Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-30, 15:25
  #24049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Någon här blivit ghostad? Jag har träffat en tjej i runt 6 månader, men för ett par veckor sedan "försvann" hon helt. Förstår att hon har ghostat mig och förmodligen blockerat mig då varken mina samtal eller sms gått fram. Jag har accepterat detta nu, men det är fortfarande väldigt psykande. Dels för att jag aldrig blivit utsatt för detta fenomen tidigare samt att jag aldrig fick veta av henne varför det inte funkade - och kommer förmodligen aldrig få veta. Sedermera förstår jag inte hur man kan gör detta mot någon annan. Oerhört fegt och sadistiskt.

Ghostat innebär? Typ stalkat ditt tidigare liv?

Du kan inte se att det finns någon orsak till att hon gjort som hon gjort?
Oavsett vad psykobeteende, men man blir ju inte förvånad idag.

Datinglivet gör en kroniskt trött nästan.
Citera
2017-04-30, 15:27
  #24050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdsol
Hej!

Jag söker lite råd tack. Jag har blivit kär för första gången. Till en början lät jag känslorna styra och tänkte inte klart. Jag sa till mig själv att vi kan få detta att fungera. Så det stora problemet. Vi träffades när jag var på semester. Personen bor i mellanöstern och jag bor här i Sverige. Vi talar inte samma språk och använde google translate för att kommunicera. Nu efter att jag kommit hem och funderat en hel del så har jag insett att det här inte fungerar, kanske i ett annat liv vid andra omständigheter.

Nu kan jag inte sluta tänka på personen. Min första tanke när jag vaknar är personens namn, det liksom bara ploppar upp direkt. Och eftersom detta är första gången för mig så vet jag inte hur jag ska hantera situationen. Som ni förstår är det väldigt jobbigt. Jag har tidigare haft problem med ångest men hittat sätt att hantera ångesten men inte just nu. Jag känner mig tom och kan inte släppa tanken på att vi kunnat vara tillsammans om livet sätt annorlunda ut.

Så jag tänkte att vart kan man bättre hitta råd än hos andra som gått igenom samma sak och kommit över det. Hur gjorde ni för att komma över en person?

Finns inga magiska sätt tyvärr.
Träning är dock det bästa, frigör endorfiner. Att komma utanför lägenheten och ge det tid helt enkelt. Det enda man kan göra. Kommer bli bättre.

Om 1-2 år så har du nästan glömt henne.
Citera
2017-04-30, 17:09
  #24051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Ghostat innebär? Typ stalkat ditt tidigare liv?

Du kan inte se att det finns någon orsak till att hon gjort som hon gjort?
Oavsett vad psykobeteende, men man blir ju inte förvånad idag.

Datinglivet gör en kroniskt trött nästan.

Att blir ghostad (se engelska termen "ghosting") innebär att motparten formellt inte gör slut, utan bara ignorerar en och försvinner (no contact). "Offret" i detta sammanhang är den som blir ghostad och får aldrig veta vad som gick fel, utan lämnas till sina egna spekulationer Hade heller aldrig hört termen förut utan fick höra det av en polare när jag berättade för honom om situationen. Jag har många egna spekulationer om varför hon gjorde detta, men det är som sagt bara spekulationer. Fruktansvärt vidrigt beteende oavsett orsak.
__________________
Senast redigerad av Lurchie 2017-04-30 kl. 17:18.
Citera
2017-04-30, 20:54
  #24052
Medlem
rymdsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Finns inga magiska sätt tyvärr.
Träning är dock det bästa, frigör endorfiner. Att komma utanför lägenheten och ge det tid helt enkelt. Det enda man kan göra. Kommer bli bättre.

Om 1-2 år så har du nästan glömt henne.

Tack för svar!


Jag visste att mina känslor var starkare för henne en vad hennes var för mig. Men vad som hände nu kunde jag aldrig ana.

Nu när jag skulle förklara för henne det jag nämnt tidigare här så upptäcker jag att hon inte går att kontakta. De kontaktvägar jag hade till henne är helt borta. Allt blev plötsligt mycket jobbigare. Även fast jag nyss trots alla jobbiga känslor hade accepterat att det inte fungerar så får jag nu inget riktigt avslut. Jag önskar att hon pratat med mig åtminstone istället för att bara göra sig till ett spöke. Nu är jag bara förvirrad. Har ingen aning om anledningen till varför hon avslutade all kontakt. Ville hon helt enkelt inte vara med mig? Var det släkten som fick nys om vår relation? Vet ej. Hon är bara borta.

Kom precis åh tänka på en lustig eller kanske olustig sak. För länge sen fick jag mitt horoskop läst väldigt noggrant från en person som inte visste vem jag var över huvud taget. I horoskopet stod det bland mycket annat ''otur i kärleken''. Det här var min första kärlek som kom så sent som vid 25 års åldern.

En gång sa en kompis till mig att jag var lyckligt ovetande som aldrig vart i ett förhållande. Jag tänkte tvärtom, att jag var olycklig ovetande om hur det skulle vara att ha känslor för en annan. Nu förstår jag vad min kompis pratade om.
__________________
Senast redigerad av rymdsol 2017-04-30 kl. 21:00.
Citera
2017-04-30, 21:14
  #24053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdsol
Tack för svar!


Jag visste att mina känslor var starkare för henne en vad hennes var för mig. Men vad som hände nu kunde jag aldrig ana.

Nu när jag skulle förklara för henne det jag nämnt tidigare här så upptäcker jag att hon inte går att kontakta. De kontaktvägar jag hade till henne är helt borta. Allt blev plötsligt mycket jobbigare. Även fast jag nyss trots alla jobbiga känslor hade accepterat att det inte fungerar så får jag nu inget riktigt avslut. Jag önskar att hon pratat med mig åtminstone istället för att bara göra sig till ett spöke. Nu är jag bara förvirrad. Har ingen aning om anledningen till varför hon avslutade all kontakt. Ville hon helt enkelt inte vara med mig? Var det släkten som fick nys om vår relation? Vet ej. Hon är bara borta.

Kom precis åh tänka på en lustig eller kanske olustig sak. För länge sen fick jag mitt horoskop läst väldigt noggrant från en person som inte visste vem jag var över huvud taget. I horoskopet stod det bland mycket annat ''otur i kärleken''. Det här var min första kärlek som kom så sent som vid 25 års åldern.

En gång sa en kompis till mig att jag var lyckligt ovetande som aldrig vart i ett förhållande. Jag tänkte tvärtom, att jag var olycklig ovetande om hur det skulle vara att ha känslor för en annan. Nu förstår jag vad min kompis pratade om.

Kanske var lika bra då ni uppenbarligen inte träffats så länge och hon dessutom bodde i ett annat land? Då kommer du definitivt kommer över henne fort. Du kommer aldrig behöva riskera att träffa henne ute med en annan kille tex.

Nej kärlek är inte lätt, singellivet gör en trött. Träffat många men ingen man riktigt fastnar för och när man de få gånger gjort det (2 ggr) så har båda dessa brudar visat sig ha problem.

Tänk att du känner dig levande istället, den känslan man får av "olycklig kärlek" är ändå en speciell känsla. På ett sätt hatar man den men kan vara skön med, man känner sig levande liksom. Lyssna på passande musik och gå en promenad till gymmet och ta ut ilskan där. Finns inte mycket bättre!

Lycka till.
Citera
2017-04-30, 21:18
  #24054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Att blir ghostad (se engelska termen "ghosting") innebär att motparten formellt inte gör slut, utan bara ignorerar en och försvinner (no contact). "Offret" i detta sammanhang är den som blir ghostad och får aldrig veta vad som gick fel, utan lämnas till sina egna spekulationer Hade heller aldrig hört termen förut utan fick höra det av en polare när jag berättade för honom om situationen. Jag har många egna spekulationer om varför hon gjorde detta, men det är som sagt bara spekulationer. Fruktansvärt vidrigt beteende oavsett orsak.

Ja de kan man ju säga, riktigt dålig stil. 6 månader är ju fan rätt lång tid med. Träffat en tjej i snart 6 månader, eller vi är väl typ KKs. Men hade ju känts jävligt mysko om hon bara försvann helt utan någon som helst anledning innan.

Nej sådana människor känns ju som psykopater som saknar empati? Kanske var lika bra du blev av med henne.

Vad är dina spekulationer eller vill du delge dom?
Citera
2017-05-01, 18:15
  #24055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Ja de kan man ju säga, riktigt dålig stil. 6 månader är ju fan rätt lång tid med. Träffat en tjej i snart 6 månader, eller vi är väl typ KKs. Men hade ju känts jävligt mysko om hon bara försvann helt utan någon som helst anledning innan.

Nej sådana människor känns ju som psykopater som saknar empati? Kanske var lika bra du blev av med henne.

Vad är dina spekulationer eller vill du delge dom?

Jag tror att hon ville att saker och ting skulle gå snabbare, men jag är rätt så reserverad och försiktig av mig och vill inte bara kasta mig in i något. I efterhand så är detta saker jag definitivt borde ha tänkt på och borde ha hanterat på ett annat sätt, då jag tidigare haft dessa problem i tidigare förhållanden och borde ha vetat bättre. Men det är ju lätt att vara efterklok. Tror helt enkelt att hon tröttnade på mig. Men som du säger, kanske var lika bra då en människa som kan agera så oempatiskt mot någon annan kanske inte är att ha då det tyder på en dålig karaktär. Besvärligt nog har vi gemensamma bekanta så risken att man träffas ute är ju överhängande och jag vet inte hur jag skulle hantera det.
Citera
2017-05-02, 13:48
  #24056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Jag tror att hon ville att saker och ting skulle gå snabbare, men jag är rätt så reserverad och försiktig av mig och vill inte bara kasta mig in i något. I efterhand så är detta saker jag definitivt borde ha tänkt på och borde ha hanterat på ett annat sätt, då jag tidigare haft dessa problem i tidigare förhållanden och borde ha vetat bättre. Men det är ju lätt att vara efterklok. Tror helt enkelt att hon tröttnade på mig. Men som du säger, kanske var lika bra då en människa som kan agera så oempatiskt mot någon annan kanske inte är att ha då det tyder på en dålig karaktär. Besvärligt nog har vi gemensamma bekanta så risken att man träffas ute är ju överhängande och jag vet inte hur jag skulle hantera det.

Ännu mer konstigt o bryta sådär om det tillomed finns risk att stöta på varandra. Jävligt skumt.
Så ingen förvarning innan, utan du försökte kontakta henne och det gick liksom inte med någonting?
Citera
2017-05-02, 15:57
  #24057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Ännu mer konstigt o bryta sådär om det tillomed finns risk att stöta på varandra. Jävligt skumt.
Så ingen förvarning innan, utan du försökte kontakta henne och det gick liksom inte med någonting?


Jag ringde och skickade meddelanden, men fick inget svar. Skrev inget otrevligt, utan frågade vad som pågick och varför hon inte svarade. Misstänker att hon även blockerade mig, då jag slutade få statusrapporter.
Citera
2017-05-02, 22:20
  #24058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Jag ringde och skickade meddelanden, men fick inget svar. Skrev inget otrevligt, utan frågade vad som pågick och varför hon inte svarade. Misstänker att hon även blockerade mig, då jag slutade få statusrapporter.

Okej, ja svårt o sätta sig in i sitsen.
Ge det så blir det bättre. Är väl enda tråkiga svaret tyvärr :/
Citera
2017-05-03, 10:49
  #24059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Okej, ja svårt o sätta sig in i sitsen.
Ge det så blir det bättre. Är väl enda tråkiga svaret tyvärr :/

Japp, så är det. Man har ju blivit dumpad förr, men inte på detta sätt, varför det känns extra tungt.
Citera
2017-05-03, 14:20
  #24060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Japp, så är det. Man har ju blivit dumpad förr, men inte på detta sätt, varför det känns extra tungt.

Ja de är förståerligt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback