens varmaste människa till ett kyligt monster? Jag har aldrig på något sätt gjort någon skada på denna människa. Jag har höjt henne till skyarna jämt..
Bakgrundsfakta om henne är: Rakt ur ett förhållande på fyra år. Håller alla känslor inom sig och visar inte en känsla utåt.. Verkar vara allmänt förvirrad och borta.